ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

3/5/12

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 1η ενότητα Δ' Δημοτικού (Ένα ακόμη σκαλί).


1ο Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Δ΄
Μάθημα: Γλώσσα
Ενότητα: 1η Ένα ακόμη σκαλί
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:


Α. Ακούω  και γράφω
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................    
.........................................................................................................................................



Β. Εργασίες

            Κάθε μέρα ξυπνάω μες στ’ άγρια χαράματα, αρπάζω βιαστικά την τσάντα μου και τρέχω να προλάβω το σχολικό. Ύστερα από πέντε έξι ώρες μάθημα στο σχολείο, γυρίζω κουρασμένος στο σπίτι και ίσα ίσα που ξαπλώνω στο κρεβάτι μου μια ωρίτσα, γιατί αρχίζω πάλι το διάβασμα. Τι ταλαιπωρία!

1.        Να ξαναγράψεις το παραπάνω κείμενο βάζοντας τα ρήματα σε χρόνο Παρατατικό.

 .........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................



2.        Να ξαναγράψεις το παραπάνω κείμενο σε χρόνο Εξακολουθητικό Μέλλοντα.
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................  
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................    



3.        Συμπλήρωσε τα επίθετα στα παρακάτω ουσιαστικά.
Οι διακοπές μπορεί να είναι: αξέχαστες, ..................................., ................................., ................................., ...................................., .................................... .
Το σχολείο μπορεί να είναι: πέτρινο, ..................................., ..................................... ,................................., .........................................., .................................... . 



4.        Να κυκλώσεις τα υποκείμενα και να υπογραμμίσεις τα αντικείμενα στις παρακάτω προτάσεις:
α)  Ο γιατρός του νοσοκομείου εξέτασε τους ασθενείς.
β) Τα δέντρα κλάδεψε ο κηπουρός.
γ)  Ο γλύπτης σκάλιζε το μάρμαρο με τέχνη.
δ)  Εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο.
ε)  Την κυκλοφορία των οχημάτων ρυθμίζει ο τροχονόμος.



5.        Να συμπληρώσεις με το κατάλληλο (-ει-, -η-, -υ-, -ι-)
Υγι.....νή,  ορ.....νό, φωτ.....νός, σκοτ.....νή, πέτρ.....νο, γυάλ.....νο, ανεύθ.....νος, επι-
κίνδ.....νη, φτ.....νός  



Γ.  Ξεκλειδώνω το κείμενο

Πέρασε το καλοκαίρι

Πέρασε το καλοκαίρι. Τα τζιτζίκια λαλούν ακόμα στο περιβόλι και τα κηπευτικά είναι στις δόξες τους. Το νερό τρέχει κελαρυστό στο αυλάκι και δροσίζει τα  φυτά. Οι καρποί κρέμονται λαχταριστοί από τα κλωνάρια.
Όμως το γαλάζιο ουρανό τον λέρωσαν με τις μουντζούρες τους κάποια γκρι-
ζωπά σύννεφα, που ξαφνικά πάνω από το αντικρινό νησί. Η Χρυσαυγή τα είδε. Όλος ο φωτεινός κόσμος, που είχε ανοιχτεί μέσα της, σκοτείνιασε.
Το καλοκαίρι πήγαινε συνήθως στο νησί. Εκεί έμενε ο ξάδερφός της ο Παντελής. Οι γονείς του είχαν ένα μεγάλο σπίτι, με ένα μεγάλο περιβόλι. Από το μπαλκόνι έβλεπες το πράσινο του περιβολιού που έσμιγε με το ζαφείρι της θάλασσας. Στο βάθος αχνοφαινόταν κάποιο νησί.
Η Χρυσαυγή περνούσε ξέγνοιαστα τις μέρες της εκεί. Είχε γνωριστεί με κάποια γειτονόπουλα. Τα βράδια του νησιού ήταν διάφανα και τα παιδιά κάθονταν στα πεζούλια της περιβολόπορτας σαν παλιοί γείτονες και συζητούσαν ατελείωτα.
Όμως τώρα το καλοκαίρι πέρασε. Η Χρυσαυγή ετοιμάζεται να γυρίσει στην πόλη, στο θόρυβο στο σχολείο... Την παραμονή που θα ΄φευγαν ανέβηκε στο μπαλκόνι. Ένα ελαφρό αεράκι περπατούσε στα φύλλα του περιβολιού και ρυτίδωνε το πέλαγος αντίκρυ. Η Χρυσαυγή έκλεισε τα μάτια, για να δει και μέσα της αυτό το φωτεινό θαύμα. Θα το ΄παιρνε μαζί της μια ολόκληρη χρονιά.
Πέρασε το καλοκαίρι. Η πόλη, ο θόρυβος, το σχολείο είναι εκεί και περιμένουν...



Απαντώ στις ερωτήσεις:
 
6. Πού περνούσε τις καλοκαιρινές διακοπές η Χρυσαυγή;

....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................   


7. Πώς τα περνούσε εκεί;

....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................  


8. «Η πόλη, ο θόρυβος, το σχολείο είναι εκεί και περιμένουν»: Πώς καταλαβαίνετε τη φράση αυτή;
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................   





9.        Γράφω τα επίθετα από τις δύο πρώτες παραγράφους και τα γράφω στη στήλη που πρέπει:
Αρσενικό
Θηλυκό
Ουδέτερο





















 






 

       

1 σχόλιο :

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2019 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger