<e-didaskalia></e-didaskalia>

8/5/12

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 9η ενότητα ΣΤ' Δημοτικού (Συσκευές).

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

Ενότητα 9η: Συσκευές
                                                        Όνομα: ......................................

1. Να υπογραμμίσεις τις δευτερεύουσες προτάσεις και να πεις ποιες είναι τελικές και ποιες βουλητικές.

·        Ήθελε να τρέξω.
·        Μου ζήτησε να μη μιλήσω!
·        Έπρεπε να ήσουν εκεί, να τον καμαρώσεις.
·        Μου αρέσει να διαβάζω βιβλία με περιπέτειες.
·        Μου ζήτησε να της δανείσω τα βιβλία μου.
·        Η μεγάλη του επιθυμία ήταν να ταξιδέψει στη Αυστραλία.



2. Να βρείτε πώς χρησιμεύουν οι δευτερεύουσες βουλητικές προτάσεις (αντικείμενο, υποκείμενο ή επεξήγηση):

·        Ήθελα να σε ακούσω λίγο.
·        Χρειάζεται να δίνεις σωστές οδηγίες.
·        Αυτό πρέπει να προσέχεις, να μην τρέχεις με το ποδήλατο.
·        Αποφάσισε να τους αφήσει ελεύθερους.
·        Λέει να μείνει στο χωριό του ένα μήνα.
·        Είχε μια κρυφή επιθυμία, να τον αγαπούν όλοι.
·        Πρέπει να επιστρέψεις νωρίς.



3. Να συμπληρώσετε  τα κενά των παρακάτω προτάσεων με τον κατάλληλο τύπο των επιθέτων που δίνονται μέσα στην  παρένθεση:

 (αειθαλής, μεγαλοπρεπής, διαπρεπής, στοιχειώδης, ανεπιτυχής, διεθνής, ιδεώδης, δημοφιλής, δαιδαλώδης, δασώδης, ακριβής)

 Ύστερα από πολλές       .............     προσπάθειες αναγκάστηκε τελικά ν' αλλάξει τα σχέδια του.
 Παρακολούθησε την ομιλία του .................      επιστήμονα.
 Τα σύνορα των κρατών καθορίστηκαν με την υπογραφή   συνθηκών.
 Χάθηκαν στους.........................      δρόμους της πόλης.
  Επισκέφτηκαν τα................      βασιλικό ανάκτορα.
 Κανείς μας δε γνωρίζει την..........     χρονολογία γέννησης του…………….…….     ηθοποιού.
  Η πορτοκαλιά είναι.........................     δέντρο.
  Οι συνθήκες εργασίας σ' αυτή την επιχείρηση είναι.
  Οι οικολόγοι κατήγγειλαν την εκμετάλλευση της..               πε­ριοχής.
 Δεν έδειξε απέναντι τους ούτε το.....        σεβασμό.



4. Συμπληρώνω τις προτάσεις με το σωστό τύπο της παθητικής μετοχής των ρημάτων που βρίσκονται παρακάτω:

πουλώ, κρύβω,
 στολίζω, παγώνω,
ανάβω, γράφω

Κρατούσε το γράμμα μέσα στα ………………….. από το κρύο χέρια του.
Η άσκηση ήταν ……………………….  στον πίνακα.
Πού έχεις ………………….  τις καραμέλες;;
Τα εισιτήρια για τη συναυλία είναι……………………….. εδώ κι ένα μήνα.
Η αίθουσα είναι ……………………… για τη γιορτή.
Έλεγξε αν υπάρχουν …………………..  φώτα πριν φύγεις.



5. Γράφω με διαφορετικό τρόπο τις οδηγίες της παρακάτω χειροτεχνίας:

Ενώστε τα 4 σύρματα των
       φύλλων σ’ ένα κοτσάνι.
___________________________________________
___________________________________________
Να ντύσετε το κοτσάνι με ταινία.
___________________________________________
__________________________________________
Κολλάμε το τριφύλλι σε μια κάρτα.
__________________________________________
__________________________________________

2 σχόλια:

  1. δεν με βοηθησε και πολυ μονο τα πανω πανω λεει ..... μπορουσες να βαλεις περισσοτερες και ποιο σηγκεκριμενες ασκησεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τα ιδια 8εματα ειχε και η κθρια μου.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Φωτό Μου

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
1988.

ΔΙΑΜΟΝΗ:
Νίκαια Αττικής.

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πτυχιούχος European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Πτυχιούχος Competency in English as second language from the University of Michigan για την Αγγλική Γλώσσα.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών μαθημάτων μέσω skype.
2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο "Πουκαμισάς".
2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου "Πουκαμισάς" στη Νίκαια.
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή στη συγγραφή εκπαιδευτικού βοηθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Γυμνασίου για τα φροντιστήρια "Πουκαμισάς".
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Λατινικών για την Γ' Λυκείου.
Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tablets.
Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την Γ' Λυκείου.
2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις "Πουκαμισάς".
Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δημιουργός και διαχειριστής των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ιστολογίων:
http://e-didaskalia.blogspot.com, http://onomatologio.blogspot.com, http://e-sxoleio.weebly.comhttp://e-greekschool.blogspot.com, http://ilektronikosxoleio.blogspot.com, http://e-ekpaideusi.blogspot.com, http://e-meleti.blogspot.com.
Συγγραφή μυθιστορημάτων. Δύο μυθιστορήματα είναι ολοκληρωμένα και άλλα δύο είναι στο στάδιο συγγραφής τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
E-mail: zymvras@hotmail.gr
Facebook: facebook.com/ididaskalia
Twitter: twitter.com/e_didaskalia
Google Plus: plus.google.com/104262345206097598802
Site: e-didaskalia.blogspot.gr