Η σχολική επίδοση συνδέεται με την επιτυχία στην ενήλικη ζωή

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Οι ικανότητες ενός παιδιού στα μαθηματικά και την ανάγνωση στα μαθητικά χρόνια συνδέονται με το πόσο επιτυχημένος ενήλικας θα γίνει το άτομο αυτό, όπως συμπεραίνει νέα έρευνα.


Οι ερευνητές εξέτασαν στοιχειά από περισσότερα από 17.000 άτομα στην Αγγλία, την Σκωτία και την Ουαλία, οι οποίοι συμμετείχαν σε μακρόχρονη έρευνα σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού, από τη στιγμή που γεννήθηκαν, το 1958.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα άτομα με υψηλότερες επιδόσεις στην ανάγνωση και τα μαθηματικά στα 7 τους χρόνια, είχαν υψηλότερα εισοδήματα, καλύτερα σπίτια και καλύτερες δουλειές στα 42 τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος σαν παιδί ήταν ένα επίπεδο πάνω στην ανάγνωση, συγκριτικά με τους συμμαθητές του, θα κερδίζει σαν ενήλικας υψηλότερο μισθό κατά 5.000 ευρώ συγκριτικά με τους συνομηλίκους του.

Η σχέση μεταξύ ικανοτήτων ανάγνωσης-γραφής στα παιδικά χρόνια και επιτυχίας στην ενήλικη ζωή είναι ανεξάρτητη από την ευφυΐα, τη μόρφωση και το κοινωνικο-οικονομικό status στα παιδικά χρόνια, όπως αναφέρει η μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Psychological Science.

Όπως, μάλιστα, γράφουν οι επικεφαλής της έρευνας Stuart Ritchie και Timothy Bates, ερευνητές ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, «τα ευρήματα υπονοούν ότι τα βασικά ταλέντα των παιδικών χρόνων -ανεξάρτητα από το πόσο έξυπνος είναι κάποιος, την ακαδημαϊκή του πορεία και την κοινωνική τάξη από την οποία προέρχεται- αποδεικνύονται σημαντικά στην μετέπειτα ζωή».

Προσθέτουν δε ότι ρόλο στα ευρήματα μπορεί να παίζουν και τα γονίδια. «Τα γονίδια κρύβονται κάτω από πολλές διαφορές μεταξύ των παιδιών, σε όλες τις μεταβλητές που αναλύσαμε. Η γενετικά ελεγχόμενη μελέτη σε δίδυμα που διεξάγουμε αυτή τη στιγμή θα μας επιτρέψει να διαχωρίσουμε τις γονιδιακές από τις περιβαλλοντικές επιδράσεις», λένε οι επιστήμονες.

Παρόλο που η μελέτη βρήκε σαφή σχέση ανάμεσα στις δεξιότητες των πρωίμων παιδικών χρόνων και της μετέπειτα επιτυχίας, δεν απέδειξε ότι το πρώτο αποτελεί προϋπόθεση του δεύτερου.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)