Kefalonia insomnia: Το βίντεο ανθρωπιάς οικογένειας Γερμανών που καλεί για βοήθεια στην Κεφαλονιά

Αποστόλης Ζυμβραγάκης

Μία οικογένεια Γερμανών με λατρεία στην Ελλάδα βρίσκεται πίσω από το βίντεο "Kefalonia insomnia" που τις τελευταίες ημέρες σαρώνει στο Διαδίκτυο.
"Το πρώτο πράγμα που μας ήρθε στο μυαλό μετά τον σεισμό ήταν πώς να βοηθήσουμε τους ανθρώπους στο Ληξούρι. Δεν οδηγούμε φορτηγά και μηχανήματα για να ανοίξουμε δρόμους ή να φέρουμε εφόδια. Μπορούμε όμως να δείξουμε σε όλο τον κόσμο ότι οι Κεφαλονίτες χρειάζονται βοήθεια", λένε στο "Έθνος".
Οι Γερμανοί κινηματογραφιστές Αλεξάνδρα και Ντάνιελ Κούλακ και τα τρία παιδιά τους, ο Νιλς, ο Τιμ και η Μελίνα, έχουν συνδέσει τη ζωή τους με την Κεφαλονιά εδώ και 20 χρόνια.
Την τελευταία 5ετία αγόρασαν γη στο Ρίφι και έχτισαν ένα σπίτι εκεί, με προοπτική να μείνουν μόνιμα στο νησί. Προς το παρόν χρειάζεται να ταξιδεύουν πού και πού στη Γερμανία για δουλειές. Οι σεισμοί τούς βρήκαν στο ορεινό χωριό της Παλικής. "Το σπίτι το έχτισε ένας τέλειος μάστορας από τα Χαβδάτα με την αντισεισμική τεχνολογία που χρησιμοποιούν εδώ και δεν έπαθε τίποτα", μας λέει η Αλεξάνδρα.
Έκπληξη
Δηλώνουν κατάπληκτοι από την ανταπόκριση του κόσμου στο βίντεο που γύρισαν με εικόνες από το πληγωμένο Ληξούρι. "Άνθρωποι από όλο τον κόσμο έδειξαν ενδιαφέρον και διάθεση να βοηθήσουν", λέει ο 20χρονος Νιλς. Άλλωστε το βίντεο τελειώνει με τη φράση: "Πού πας; Time to assist (ήρθε η ώρα να βοηθήσεις)".
Το φετινό καλοκαίρι είναι το μεγάλο στοίχημα για τους Κεφαλονίτες, που αγωνιούν μήπως χάσουν τη σεζόν. Ο Νιλς τελειώνει το ταινιάκι του με αισιόδοξες εικόνες από την αλώβητη Κεφαλονιά. "Θέλουμε να δείξουμε σε όλο τον κόσμο πως το νησί παραμένει παράδεισος".
Οι Γερμανοί δεν σκέφτονται να εγκαταλείψουν το νησί. "Δεν θέλουμε να φύγουμε. Θέλουμε να μείνουμε εδώ για πάντα. Και συμβουλεύουμε φίλους, γνωστούς και συγγενείς να έρθουν κι εκείνοι εδώ". Αν και το σπίτι τους δεν έπαθε ζημιές κοιμούνται προσωρινά στο τροχόσπιτο. "Δεν φοβόμαστε και νιώθουμε απόλυτα ασφαλείς. Απλά δεν είμαστε συνηθισμένοι στους μεγάλους σεισμούς"...
Πρώτος γνώρισε την Κεφαλονιά ο Ντάνιελ, ο πατέρας της οικογένειας, όταν ερχόταν σαν παιδί με τους γονείς του τη δεκαετία του 1970. Μετά τη γέννηση της Μελίνας, ήρθε και η Αλεξάνδρα για πρώτη φορά στο νησί.
"Αμέσως ερωτεύτηκα το μέρος. Από τότε ερχόμαστε όλο και πιο συχνά, μέχρι που ήρθαμε για μόνιμα. Πάντα κάναμε διακοπές στην Ελλάδα, την αγαπάμε. Αλλά όταν μπαίναμε στο πλοίο για την Κεφαλονιά είχαμε την αίσθηση ότι ερχόμαστε σπίτι μας".
Ο Ντάνιελ εργάζεται σε εταιρεία παραγωγής 3D υλικού στο Αμβούργο. Ο 20χρονος γιος του Νιλς ξέρει την Κεφαλονιά από τότε που γεννήθηκε. "Με γοητεύει εδώ η ποικιλία των χρωμάτων και των τοπίων. Η ομορφιά της φύσης και η καλοσύνη των ανθρώπων με συγκλονίζει".
Ασταμάτητη η σεισμική δραστηριότητα
Συνεχίζεται η οδύσσεια για τους σεισμόπληκτους της Κεφαλονιάς που προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους, αλλά δεν τους αφήνει η ασταμάτητη σεισμική δραστηριότητα. Ακόμη και τώρα κάποιοι συνεχίζουν να εγκαταλείπουν την Παλική συν γυναιξί και τέκνοις.
"Φεύγουμε, δεν αντέχεται άλλο" μας έλεγε ο Θεόδωρος Φανός από τα Καμιναράτα λίγο μετά τους δυνατούς μετασεισμούς που σημειώνονται ακόμα στο νησί. Η καταστροφή που πιστοποιείται και από τους ελέγχους των μηχανικών είναι μεγάλη. Από τα 3.657 κτίρια που είχαν ελεγχθεί μέχρι χθες στην Κεφαλονιά, τα 1.544 κρίθηκαν μη κατοικήσιμα.
Σήμερα αναμένεται να ξεκινήσουν και οι δευτεροβάθμιοι έλεγχοι από τα κλιμάκια, ενώ στόχος είναι να γίνονται ταυτόχρονα οι έλεγχοι στην οικοσκευή ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες.
Καταφύγιο για σεισμόπληκτους το "Aegean Paradise"
Ξεκίνησαν χθες να επιβιβάζονται στο κρουαζιερόπλοιο "Aegean Paradise", που είναι αγκυροβολημένο από προχθές ένα ναυτικό μίλι έξω από το λιμάνι της πόλης, σεισμόπληκτοι από το Ληξούρι και τα χωριά της Παλικής.
Στο κρουαζιερόπλοιο είχαν μεταφερθεί μέχρι χθες το απόγευμα περίπου 100 άτομα, ενώ ενδιαφέρον για να φιλοξενηθούν σε αυτό έχουν εκδηλώσει περίπου 350 σεισμόπληκτοι.
"Δεν μπορούμε άλλο να κοιμόμαστε στα αυτοκίνητα. Θέλουμε να κάνουμε ένα μπάνιο και να κοιμηθούμε σαν άνθρωποι", έλεγαν οι Ληξουριώτες που επιβιβάζονταν στο τουριστικό πλοιάριο για να μεταφερθούν στο κρουαζιερόπλοιο.
Το πλοίο έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 500-600 άτομα, ενώ στους σεισμόπληκτους θα προσφέρεται δωρεάν πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.
Τη σύνδεση του κρουαζιερόπλοιου με το λιμάνι του Ληξουρίου, στο οποίο δεν μπορεί να δέσει το κρουαζιερόπλοιο λόγω ζημιών, έχει αναλάβει τουριστικό πλοιάριο που έχει έρθει από τη Ζάκυνθο γι' αυτό τον σκοπό. Το πλοιάριο εκτελεί δρομολόγια κάθε μία ώρα από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και σε αυτό μπορούν να επιβιβαστούν μέχρι 30 άτομα.
Οι σεισμόπληκτοι εφοδιάστηκαν με καρτελάκι στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός της καμπίνας τους και είναι επίσης το "διαβατήριο" για την είσοδο και την έξοδό τους από το πλοίο. Μέσα στο κρουαζιερόπλοιο δημιουργήθηκε ιατρείο για κάθε ενδεχόμενο. Την προώθηση των σεισμόπληκτων στο κρουαζιερόπλοιο έχουν αναλάβει οι τοπικές Αρχές.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο καπετάνιος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος πλοίαρχος που είχε εμπιστευθεί ο Τζορτζ Μπους όταν είχε έρθει στην Ελλάδα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.