10 ιστορικές φωτογραφίες από τη δεκαετία του '40 που συγκλόνισαν τον κόσμο

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Iwo Jima-23 Φεβρουαρίου 1945: Έξι Αμερικανοί πεζοναύτες τοποθετούν μια σημαία κατά τη διάρκεια της μάχης στην Iwo Jima. Τρεις από αυτούς τους άνδρες, σκοτώθηκαν αργότερα στη μάχη. Η συγκεκριμένη εικόνα θυμίζει το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου και ενέπνευσε την κατασκευή του περίφημου μνημείου στην Ουάσιγκτον.

Η έκρηξη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα στις 9 Αυγούστου 1945. Από την εικόνα μπορούμε να αντιληφθούμε την έκταση της καταστροφής. 150.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν σοβαρά.
Η έκρηξη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα στις 9 Αυγούστου 1945. Από την εικόνα μπορούμε να αντιληφθούμε την έκταση της καταστροφής. 150.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν σοβαρά.

Αυτή η σουρεαλιστική εικόνα λήφθηκε το 1948 από τον Philippe Halsman ως φόρο τιμής τόσο για τη νέα εποχή που ξημέρωνε αλλά και για το σουρεαλιστικό αριστούργημα του Salvador Dali "Lida Atomica ". Πρόκειται για μία φωτογραφία που αναπαριστά " το καβαλέτο ενός  ζωγράφου, τρεις  γάτες, έναν κουβά νερό και  τον ίδιο τον Dalí να αιωρείται  στον αέρα". Οι αναφορές στο πρόσωπο του Dalí, σε επιστημονικά πλαίσια είναι κατανοητή από την άποψη της γενικής γοητείας του επιτεύγματος του εικοστού αιώνα, την κβαντική μηχανική.
Αυτή η σουρεαλιστική εικόνα λήφθηκε το 1948 από τον Philippe Halsman ως φόρο τιμής τόσο για τη νέα εποχή που ξημέρωνε αλλά και για το σουρεαλιστικό αριστούργημα του Salvador Dali “Lida Atomica “. Πρόκειται για μία φωτογραφία που αναπαριστά ” το καβαλέτο ενός ζωγράφου, τρεις γάτες, έναν κουβά νερό και τον ίδιο τον Dalí να αιωρείται στον αέρα”. Οι αναφορές στο πρόσωπο του Dalí, σε επιστημονικά πλαίσια είναι κατανοητή από την άποψη της γενικής γοητείας του επιτεύγματος του εικοστού αιώνα, την κβαντική μηχανική.

1946: Ο πρώτος υπολογιστής
1946: Ο πρώτος υπολογιστής

1940:Ο Χίτλερ στο Παρίσι. Η κουστωδία που είχε φέρει μαζί του αποτελούνταν από τον ευνοούμενό του, αρχιτέκτονα Άλμπερτ Σπέερ, τον αγαπημένο του γλύπτη Άρνο Μπρέκερ, τον αρχιτέκτονα Χέρμαν Γκίσλερ και την προσωπική του φρουρά από μέλη των Ες Ες. Το 1945, λίγο πριν αυτοκτονήσει, δήλωσε ότι η μέρα που επισκέφθηκε το Παρίσι ήταν η πιο ευτυχισμένη της ζωής του.
1940:Ο Χίτλερ στο Παρίσι. Η κουστωδία που είχε φέρει μαζί του αποτελούνταν από τον ευνοούμενό του, αρχιτέκτονα Άλμπερτ Σπέερ, τον αγαπημένο του γλύπτη Άρνο Μπρέκερ, τον αρχιτέκτονα Χέρμαν Γκίσλερ και την προσωπική του φρουρά από μέλη των Ες Ες. Το 1945, λίγο πριν αυτοκτονήσει, δήλωσε ότι η μέρα που επισκέφθηκε το Παρίσι ήταν η πιο ευτυχισμένη της ζωής του.

1941: «Ο τελευταίος Εβραίος στη Vinnitsa». Αυτή η φωτογραφία βρέθηκε στο άλμπουμ ενός στρατιώτη των ναζιστικών ταγμάτων θανάτου. Ο τίτλος της φωτογραφίας προέρχεται από την ετικέτα στο πίσω μέρος της, και μεταφέρει συνοπτικά τι συνέβη σ’ αυτό το μέρος της Ουκρανίας: 28.000 Εβραίοι σκοτώθηκαν.
1941: «Ο τελευταίος Εβραίος στη Vinnitsa». Αυτή η φωτογραφία βρέθηκε στο άλμπουμ ενός στρατιώτη των ναζιστικών ταγμάτων θανάτου. Ο τίτλος της φωτογραφίας προέρχεται από την ετικέτα στο πίσω μέρος της, και μεταφέρει συνοπτικά τι συνέβη σ’ αυτό το μέρος της Ουκρανίας: 28.000 Εβραίοι σκοτώθηκαν.

D-Day, Απόβαση στη Νορμανδίας, 1944.  Σκοπός της απόβασης ήταν να δημιουργήσει ένα προγεφύρωμα από την Καν έως το Χερβούργο, μέσω του οποίου οι Σύμμαχοι θα περνούσαν στρατεύματα από τη Μεγάλη Βρετανία στην ηπειρωτική Ευρώπη. Η εικόνα είναι θολή, όμως απεικονίζει το χάος του πολέμου.
D-Day, Απόβαση στη Νορμανδίας, 1944. Σκοπός της απόβασης ήταν να δημιουργήσει ένα προγεφύρωμα από την Καν έως το Χερβούργο, μέσω του οποίου οι Σύμμαχοι θα περνούσαν στρατεύματα από τη Μεγάλη Βρετανία στην ηπειρωτική Ευρώπη. Η εικόνα είναι θολή, όμως απεικονίζει το χάος του πολέμου.

Αυτή η φωτογραφία απεικονίζει την ανακούφιση που ένιωσαν όλο,ι όταν κηρύχθηκε η ανακωχή στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι, οι δύο που φιλιούνται δεν ήταν ζευγάρι.
Αυτή η φωτογραφία απεικονίζει την ανακούφιση που ένιωσαν όλο,ι όταν κηρύχθηκε η ανακωχή στον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι, οι δύο που φιλιούνται δεν ήταν ζευγάρι.

Η φωτογραφία βγήκε το 1943, και είναι μία από τις πιο γνωστές φωτογραφίες από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς απεικονίζει τον τρόμο που προκαλούσαν οι  Ναζί. Δείχνει την καταστροφή του Γκέτο της Βαρσοβίας, το οποίο στέγαζε και έκρυβε χιλιάδες Εβραίους από το ναζιστικό καθεστώς. Το πιο οδυνηρό μέρος της φωτογραφίας είναι το φοβισμένο αγόρι που βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.
Η φωτογραφία βγήκε το 1943, και είναι μία από τις πιο γνωστές φωτογραφίες από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς απεικονίζει τον τρόμο που προκαλούσαν οι Ναζί. Δείχνει την καταστροφή του Γκέτο της Βαρσοβίας, το οποίο στέγαζε και έκρυβε χιλιάδες Εβραίους από το ναζιστικό καθεστώς. Το πιο οδυνηρό μέρος της φωτογραφίας είναι το φοβισμένο αγόρι που βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.

2/5/45: Μία από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου: την τράβηξε ο Καλντέι στις 2 Μαΐου 1945.Πηγή έμπνευσής του ήταν μια αντίστοιχη φωτογραφία του Ζόζεφ Ρόζενταλ που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του ΄45 με αμερικανούς στρατιώτες και τη σημαία τους στην Ιβο Τζίμα. Οταν παρέδωσε τη φωτογραφία στο πρακτορείο Τας,του ζητήθηκε να επέμβει και να σβήσει το ρολόι στο δεξί χέρι του στρατιώτη κάτω δεξιά- μια που στο αριστερό φορούσε ήδη το δικό του ρολόι- ώστε να αποφευχθεί κάθε κατηγορία για πλιάτσικο.Η φωτογραφία της έκθεσης αποκαθιστά την αλήθεια,αφού μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου ο Καλντέι,ο οποίος είχε κρατήσει το πρωτότυπο αρνητικό της φωτογραφίας,την επανεκτύπωσε με τα δύο ρολόγια.
2/5/45: Μία από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου: την τράβηξε ο Καλντέι στις 2 Μαΐου 1945.Πηγή έμπνευσής του ήταν μια αντίστοιχη φωτογραφία του Ζόζεφ Ρόζενταλ που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του ΄45 με αμερικανούς στρατιώτες και τη σημαία τους στην Ιβο Τζίμα. Οταν παρέδωσε τη φωτογραφία στο πρακτορείο Τας,του ζητήθηκε να επέμβει και να σβήσει το ρολόι στο δεξί χέρι του στρατιώτη κάτω δεξιά- μια που στο αριστερό φορούσε ήδη το δικό του ρολόι- ώστε να αποφευχθεί κάθε κατηγορία για πλιάτσικο.Η φωτογραφία της έκθεσης αποκαθιστά την αλήθεια,αφού μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου ο Καλντέι,ο οποίος είχε κρατήσει το πρωτότυπο αρνητικό της φωτογραφίας,την επανεκτύπωσε με τα δύο ρολόγια.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)