Χρήσιμες συμβουλές για τη διαμονή σας σε ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Mικρά μυστικά και συμβουλές

Όταν ταξιδεύετε σε μέρη που δεν γνωρίζετε, το πού θα μείνετε είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας του ταξιδιού σας. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως πρέπει να ξοδέψετε πολλά για να περάσετε καλά. Απλά δώστε τα χρήματα σε υπηρεσίες που είναι απαραίτητες. Έτσι λοιπόν, πριν κάνετε check in, ελέγξτε:

Περιοχή
Τα φτηνά ξενοδοχεία μπορεί να είναι μακριά από το κέντρο της πόλης που επισκεφθήκατε και να χάσετε χρόνο και χρήματα στη μεταφορά σας. Όμως μην επιλέξετε με τη μία ξενοδοχεία που βρίσκονται στο κέντρο, καθώς πολλά από αυτά, εκμεταλλευόμενα το σημείο στο οποίο βρίσκονται, κόβουν εύκολα προνόμια ή υπηρεσίες που δικαιούστε. 


Υπηρεσίες/Παροχές
Ελέγξτε αν έχει ασανσέρ, αν σας παρέχουν Wi-Fi (και μάλιστα δωρεάν), αν χρεώνουν την τηλεόραση, αν υπάρχει κλιματιστικό στο δωμάτιο, αν υπάρχει πρωινό στην τιμή.


Τοποθεσία
Μπορεί το ξενοδοχείο σας να βρίσκεται στο κέντρο, αλλά η τιμή του είναι χαμηλή; Μήπως είναι σε κακόφημη περιοχή;


Πισίνα
Αν είστε σε περιοχή που δεν έχει κοντά θάλασσα, τότε αν θέλετε να δροσιστείτε, πρέπει να επιλέξετε το ξενοδοχείο εκείνο που έχει και πισίνα.


Έρευνα στο Internet
Δείτε το site του ξενοδοχείου, ελέγξτε ταξιδιωτικά blogs, το Trip Advisor ή το booking.com για σχόλια πελατών. Υπάρχει τρόπος να μάθετε τα πάντα πριν κλείσετε το δωμάτιό σας.


Για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα κατά τη διαμονή σας σε καταλύματα, που θα πρέπει να διαθέτουν το ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα δικαιώματα σας.

Ειδικότερα:

Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζετε ότι:
• Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο
• Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, internet, πρωινό, κλπ)
• Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά), αλλά δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
• Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα
• Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως, δεν έχετε καμία επιβάρυνση, διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε
• Για να κατοχυρωθείτε, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας
• Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο)
• Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως
τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής
• Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αδυνατεί να προσφέρει δωμάτια που έχει αποδεχτεί να διαθέσει σε πελάτες, υποχρεούται να εξασφαλίσει την διαμονή τους σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη που να προσφέρει τις ίδιες ανέσεις και εν γένει παροχές με εκείνες που διαφημίζει για το δικό του κατάλυμα.
• Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.
• Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό.
• Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη
Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια να προσέξετε τα παρακάτω:
• Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ
• Να έχουν το στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο. κουζίνα, σκεύη)
• Να έχουν σωστό φωτισμό
• Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες
• Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται
υποχρεωτικά στα Δωμάτια
Στην περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορείτε να απευθυνθείτε :
-στα γραφεία της Tουριστικής Aστυνομίας , Τηλ. 1571
-στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τηλ. 210-3310392, 210-3310716
-στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642
-στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, τηλ. Αθήνα: 210 330.44.44, Θεσσαλονίκη: 2310257776, Πάτρα: 2610 222626

Περισσότερα καλοκαιρινά αφιερώματα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)