Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού - Ενότητα 4: Διατροφή - Τετράδιο εργασιών - Διαδραστικές ασκήσεις - Κουίζ

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Εκπαιδευτικό Υλικό Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού Ενότητα 4: Διατροφή - Τετράδιο εργασιών - Διαδραστικές ασκήσεις - Κουίζ


Ενότητα 4: Τετράδιο εργασιών - Διαδραστικές ασκήσεις - Κουίζ

Παραγωγή Γραπτού Λόγου

ή πατήστε εδώ.


Ασκήσεις

Άσκηση 1. σελ. 31
( 1 )
Λάδι από ελιά, για υγιή και δυνατά παιδιά !!!
Συνεχής προσπάθεια για την τελειότητα !
Ιδανικό για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών.
Ελεγμένη ποιότητα, ξεχωριστή γεύση και υγιεινή μεσογειακή διατροφή.
Φτιαγμένο από ελιές για να δυναμώνει την καρδιά σου !!!
( 2 )
Ελαιόλαδο ... πηγή ζωής !!!
Παραδοσιακό ελαιόλαδο από ελαιώνες της Μακεδονίας.
Η ξεχωριστή απαλή γεύση και το εξαίσιο χρώμα του είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τα άλλα ελαιόλαδα.
Είναι ιδανικό για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών.
Είναι πραγματικά ένα γνήσιο ελαιόλαδο με ελεγμένη ποιότητα.
Προτιμήστε το !!!
( 3 )
ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛΟ ΛΑΔΙ !!!
Ιδανικό για να προσφέρει υπέροχη γευστική πρόταση στο φαγητό σας
Σας προσφέρει ξεχωριστό άρωμα.
Σας χαρίζει υπέροχη και πλούσια γεύση για πολύ καλή και γνήσια διατροφή !
Συσκευάζεται σε συσκευασίες των 5 και 16 λίτρων.
( 4 )
Το πιο ιδανικό λάδι για όλη την οικογένεια !!!
Το λάδι αυτό είναι το πιο γνήσιο, το πιο ξεχωριστό από τα υπόλοιπα ελαιόλαδα. Έχει την πλουσιότερη γεύση που μας προσφέρει η φύση. Παράγεται από φυτικά έλαια γι' αυτό είναι ιδανικό για την σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Οι αυστηροί έλεγχοι που γίνονται στην Ελλάδα, εξασφαλίζουν την ποιότητα και το ξεχωριστό του άρωμα. Είναι ταυτισμένο με την ελληνική παράδοση. Θέλετε υγιεινή μεσογειακή διατροφή; Αναζητήστε τώρα το λάδι αυτό που είναι πηγή ζωής !!!

Άσκηση 2. σελ. 32

Επίθετα Λέξη που προσδιορίζουν Συγκριτικός βαθμός
ειδικοί γιατροί πιο ειδικοί, ειδικότεροι
ειδικοί ψυχολόγοι πιο ειδικοί, ειδικότεροι
σημαντικό θέμα πιο σημαντικό, σημαντικότερο
υγιεινή ζωή πιο υγιεινή, υγιεινότερη
σωστή διατροφή πιο σωστή, σωστότερη
αδύνατα παιδιά πιο αδύνατα
παχουλά παιδιά πιο παχουλά, παχουλότερα
υγιείς άνθρωποι πιο υγιείς, υγιέστεροι
γερός οργανισμός πιο γερός
μεγάλα προβλήματα πιο μεγάλα, μεγαλύτερα

Επιρρήματα Συγκριτικός βαθμός
αναλυτικά πιο αναλυτικά, αναλυτικότερα
πολύ πιο πολύ, περισσότερο
καλά πιο καλά, καλύτερα
σωστά πιο σωστά, σωστότερα

Άσκηση 3. σελ. 33

Χτυπήστε, ρίξτε, ψήστε, σερβιρίστε, κόψτε, τοποθετήστε, σχηματίστε, διακοσμήστε, σχηματίστε, φτιάξτε.

Άσκηση 4. σελ. 34

Μια φορά το μήνα, ο παππούς μου έπαιρνε την ώρα του πρωινού ένα ύφος αυστηρό, σηκωνόταν δίχως να βγάλει άχνα κι έφευγε μόνος για την αγορά. Καταλαβαίναμε τότε πως ήταν η μεγάλη μέρα. Η γιαγιά ύψωνε το βλέμμα στον ουρανό και μουρμούριζε μέσα από τα δόντια της πως « τώρα θα βρομάει ο τόπος για αιώνες ». Μία ώρα αργότερα ο παππούς μου επέστρεφε από το λιμάνι με ένα πελώριο κασόνι που σκορπούσε μυρωδιά θαλασσινών. Όταν, κατά τη μία η ώρα, γυρίζαμε, οι σαρδέλες στη σχάρα πλημμύριζαν όλη τη γειτονιά με τη θαλασσινή ευωδία και την τσίκνα τους. Ένας πυκνός γκρίζος καπνός έβγαινε μέσα από τις κουκουναριές γύρω από τον κήπο μας. Πάνω σε πελώριες σχάρες, τα μικρά ψάρια ξεροψηνόταν. Όλοι γελούσαν, κουβέντιαζαν, άνοιγαν μπουκάλια παγωμένο κρασί και γλεντούσαν.

Άσκηση 5. σελ. 35

Ο Έλληνας στρατιώτης περιπλανιόταν πάνω στα βουνά, κυνηγημένος, σε τρισάθλια κατάσταση και θεονήστικος, αφού τις δύο φέτες ψωμί που είχε πάρει μαζί του, τις είχε δώσει πριν από πέντε μέρες σε τρία ορφανά που έκλαιγαν και έτρεμαν από το κρύο και προσπαθούσαν να ζεσταθούν σε μία μικρή σπηλιά στους πρόποδες του βουνού. Με το χνώτο τους προσπαθούσαν να ζεστάνουν τα παγωμένα χεράκια τους και τις κατακόκκινες από το κρύο μυτούλες τους. Ο στρατιώτης δε χρειάστηκε να σκεφτεί δεύτερη φορά, έβγαλε από το σακούλι του τις δύο φέτες ψωμί, τις έδωσε στα παιδιά και τους είπε: ΄΄ Φάτε τες και φανταστείτε ότι είναι ολόφρεσκες, από το πεντανόστιμο καρβέλι που μόλις ξεφούρνισε η μανούλα σας και νιώστε πως είναι δίπλα σας και σας προστατεύει ΄΄.

Άσκηση 6. σελ. 36
  • Έφαγε τόσο πολύ, που δεν μπορούσε να κοιμηθεί.
  • Αν η φωτιά είναι πολύ δυνατή, το φαγητό θα καεί.
  • Αν δεν έχω τα κατάλληλα υλικά, δεν μπορώ να φτιάξω το αγαπημένο σου γλυκό.
  • Θα χαλάσεις τα δόντια σου, αν τρέφεσαι συνεχώς με γλυκά.
  • Τα μικρά παιδιά πρέπει να διατρέφονται υγιεινά, ώστε το σώμα τους να αναπτύσσεται κανονικά.
  • Βάζει τόσο αλάτι στα φαγητά, ώστε δεν μπορώ να φάω ούτε μπουκιά.
  • Αν την Κυριακή έχει καλό καιρό, θα φάμε έξω.

Άσκηση 7. σελ. 37

Αναμείνατε, επανάλαβέ μου, διέκρινε, επίλεξε, μετάφερε, επέστρεψε.

Άσκηση 8. σελ. 37

Το σπιτικό φαγητό έχει ως χαρακτηριστικό του: την υγιεινή διατροφή, τα θρεπτικά στοιχεία και την νοστιμιά. Είναι μαγειρεμένο από υλικά που εμείς επιλέγουμε.
Το έτοιμο φαγητό χαρακτηρίζεται από πλούσια και ωραία γεύση, δεν μπορεί όμως να καλύψει τις προτιμήσεις όλων των ανθρώπων.
Το έτοιμο φαγητό επειδή είναι μαγειρεμένο από πριν έχει χάσει τις θρεπτικές του ουσίες. Όταν τρώμε φαγητό από έξω δε γνωρίζουμε την ποιότητά του, που συνήθως είναι μέτρια έως κακή, επειδή οι παρασκευαστές κοιτάζουν το κέρδος τους.
Εγώ λοιπόν προτιμώ το σπιτικό φαγητό. Είναι υγιεινότερο, θρεπτικότερο και νοστιμότερο από το έτοιμο φαγητό. Μπορεί όμως να ικανοποιήσει και τις προτιμήσεις όλων μας.

Άσκηση 9. σελ. 38

Η ψαραγορά της Αγια - Μαρίνας, κάτω στο λιμάνι, βούιζε από τις φωνές του κόσμου κάθε Σάββατο πρωί. « Πάρε κόσμε, εδώ το καλό ψάρι, εμείς κοροϊδεύουμε » φώναζε ο ένας. « Μόνο του μαστρο – Νικόλα το μεγάλο μπαρμπούνι σπαρταράει ακόμα », έλεγε ο άλλος. « Ότι και να πάρετε θα ‘ναι ολόφρεσκο !», συμπλήρωνε ο τρίτος.
Γι’ αυτό μ’ αρέσει να πηγαίνω στην ψαραγορά. Είναι όλοι χαρούμενοι και φωνακλάδες, την ώρα που αδειάζουν τα τελάρα από τα καΐκια και τα ακουμπούν στο πλάι τους.

Άσκηση 11. σελ. 39

καλοφαγάς, χορτοφάγος, αχώνευτος, πρόγευμα, συσσίτιο, λιτοδίαιτος, λιμοκτονώ, νερόβραστος, κοιλιόδουλος.

Άσκηση 12 β. σελ. 40

Τα Χριστούγεννα
Ήταν 25 Δεκεμβρίου. Στο σπίτι υπήρχαν χιλιάδες λαμπάκια που δε σταματούσαν να αναβοσβήνουν στο ρυθμό Χριστουγεννιάτικων τραγουδιών.
Κάναμε το τραπέζι στους νονούς μου και τα δύο παιδιά τους, με αφορμή τη μεγάλη γιορτή των Χριστουγέννων.
Στο σπίτι μας από την προηγούμενη μέρα επικρατούσε ένας μικρός πανικός. Θέλαμε το γιορτινό τραπέζι να είναι τέλειο και γενικά όλη η βραδιά.
Εγώ με τη μαμά μου αναλάβαμε το γιορτινό τραπέζι. Θα κάναμε και μερικά γλυκά, ώστε να μη λείπει τίποτα. Πρώτα βρήκαμε τι φαγητό θα κάνουμε. Αυτά ήταν: μία γαλοπούλα γεμιστή με ρύζι, τηγανιά και πατάτες στο φούρνο. Επίσης θα κάναμε και πολλές σαλάτες. Όλο το πρωί, η μαμά μου δε σταμάτησε να ετοιμάζει κι εγώ τη βοηθούσα.
Αφού τελειώσαμε με τα φαγητά, ετοιμάσαμε γλυκά, τα οποία ήταν: μελομακάρονα, κουραμπιέδες και ροξάκια. Μέχρι το βράδυ είχαμε τελειώσει.
Την άλλη μέρα το απόγευμα, στόλισα το τραπέζι. Έβαλα ένα χριστουγεννιάτικο τραπεζομάντιλο που είχε σχέδια πάνω του, χριστουγεννιάτικες χαρτοπετσέτες και ένα όμορφο κηροπήγιο με τρία κόκκινα κεριά. Μετά βάλαμε τα καλά μας ρούχα, σβήσαμε τα φώτα, ανάψαμε τα λαμπάκια και περιμέναμε τους καλεσμένους.
Πέρασε λίγη ώρα και τότε ακούστηκε το κουδούνι. Υποδεχτήκαμε τους καλεσμένους και τους βάλαμε να καθίσουν στο σαλόνι. Η μαμά μου έβαλε τα φαγητά στο τραπέζι και καθίσαμε. Όλα τα φαγητά ήτανε μέσα σε πολύ όμορφες πιατέλες κι ο καθένας μας είχε μπροστά του, τα μαχαιροπίρουνα και το πιάτο του. Ήτανε μια πανέμορφη εικόνα. Καθόμασταν όλοι στο γιορτινό τραπέζι και τρώγαμε νοστιμότατα φαγητά. Δίπλα μας βρισκόταν το χριστουγεννιάτικο δέντρο με πολλά στολίδια και λαμπάκια που έπαιζαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Οι συζητήσεις έδιναν και έπαιρναν στο γιορτινό τραπέζι. Τα παιδιά μιλούσαμε για το πόσο όμορφα ήταν όλα και σχεδιάζαμε τι θα κάναμε τις υπόλοιπες μέρες των διακοπών. Οι γονείς μας, ενώ κάθε φορά μιλούσαν για δουλειές και πράγματα μεγαλύστικα, κι αυτοί έκαναν την ίδια συζήτηση με μας, γιατί όλοι ήταν επηρεασμένοι από αυτό το όμορφο και γιορτινό περιβάλλον.
Πιστεύω πως οι γιορτές ενώνουν τους ανθρώπους. Έτσι με αφορμή αυτό το τραπέζι, όλοι γεμίσαμε χαρά. Γι’ αυτό είναι ωραία να γίνονται γιορτινά τραπέζια, να ξεχνάμε όλοι τα προβλήματά μας και να περνάμε καλά.

Καθαρή Δευτέρα
Η Καθαρή Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα της Μεγάλης Σαρακοστής. Είναι το έθιμο τέτοια μέρα να πετάμε χαρταετό ψηλά στον ουρανό. Μ’ αυτήν την αφορμή, εγώ και η οικογένειά μου διαλέξαμε ένα παραθαλάσσιο μέρος γι’ αυτήν την ξεχωριστή ημέρα. Μαζί μας ήρθαν οι δύο θείοι μου με τις οικογένειές τους. Οι αδερφές μου αλλά και τα ξαδέρφια μου έπαιζαν κοντά στη θάλασσα και εγώ βοηθούσα στο στρώσιμο του τραπεζιού. Για τραπέζι είχαμε ένα κόκκινο τραπεζομάντιλο, βάλαμε το καλάθι με τα τρόφιμα στη μέση και το κόκκινο κρασί το ακουμπήσαμε στον κορμό ενός σκιερού δέντρου. Όταν ανοίξαμε το ψάθινο καλάθι ο τόπος μοσχοβολούσε από αρώματα και μυρωδιές.
Το τραπέζι το αποτελούσαν διάφορα νηστίσιμα φαγητά όπως: ταραμάς, ελιές, κρεμμυδάκια φρέσκα, σκόρδα και μαρούλια, χαλβάς και λαγάνες, καλαμαράκια, μύδια, χταπόδια και πατάτες τηγανητές. Κατά τη διάρκεια του φαγητού συζητούσαμε για την περίοδο της νηστείας. Η περίοδος αυτή καθαρίζει το σώμα μας από διάφορες τροφές όπως κρέας, ψάρι και γαλακτοκομικά και την ψυχή μας από τις κακές πράξεις. Εμείς τα παιδιά τραγουδούσαμε.
Περάσαμε καταπληκτικά. Θα ήθελε πάντα την γιορτή αυτή να την περνάω καλά, όπως πέρασα την συγκεκριμένη γιορτή.

25η Μαρτίου
Ένα τραπέζι γιορτινό που θα θυμάμαι πολύ καιρό, ήταν αυτό που ετοιμάσαμε την ημέρα της ονομαστικής μου γιορτής, την 25η Μαρτίου.
Οι καλεσμένοι ήταν πολλοί. Η νονά μου με την κόρη της, οι γιαγιάδες μου, ο παππούς μου, ένας θείος μου, ένας ξάδερφος του μπαμπά μου και οι κουμπάροι της μαμάς μου. Οι ετοιμασίες για το τραπέζι ξεκίνησαν από την προηγούμενη ημέρα. Η μητέρα μου καθάρισε όλο το σπίτι, έστρωσε τα καινούργια χαλιά και τραπεζομάντιλα. Ετοίμασε όλες τις σαλάτες, καθαρίσαμε πατάτες και φτιάξαμε και μία υπέροχη τούρτα με φράουλες.
Την άλλη μέρα όλα ήταν έτοιμα για το τραπέζι. Βοήθησα τη μαμά μου να στρώσουμε το τραπέζι και τοποθέτησα τα μαχαιροπίρουνα, τα ποτήρια και τις πετσέτες. Το κυρίως μενού ήταν φρέσκο ψάρι, συγκεκριμένα μπακαλιάρος, γιατί αυτή τη μέρα συνηθίζεται να τρώμε αυτό το ψάρι. Είχαμε φτιάξει γαρίδες σαγανάκι, τηγανιτές πατάτες πολλές σαλάτες, όπως μπρόκολο βραστό, πατατοσαλάτα, παντζάρια σαλάτα, τζατζίκι και διάφορες άλλες. Τα φαγητά αυτά τα συνόδευε άσπρο κρασί για τους μεγάλους και αναψυκτικά για τα παιδιά. Πρώτα οι μεγάλοι ήπιαν ούζο με διάφορους μεζέδες όπως χταπόδι, καλαμαράκια και ντολμαδάκια. Στη διάρκεια του φαγητού συζητήσαμε διάφορα θέματα, λέγαμε αστεία και γελούσαμε. Όλοι μου ευχήθηκαν χρόνια πολλά και καλή πρόοδο στο σχολείο.
Στο τέλος φάγαμε φρούτα και γλυκά. Γενικά περάσαμε πού ωραία και θα μου μείνει αξέχαστο το τραπέζι αυτό.

Το βράδυ της Ανάστασης
Αφού φέραμε το Άγιο Φως από την εκκλησία στο σπίτι μας και ανάψαμε το καντηλάκι μας, αρχίσαμε τις προετοιμασίες για το γιορτινό τραπέζι. Το τραπέζι αυτό το κάνουν όλοι οι χριστιανοί για να γιορτάσουν την Ανάσταση του Χριστού.
Σ’ αυτό το γιορτινό τραπέζι ήταν η μαμά μου, ο μπαμπάς μου, ο θείος μου, η θεία μου, η ξαδέρφη μου, ο αδερφός μου, ο παππούς μου και φυσικά εγώ. Οι προετοιμασίες του τραπεζιού ήταν πολλές. Αυτό το τραπέζι ήταν φτιαγμένο από τις γυναίκες πιο πολύ γιατί ήταν το κυριότερο το μαγείρεμα και από ότι ξέρουμε όλοι οι άντρες δεν μπορούν τίποτα να μαγειρέψουν. Η μαμά μου είχε βάψει τα αυγά, η θεία μου έφτιαξε τα τσουρέκια και η γιαγιά μου έφτιαξε τη μαγειρίτσα. Εγώ βοήθησα στο στρώσιμο του τραπεζιού. Έστρωσα το γιορτινό τραπεζομάντιλο, έβαλα τα πιάτα, τα ποτήρια τα μαχαιροπίρουνα στο τραπέζι και επίσης βοήθησα στις σαλάτες.
Την ώρα του φαγητού ευχόμαστε ο ένας στον άλλον ΄΄ Χρόνια πολλά ΄΄ και ΄΄ Καλό Πάσχα ΄΄. Οι μεγάλοι συζητούσαν για την επόμενη ημέρα και τις προετοιμασίες του πασχαλινού τραπεζιού.
Είναι ωραίο όταν μαζεύεται όλη η οικογένεια μαζί σε τέτοιες μεγάλες γιορτές.
Κυριακή του Πάσχα
Πέρυσι το Πάσχα πήγαμε στη Μικρή Βόλβη, που είναι το χωριό της μητέρας μου, για να περάσουμε εκεί τις γιορτές μαζί με τους συγγενείς μας.
Την Κυριακή του Πάσχα, εγώ και ο πατέρας μου σηκωθήκαμε νωρίς για να σουβλίσουμε το αρνί. Αφού το δέσαμε πάνω στη σούβλα, ο πατέρας μου άναψε φωτιά κι εγώ έσκαψα το λάκκο που θα το γυρνούσαμε. Όταν έγιναν τα πρώτα κάρβουνα αρχίσαμε να γεμίζουμε το λάκκο μ’ αυτά. Μετά έπιασα δουλειά εγώ κι η αδερφή μου. Γυρνούσαμε τη σούβλα με το αρνί για να μην καεί.
Κατά της έντεκα η ώρα ήρθε και ο θείος μου με τα ξαδέρφια μου και γυρνούσαμε τη σούβλα με τη σειρά. Μέχρι να ψηθεί το αρνί παίρναμε διάφορους μεζέδες και σαλάτες που ετοίμαζε η γιαγιά μου και η μητέρα μου. Στις δύο η ώρα είχε ψηθεί το αρνί και στρώσαμε το πασχαλινό τραπέζι. Και τι δεν είχαμε. Πατάτες τηγανητές, ρύζι στο φούρνο, αρνί, σουβλάκια, διάφορες σαλάτες, αγγουροντομάτα, τζατζίκι, ρώσικη, μπουγιουρντί, γαρδούμπα, κρασιά αναψυκτικά και φυσικά δεν έλειπε το τσουρέκι και τα κόκκινα αυγά.
Οι μεγάλοι συζητούσαν για τις δουλειές τους και μετά από λίγο άρχισαν να αστειεύονται μεταξύ τους. Εμείς οι μικροί τρώγαμε και παίζαμε. Σε λίγο άναψε το γλέντι και το ρίξαμε όλοι στο χορό. Όταν φάνηκε ότι κουραστήκαμε, άρχισε ένας ένας να ξαναπιάνει την καρέκλα του. Φάγαμε το πρώτο μας παγωτό.
Κατά τις πεντέμισι η ώρα το διαλύσαμε. Ευτυχώς εγώ βοήθησα το πρωί και τώρα ήταν η σειρά της αδερφής μου και των υπολοίπων μα μαζέψουν το τραπέζι.
Κοιμήθηκα μέχρι κατά τις εννιά και μετά πήγαμε στην καφετέρια του θείου μου, που είναι στην άκρη της λίμνης, για καφέ. Έτσι πέρασα πέρυσι το Πάσχα. Ελπίζω και φέτος να περάσω το ίδιο όμορφα

Άσκηση 13. σελ. 41

Κάθε λαός έχει τη δική του κουζίνα.

Ινδία
Η Ινδία έχει σχήμα τριγωνικό και βρίσκεται ανάμεσα στον 8ο και στον 35ο παράλληλο του βόρειου ημισφαιρίου. Είναι μία χώρα της Ασίας. Συνορεύει βόρεια με την Κίνα και το Νεπάλ, δυτικά με το Πακιστάν και ανατολικά με το Μπαγκλαντές και τη Βιρμανία. Δυτικά βρέχεται από τη θάλασσα του Ομάν και νότια και ανατολικά από τον Ινδικό ωκεανό.
Η Ινδική χερσόνησος χωρίζεται σε δύο μεγάλες φυσικές ζώνες: την εκτεταμένη πεδιάδα του Γάγγη και του Βραχμαπούτρα, που κλείνει βόρεια από το τείχος της οροσειράς των Ιμαλάϊων και το τεράστιο υψίπεδο του Ντεκάν στο νότιο τμήμα που περιστοιχίζεται ανατολικά και δυτικά από μακρόστενους ορεινούς όγκους.
Το κλίμα της Ινδίας επηρεάζεται από τους κρύους ή ζεστούς μουσώνες και την αλλαγή του γεωγραφικού πλάτους. Στις πεδιάδες του Γάγγη και του Βραχμαπούτρα επικρατεί μεγάλη υγρασία και θερμοκρασίες από 20ο C έως 35ο C. Στην Ινδική έρημο και στο οροπέδιο του Ντεκάν το κλίμα είναι πολύ ξερό και ζεστό, ( 40ο – 45ο C ), ενώ στα δυτικά παράλια είναι πιο βροχερό με την επίδραση των καλοκαιρινών μουσώνων. Στην περιοχή των Ιμαλάϊων οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και τα χιόνια συχνά.
Τα προϊόντα που παράγει είναι:
Αγροτικά – κτηνοτροφικά προϊόντα.
Παράγει : φιστίκια, ζαχαροκάλαμο, τσάι, Γιούτα, σουσάμι, λαχανικά, μπανάνες, ρύζι, κεχρί, σόργο, καπνός, γάλα, ινδοκάρυδο, δημητριακά, σιτάρι, βαμβάκι, γλυκοπατάτα.
Εκτρέφουν βόδια, βουβάλια, κατσίκες, καμήλες, πρόβατα.
Ορυκτά: σίδερο, μαγγάνιο, γαιάνθρακες, διαμάντια, βωξίτης, αμίαντος, λιγνίτης.
Χαρακτηριστικά φαγητά:
Η Ινδική κουζίνα είναι γνωστή για τα μπαχαρικά της. Πραγματικά ακόμα και τα βραστά λαχανικά έχουν γεύση από μπαχαρικά. Μοναδική εξαίρεση ίσως να είναι τα φρούτα! Η ποικιλία είναι τεράστια και καλύπτει όλα τα γούστα, διάφορα κρέατα, ζυμαρικά, λαχανικά, όλα όμως με μπαχαρικά. Η κουζίνα της Μουμπάι έχει επηρεαστεί από την ποικιλία των πολιτισμών που είναι παρόντες στην πόλη. Τα Μπελπουρί είναι η σπεσιαλιτέ της Μουμπάι και αποτελείται από ρύζι, ζυμαρικά και μπαχαρικά! Οι πικάντικες ινδικές συνταγές με τα γεμάτα πιάτα, ίσως φανούν υπερβολικά στους ασυνήθιστους στην ινδική κουζίνα επισκέπτες. Ευτυχώς οι Ινδοί έχουν εφεύρει τη lossi, ένα είδος σαν από γιαούρτι που εξισορροπεί κάπως το κάψιμο. Παραδοσιακό φαγητό είναι το κοτόπουλο tandoori, καθώς και το πιλάφι bityani με ρύζι basmati, καρύδια και σταφίδες.

Άσκηση 14. σελ. 42

άνοστο, ανθυγιεινή, ψημένο, χορτοφάγος, μπαγιάτικα.

Κουίζ




Διαδραστικές ασκήσεις






































Πηγή


Διαδραστικά μαθήματα για όλα τα κεφάλαια της 4ης ενότητας εδώ.


Επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό για τη Γλώσσα της ΣΤ' Δημοτικού εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)