ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ |
Να παρέχουν στους πτυχιούχους τους τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίσουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση και επίλυση παιδαγωγικών προβλημάτων .Επίσης να καλλιεργούν και προάγουν τις επιστήμες της Αγωγής, καταρτίζουν εκπαιδευτικούς που σταδιοδρομούν επαγγελματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προετοιμάζουν ερευνητές για το χώρο των Παιδαγωγικών Επιστημών και συμβάλλουν στην εξύψωση του επιπέδου της Εκπαίδευσης.
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Το πρόγραμμα μαθημάτων, που εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, είναι έργο της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος και διέπεται από τις εξής αρχές:
- Σε κάθε εξάμηνο οι φοιτητές διδάσκονται πέντε (5) "Υποχρεωτικά" μαθήματα και επιλέγουν ένα (1) από τα προτεινόμενα μαθήματα "Επιλογής".
- Ολα τα μαθήματα "Υποχρεωτικά" και "Επιλογής" διδάσκονται επί τρεις ώρες την εβδομάδα και αντιστοιχούν σε τρεις (3) διδακτικές μονάδες.
- Στο 7ο εξάμηνο οι φοιτητές ακολουθούν μιά από τις 3 ειδικεύσεις με βάση τα μαθήματα "Επιλογής".
Συγκεκριμένα υπάρχουν τρείς ειδικεύσεις:
Ειδίκευση Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες
Ειδίκευση Παιδαγωγική και Ψυχολογία
Ειδίκευση Φυσικομαθηματικών.
- Στο 8ο εξάμηνο οι φοιτητές αναλαμβάνουν πτυχιακή εργασία με γνωστικό αντικείμενο που εντάσσεται στην κατεύθυνση που έχουν επιλέξει στην αρχή του 7ου εξαμήνου.
- Το μάθημα της ξένης γλώσσας δεν αντιστοιχεί σε διδακτικές μονάδες. Η επιτυχία σε όλα τα μαθήματα της ξένης γλώσσας είναι απαραίτητη για την εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας.
ΤΟΜΕΙΣ:
- Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
- Τομέας Θετικών Επιστημών
- Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
1ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Γενική Ψυχολογία Εξελικτική Ψυχολογία Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Αλγεβρα Δομή της Ελληνικής Γλώσσας Μαθήματα Επιλογής Φυσική Αγωγή Αισθητική Αγωγή - Εικαστικά Ι Θεατρική Παιδεία Ι Στοιχεία Δημοσίου Δικαίο Θρησκειολογία Αντισταθμιστική Αγωγή Μουσική Παιδεία Ι Αγωγή Υγείας Σύγχρονη ελληνική κοινωνία Η κοινωνική παρουσία της γυναίκας Ξένη Γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά
2ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Γνωστική Ψυχολογία Σύνταξη και Λόγος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Κοινωνιολογία Αρχές Χημείας Γεωμετρία Επιλογής Φυσική Αγωγή ΙΙ (Πρώτες Βοήθειες) Εισαγωγή στη Φιλοσοφία Συγκριτική Παιδαγωγική Οργάνωση και Λειτ/ργία της Ε.Ε. Διδακτική θρησκευτικού μαθήματος Ιστορία Τέχνης Θεατρική Παιδεία ΙΙ Αισθητική Αγωγή- Εικαστικά ΙΙ Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική Μουσική Παιδεία ΙΙ Ξένη Γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά
3o ΕΞΑΜΗΝΟ
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Αρχές Φυσικής Εκπαιδευτική Ψυχολογία Παιδική Λογοτεχνία Εισαγωγή στην Πληροφορική Μαθήματα Επιλογής (δύο) Εξέλιξη των παιδαγωγικών θεωριών Γραμμική Αλγεβρα Πειραματική Διδασκαλία της Χημείας Αναλυτικά Προγράμματα Διδακτική της Ν. Ελληνικής γλώσσας Οδύσσεια Ι: Ο Κύκλωψ Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδακτική της ιστορίας Πατερικά παιδαγωγικά κείμενα Πειράματα Μηχανικής Ξένη Γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά
4ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Διδακτική Μεθοδολογία Ι Μέθοδοι Εκπαιδ/κής Ερευνας Κοινωνική Ψυχολογία Εισαγωγή στη Βιολογία Ι Νεοελληνική Λογοτεχνία Μαθήματα επιλογής (δύο) Εργαστηριακές ασκήσεις Βιολογίας Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών Γλωσσολογία και διδ/λία της γλώσσας Συγκριτικό Δίκαιο της Εκπαίδευσης Συγκριτική Παιδαγωγική ΙΙ Φιλοσοφικά Ρεύματα Νεότερη και Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία Αρχαιοελληνική ηθικοδιδακτική ποίηση Πειράματα Ηλεκτρομαγνητισμού Πληροφορική- εφαρμογές γραφείου Οικολογία Ξένη γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά
5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Διδακτική Μεθοδολογία ΙΙ Δίκαιο της Εκπαίδευσης Ειδική Παιδαγωγική Διδακτική των Μαθηματικών Εκπαιδευτική Αξιολόγηση Μαθήματα Επιλογής (δύο) Διδακτική Φυσικών Επιστημών Πληροφορική - Γλώσσα LOGO Θεωρία Ομάδων Ειδικά Θέματα Κοσμογραφίας Ευρωπαϊκή διάσταση στην Εκπαίδευση Θέματα Βιολογίας Σκέψη και γλώσσα
6ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Πρακτικές Ασκήσεις Ι Εποπτικό όργανο: Επιτροπή Πρακτικών Ασκήσεων Ιστορία της Ελληνικής Εκπαίδευσης κατά την Αρχαιότητα Ιστορία Νεότερου Ελληνισμού Σύγχρονη θεωρία και πράξη της Παιδείας Στοιχεία Γεωλογίας ΕΠΙΛΟΓΗΣ (Δύο από την ίδια ειδίκευση)
7ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Πρακτικές Ασκήσεις ΙΙ Εποπτ. όργανο: επιτροπή Π.
Α. Ποσοτική και Ποιοτική Ανάλυση Ερευν/κών Δεδομένων Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης Φιλοσοφία της Παιδείας Περιβαλλοντική Αγωγή ΕΠΙΛΟΓΗΣ (ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Α. ΕΛΛΗΝΙΚΑ Θέματα διδακτικής της Παιδικής Λογοτεχνίας Θέματα Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ανάλυση του Λόγου και Επικοινωνία Αρχαία Ελληνική Γραμματεία ΙΙ - Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Θρησκεία
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Εκπαίδευση προικισμένων μαθητών Διαπολιτισμική Αγωγή Διδακτική Μεθοδ/γία στο Μειονοτικό σχολείο Εφαρμογές στην Κοινωνική Ψυχολογία - Θεωρία και έρευνα
Γ. ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ασκήσεις Οικολογίας Χημεία Περιβάλλοντος Γεωγραφία στις Πρώτες Τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Μαθηματικά Μοντέλα Κοινωνικές και πολιτισμικές διαστάσεις των μαθηματικών Εφαρμογές στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
8ο ΕΞΑΜΗΝΟ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
* Πρακτικές Ασκήσεις ΙΙΙ Διδακτική Μεθοδολογία ΙΙΙ Ψυχοπαθολογία του Παιδιού * Η πτυχιακή εργασία επιλέγεται από την ειδίκευση επιλογής. Ισοδυναμεί με 2 μαθήματα ή 6 διδακτικές μονάδες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης διεξάγεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο, το οποίο συνδέεται άμεσα με το μάθημα της Διδακτικής Μεθοδολογίας Ι και ΙΙ, πραγματοποιείται άσκηση σε εικονική τάξη, σε δύο φάσεις:
· Μικροδιδασκαλία για τους φοιτητές του Δ΄ εξαμήνου και
· Προκαταρκτικές διδασκαλίες για τους φοιτητές του Ε΄ εξαμήνου Στο δεύτερο επίπεδο, κατά το οποίο η Πρακτική Άσκηση διεξάγεται αρχικά στα Πειραματικά Σχολεία και στη συνέχεια σε Δημοτικά Σχολεία της Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής, οι φοιτητές ασκούνται σε πραγματικό σχολικό περιβάλλον. Η Πρακτική Άσκηση του δεύτερου επιπέδου ξεκινά το Ε΄ εξάμηνο (προκαταρτικό) και ολοκληρώνεται το Η΄ εξάμηνο.
Την ευθύνη διεξαγωγής της Πρακτικής Άσκησης αυτού του επιπέδου έχει η Επιτροπή Πρακτικών Ασκήσεων του Τμήματος, την οποία απαρτίζουν όλα τα μέλη του Τομέα Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας καθώς και δύο μέλη (με μονοετή θητεία) από καθέναν από τους άλλους δύο Τομείς (Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών και Θετικών Επιστημών). Δομικά στοιχεία του δεύτερου επιπέδου του προγράμματος των Πρακτικών Ασκήσεων αποτελούν: οι Ομάδες των Φοιτητών, τα Εργαστήρια, οι Παρακολουθήσεις, οι Συναντήσεις Εργασίας των ομάδων οι Δειγματικές Διδασκαλίες, οι Διδασκαλίες των φοιτητών και το Εργαστήριο Διδακτικής Μεθοδολογίας .
Για την καλύτερη οργάνωση των Πρακτικών Ασκήσεων, οι φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες, για κάθε μία από τις οποίες ορίζεται ως υπεύθυνος ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός της Α/θμιας εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτικός αυτός συνεργάζεται με τα μέλη της Επιτροπής Πρακτικών Ασκήσεων και υποστηρίζει, κατευθύνει και παρακολουθεί τους φοιτητές της ομάδας του σε όλη τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης του εξαμήνου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
2. Επιστημών της Αγωγής
3. Μαθηματικών και Πληροφορικής
4. Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
5. Ανθρώπινων Σπουδών
Παν/μιο Θεσσαλονίκης
1. Επιστήμες της Αγωγής
Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1. Παιδαγωγική
Παν/μιο Πάτρας
1. Επιστήμες της αγωγής
Παν/μιο Κρήτης
1. Επιστήμες της αγωγής
Παν/μιο Θράκης
1.Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
2.Διδασκαλία Χημείας με τη χρήση των Πολυμέσων
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι η κυριότερη διέξοδος για τους πτυχιούχους των Τμημάτων. Για το διορισμό τους ισχύουν τα ίδια που αναφέρονται για τους απόφοιτους των τμημάτων Φ.Π.Ψ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Οι πτυχιούχοι Δάσκαλοι εκτός από το διορισμό τους στη Δημόσια Εκπαίδευση μπορούν να αναζητήσουν εργασία στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, σε υπηρεσίες της Λαϊκής Επιμόρφωσης, σε προγράμματα αλφαβητισμού ειδικών ομάδων του πληθυσμού της χώρας, σε ειδικά σχολεία. Επίσης μπορούν να στραφούν στην παιδαγωγική έρευνα.
Περισσότερα θέματα για τα πανεπιστήμια εδώ.