Σχολές
Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης
Σχολή Ανθυποπυραγών
Σχολή Αρχιπυροσβεστών
Σχολή Πυροσβεστών
Σχολή Ξένων Γλωσσών
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1. Σύντομο Ιστορικό
Ο Ιδρυτικός Νόμος του Πυροσβεστικού Σώματος 4661/30 αλλά και οι συμπληρωματικά μεταγενέστεροι, δεν είχαν προβλέψει την ίδρυση παραγωγικών Σχολών Αξιωματικών. Οι προαγωγές στο βαθμό του Αξιωματικού γίνονταν μετά από ευδόκιμη υπηρεσία στους προηγούμενους βαθμούς και μετέπειτα, με έγγραφες εξετάσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Το κενό των παραγωγικών Σχολών στο Πυροσβεστικό Σώμα κάλυψε ο Α.Ν. 360/68, με τον οποίο συστάθηκε Πυροσβεστική Σχολή που περιελάμβανε μεταξύ άλλων, «Τμήμα Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης». Με μεταγενέστερους τροποποιητικούς Νόμους, αναβαθμίστηκε η Πυροσβεστική Σχολή σε Ακαδημία, τα δε τμήματά της σε Σχολές. Η Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης λειτούργησε κατά το παρελθόν μόνο κατά τα έτη 1987 – 1988 και 1988 – 1989 για αντίστοιχες εκπαιδευτικές σειρές Αξιωματικών και επαναλειτουργεί από το εκπαιδευτικό έτος 2000-2001 έως και σήμερα.
Ο Ιδρυτικός Νόμος του Πυροσβεστικού Σώματος 4661/30 αλλά και οι συμπληρωματικά μεταγενέστεροι, δεν είχαν προβλέψει την ίδρυση παραγωγικών Σχολών Αξιωματικών. Οι προαγωγές στο βαθμό του Αξιωματικού γίνονταν μετά από ευδόκιμη υπηρεσία στους προηγούμενους βαθμούς και μετέπειτα, με έγγραφες εξετάσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Το κενό των παραγωγικών Σχολών στο Πυροσβεστικό Σώμα κάλυψε ο Α.Ν. 360/68, με τον οποίο συστάθηκε Πυροσβεστική Σχολή που περιελάμβανε μεταξύ άλλων, «Τμήμα Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης». Με μεταγενέστερους τροποποιητικούς Νόμους, αναβαθμίστηκε η Πυροσβεστική Σχολή σε Ακαδημία, τα δε τμήματά της σε Σχολές. Η Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης λειτούργησε κατά το παρελθόν μόνο κατά τα έτη 1987 – 1988 και 1988 – 1989 για αντίστοιχες εκπαιδευτικές σειρές Αξιωματικών και επαναλειτουργεί από το εκπαιδευτικό έτος 2000-2001 έως και σήμερα.
2. Έδρα – Υπαγωγή – Διοίκηση
Η Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης εδρεύει στην Αθήνα και υπάγεται στην Πυροσβεστική Ακαδημία.
Ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Ακαδημίας είναι ταυτόχρονα και Διοικητής της Σχολής (άρθρο 1 & 2 Κανονισμός Πυρ/κης Ακαδημίας) Π.Δ. 174/83 όπως τροποποιήθηκε με : α) Π.Δ. 134/84, β) Π.Δ. 444/84, γ) Π.Δ. 412/87, δ) 305/90, ε) 329/93, στ) 462/94.
Η Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης εδρεύει στην Αθήνα και υπάγεται στην Πυροσβεστική Ακαδημία.
Ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Ακαδημίας είναι ταυτόχρονα και Διοικητής της Σχολής (άρθρο 1 & 2 Κανονισμός Πυρ/κης Ακαδημίας) Π.Δ. 174/83 όπως τροποποιήθηκε με : α) Π.Δ. 134/84, β) Π.Δ. 444/84, γ) Π.Δ. 412/87, δ) 305/90, ε) 329/93, στ) 462/94.
3. Αποστολή της Σχολής Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης
Η αποστολή της Σχολής σύμφωνα με το άρθρο 58 του Κανονισμού Πυροσβεστικής Ακαδημίας είναι:
Στη Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης της Πυροσβεστικής Ακαδημίας εισάγονται για αρτιότερη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στις νέες εξελίξεις της επιστήμης και τεχνικής, υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος μέχρι και του βαθμού του Επιπυραγού, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη μετά από πρόταση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος ( άρθρο 6 παρ. 1 Α.Ν. 360/68 )
Η αποστολή της Σχολής σύμφωνα με το άρθρο 58 του Κανονισμού Πυροσβεστικής Ακαδημίας είναι:
Στη Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης της Πυροσβεστικής Ακαδημίας εισάγονται για αρτιότερη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στις νέες εξελίξεις της επιστήμης και τεχνικής, υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος μέχρι και του βαθμού του Επιπυραγού, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη μετά από πρόταση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος ( άρθρο 6 παρ. 1 Α.Ν. 360/68 )
4. Γενικά Θέματα – Κατευθύνσεις
Η οργανωτική δομή της εκπαίδευσης έχει ως συνθετικά στοιχεία:
• Το ανθρώπινο δυναμικό (Διοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευόμενοι).
• Την υλικοτεχνική υποδομή (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, βιβλία, επιστημονικά συγγράμματα, εποπτικά μέσα).
Η οργανωτική δομή της εκπαίδευσης έχει ως συνθετικά στοιχεία:
• Το ανθρώπινο δυναμικό (Διοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευόμενοι).
• Την υλικοτεχνική υποδομή (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, βιβλία, επιστημονικά συγγράμματα, εποπτικά μέσα).
Με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιδιώκεται η εκπαίδευση:
• Να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση, με την έρευνα και τη διδασκαλία.
• Να συντελέσει στην ανάπτυξη και βελτίωση των ικανοτήτων των σπουδαστών ως Αξιωματικών Επιτελών και Διοικητών με επιστημονική, κοινωνική και πολιτιστική συνείδηση, εφόδια απαραίτητα για μια άριστη επαγγελματική καριέρα.
• Να παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, επαρκή για την εφαρμογή επιστημονικών, τεχνολογικών ή άλλων δεξιοτήτων στο επάγγελμα.
• Να συμβάλλει στη δημιουργία ικανών στελεχών που θα προάγουν και θα εξελίξουν το Πυροσβεστικό Σώμα, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του Διεθνούς Συστήματος.
5. Συγκρότηση Σχολής
Η Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης Αξιωματικών συγκροτείται με Απόφαση του κ. Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος και η διάρκεια της φοίτησης είναι 2,5 μήνες.
• Να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση, με την έρευνα και τη διδασκαλία.
• Να συντελέσει στην ανάπτυξη και βελτίωση των ικανοτήτων των σπουδαστών ως Αξιωματικών Επιτελών και Διοικητών με επιστημονική, κοινωνική και πολιτιστική συνείδηση, εφόδια απαραίτητα για μια άριστη επαγγελματική καριέρα.
• Να παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, επαρκή για την εφαρμογή επιστημονικών, τεχνολογικών ή άλλων δεξιοτήτων στο επάγγελμα.
• Να συμβάλλει στη δημιουργία ικανών στελεχών που θα προάγουν και θα εξελίξουν το Πυροσβεστικό Σώμα, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του Διεθνούς Συστήματος.
5. Συγκρότηση Σχολής
Η Σχολή Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης Αξιωματικών συγκροτείται με Απόφαση του κ. Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος και η διάρκεια της φοίτησης είναι 2,5 μήνες.
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΥΠΟΠΥΡΑΓΩΝ
1. ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Ο Ιδρυτικός Νόμος του Πυροσβεστικού Σώματος 4661/30, αλλά και οι συμπληρωματικά μεταγενέστεροι, δεν είχαν προβλέψει την ίδρυση παραγωγικής Σχολής Αξιωματικών. Οι προαγωγές στο βαθμό του Αξιωματικού γίνονταν μετά από ευδόκιμη υπηρεσία στους προηγούμενους βαθμούς και μετέπειτα, με έγγραφες εξετάσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Το κενό των παραγωγικών Σχολών στο Πυροσβεστικό Σώμα κάλυψε ο Α.Ν. 360/68, με τον οποίο συστάθηκε Πυροσβεστική Σχολή που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, και το Τμήμα Ανθυποπυραγών. Με μεταγενέστερους τροποποιητικούς Νόμους, αναβαθμίστηκε η Πυροσβεστική Σχολή σε Ακαδημία, τα δε τμήματά της σε Σχολές. Η Σχολή Ανθυποπυραγών είναι ισότιμη με τις Σχολές των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας πανεπιστημιακής κατεύθυνσης.
Το κενό των παραγωγικών Σχολών στο Πυροσβεστικό Σώμα κάλυψε ο Α.Ν. 360/68, με τον οποίο συστάθηκε Πυροσβεστική Σχολή που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, και το Τμήμα Ανθυποπυραγών. Με μεταγενέστερους τροποποιητικούς Νόμους, αναβαθμίστηκε η Πυροσβεστική Σχολή σε Ακαδημία, τα δε τμήματά της σε Σχολές. Η Σχολή Ανθυποπυραγών είναι ισότιμη με τις Σχολές των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας πανεπιστημιακής κατεύθυνσης.
2. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΝΘΥΠΟΠΥΡΑΓΩΝ
Η Σχολή Ανθυποπυραγών έχει ως αποστολή την θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των Δοκίμων Ανθυποπυραγών, μελλοντικών Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.
Η παρεχόμενη εκπαίδευση είναι τριτοβάθμιας εκπαιδευτικής βαθμίδας και συνίσταται:
α. Στην εκπαίδευση και ειδική κατάρτιση στα επαγγελματικά θέματα, την παρακολούθηση και μελέτη των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων και τις επιδράσεις αυτών στην επιστήμη της πυρασφάλειας.
β. Στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των πυροσβεστικών εκείνων αρετών που καθιστούν το έργο του πυροσβέστη λειτούργημα όπως ο αλτρουισμός, η αυτοθυσία, η συναδελφικότητα και η ομαδική συνεργασία.
γ. Στην διεύρυνση και αναβάθμιση των γενικών επιστημονικών γνώσεων σε θέματα γενικού αλλά και ειδικού ενδιαφέροντος.
δ. Στην βελτίωση της φυσικής σωματικής κατάστασης και την καλλιέργεια αθλητικού πνεύματος.
Η παρεχόμενη εκπαίδευση είναι τριτοβάθμιας εκπαιδευτικής βαθμίδας και συνίσταται:
α. Στην εκπαίδευση και ειδική κατάρτιση στα επαγγελματικά θέματα, την παρακολούθηση και μελέτη των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων και τις επιδράσεις αυτών στην επιστήμη της πυρασφάλειας.
β. Στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των πυροσβεστικών εκείνων αρετών που καθιστούν το έργο του πυροσβέστη λειτούργημα όπως ο αλτρουισμός, η αυτοθυσία, η συναδελφικότητα και η ομαδική συνεργασία.
γ. Στην διεύρυνση και αναβάθμιση των γενικών επιστημονικών γνώσεων σε θέματα γενικού αλλά και ειδικού ενδιαφέροντος.
δ. Στην βελτίωση της φυσικής σωματικής κατάστασης και την καλλιέργεια αθλητικού πνεύματος.
3. ΕΔΡΑ – ΥΠΑΓΩΓΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Η Σχολή Ανθυποπυραγών υπάγεται στην Πυροσβεστική Ακαδημία, συστεγάζεται στις εγκαταστάσεις της στην Κάτω Κηφισιά, Μάτσα 32 και διοικείται από την Διοίκηση της Ακαδημίας.
4. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρόγραμμα της Σχολής Ανθυποπυραγών καταρτίζεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία – Γραφείο Μελετών Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Π.Δ. 174/83, όπως αυτό τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει σήμερα, τις οδηγίες και κατευθύνσεις της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, εγκρίνεται από τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος και καθορίζει:
α. Τα Γενικά Θέματα: κατευθυντήριες γραμμές και βασικά στοιχεία που αφορούν την εκπαίδευση των σπουδαστών κλπ.
β. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει:
i. το διάγραμμα προγραμματισμού εκπαίδευσης
ii. το χρονοδιάγραμμα
iii. την κατανομή των ωρών διδασκαλίας κατά μάθημα
iv. τα εκπαιδευτικά ταξίδια – επισκέψεις κλπ.
α. Τα Γενικά Θέματα: κατευθυντήριες γραμμές και βασικά στοιχεία που αφορούν την εκπαίδευση των σπουδαστών κλπ.
β. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει:
i. το διάγραμμα προγραμματισμού εκπαίδευσης
ii. το χρονοδιάγραμμα
iii. την κατανομή των ωρών διδασκαλίας κατά μάθημα
iv. τα εκπαιδευτικά ταξίδια – επισκέψεις κλπ.
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1. Γενικά Θέματα – Κατευθύνσεις
Η οργανωτική δομή της εκπαίδευσης έχει ως συνθετικά στοιχεία:
• Το ανθρώπινο δυναμικό (Διοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευόμενοι)
• Την υλικοτεχνική υποδομή (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, βιβλία, επιστημονικά συγγράμματα, εποπτικά μέσα)
• Το ανθρώπινο δυναμικό (Διοίκηση, Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευόμενοι)
• Την υλικοτεχνική υποδομή (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, βιβλία, επιστημονικά συγγράμματα, εποπτικά μέσα)
Με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιδιώκεται η εκπαίδευση:
• Να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση, με την έρευνα και τη διδασκαλία.
• Να συντελέσει στη δημιουργία και διαμόρφωση υπευθύνων Αξιωματικών με επιστημονική, κοινωνική και πολιτιστική συνείδηση, εφόδια απαραίτητα για μια άριστη επαγγελματική εκπαίδευση.
• Να παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση επαρκή για την εφαρμογή επιστημονικών, τεχνολογικών ή άλλων δεξιοτήτων στο επάγγελμα.
• Να συμβάλλει στη δημιουργία ικανών στελεχών που θα προάγουν και θα εξελίξουν το Πυροσβεστικό Σώμα, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του Διεθνούς Συστήματος.
• Να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση, με την έρευνα και τη διδασκαλία.
• Να συντελέσει στη δημιουργία και διαμόρφωση υπευθύνων Αξιωματικών με επιστημονική, κοινωνική και πολιτιστική συνείδηση, εφόδια απαραίτητα για μια άριστη επαγγελματική εκπαίδευση.
• Να παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση επαρκή για την εφαρμογή επιστημονικών, τεχνολογικών ή άλλων δεξιοτήτων στο επάγγελμα.
• Να συμβάλλει στη δημιουργία ικανών στελεχών που θα προάγουν και θα εξελίξουν το Πυροσβεστικό Σώμα, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του Διεθνούς Συστήματος.
6. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Η φοίτηση στη Σχολή Ανθυποπυραγών διαρκεί τέσσερα (4) έτη.
Στο πρώτο (1) έτος γίνεται πρακτική εκπαίδευση στις υπηρεσίες, στα δε επόμενα δεύτερο (2), τρίτο (3) και τέταρτο (4) γίνεται θεωρητική – πρακτική εκπαίδευση στη Σχολή.
Το εκπαιδευτικό έτος αρχίζει την 15η Σεπτεμβρίου και λήγει την 15η Ιουνίου.
Στο πρώτο (1) έτος γίνεται πρακτική εκπαίδευση στις υπηρεσίες, στα δε επόμενα δεύτερο (2), τρίτο (3) και τέταρτο (4) γίνεται θεωρητική – πρακτική εκπαίδευση στη Σχολή.
Το εκπαιδευτικό έτος αρχίζει την 15η Σεπτεμβρίου και λήγει την 15η Ιουνίου.
ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΙΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
1.ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΡΧΙΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Η Σχολή Αρχιπυροσβεστών έχει ως αποστολή την θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών.
Η παρεχόμενη εκπαίδευση συνίσταται:
Η παρεχόμενη εκπαίδευση συνίσταται:
α. Στην εκπαίδευση και ειδική κατάρτιση στα επαγγελματικά θέματα, την παρακολούθηση και μελέτη των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων και τις επιδράσεις αυτών στην επιστήμη της πυρασφάλειας.
β. Στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των πυροσβεστικών εκείνων αρετών που καθιστούν το έργο του πυροσβέστη λειτούργημα προς το κοινωνικό σύνολο.
γ. Στην διεύρυνση και αναβάθμιση των γενικών εγκυκλοπαιδικών γνώσεων σε θέματα γενικού αλλά και ειδικού ενδιαφέροντος.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ
Διαπαιδαγώγηση
α. Η συνειδητοποίηση από τους μαθητές ότι υπέρτατος νόμος είναι η πίστη και η αφοσίωση στην πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα και ότι πρωταρχικό τους καθήκον είναι η ασφάλεια, η πρόοδος και το μεγαλείο αυτής.
β. Η ανάπτυξη του υψηλού φρονήματος, ενσυνείδητης πειθαρχίας και προσήλωσης στο καθήκον.
γ. Η σφυρηλάτηση του χαρακτήρα προς απόκτηση υπευθυνότητας σε πολύ υψηλό βαθμό και διαμόρφωση ολοκληρωμένης προσωπικότητας.
Επαγγελματική εκπαίδευση
α. Εγκλιματισμός στη νοοτροπία και ζωή του ηγήτορα και απόκτηση ικανότητας στη μάχη κατά της φωτιάς, θεομηνιών, πλημμυρών και διάσωσης των κινδυνευόντων προσώπων και περιουσιών.
β. Απόκτηση των αναγκαίων γνώσεων Πυροσβεστικής τακτικής και στρατηγικής, ώστε οι αποφοιτήσαντες της Σχολής να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις.
γ. Απόκτηση πλήρους θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης στα μαθήματα του Ποινικού Δικαίου, Ποινικής Δικονομίας, για να ανταποκριθούν στα καθήκοντα του ειδικού ανακριτικού Υπαλλήλου και Δημοσίου κατηγόρου, προς απόδοση δικαίου στα ανακύπτοντα από τις πυρκαγιές ποινικά αδικήματα και στην εφαρμογή των πυροσβεστικών διατάξεων.
δ. Απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων για το πυροσβεστικό υλικό και για την οργάνωση και τακτική των Πυροσβεστικών μονάδων.
Ακαδημαϊκή εκπαίδευση
α. Απόκτηση των αναγκαίων νομικών θεωρητικών και τεχνικών γνώσεων στις απαιτήσεις των σύγχρονων εξελίξεων.
β. Διεύρυνση της γνώσης σε οποιοδήποτε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας και της ανακριτικής επιστήμης.
ΕΔΡΑ – ΥΠΑΓΩΓΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Η Σχολή Αρχιπυροσβεστών υπάγεται στην Πυροσβεστική Ακαδημία και στεγάζεται στις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Ακαδημίας Μάτσα 32 Κηφισιά.
Σε κάθε εκπαιδευτική σειρά ορίζεται Διοικητής και Υποδιοικητής της Σχολής Αρχιπυροσβεστών με απόφαση του κ Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος.
Σε κάθε εκπαιδευτική σειρά ορίζεται Διοικητής και Υποδιοικητής της Σχολής Αρχιπυροσβεστών με απόφαση του κ Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρόγραμμα της Σχολής Αρχιπυροσβεστών καταρτίζεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία – Σχολή Αρχιπυροσβεστών - Γραφείο Εκπαίδευσης, με τις οδηγίες και κατευθύνσεις της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, εγκρίνεται από τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος και καθορίζει:
1. Τα Γενικά Θέματα: τις κατευθυντήριες γραμμές και τα βασικά στοιχεία που αφορούν την εκπαίδευση των σπουδαστών κλπ.
2. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει:
i. το διάγραμμα προγραμματισμού εκπαίδευσης
ii. το χρονοδιάγραμμα
iii. την κατανομή των ωρών διδασκαλίας κατά μάθημα
iv. την πρακτική εκπαίδευση
ii. το χρονοδιάγραμμα
iii. την κατανομή των ωρών διδασκαλίας κατά μάθημα
iv. την πρακτική εκπαίδευση
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1. Γενικά Θέματα – Κατευθύνσεις
α. Βασικές επιδιώξεις της Σχολής Αρχιπυροσβεστών είναι:
- Η ανάπτυξη της κρίσης και του τρόπου σκέψης των υπαλλήλων.
- Η απόκτηση από το σύνολο των υπαλλήλων όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων.
β. Αξιολόγηση με βάση την αποστολή της Ακαδημίας, κάθε μαθήματος που προβλέπεται από τον Κανονισμό αυτής, και υλοποιείται με:
- Τον καθορισμό του στόχου εκπαίδευσης.
- Την επιλογή της διδακτέας ύλης.
- Τον καθορισμό των εκπαιδευτικών περιόδων διδασκαλίας.
γ. Χρησιμοποίηση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με σκοπό:
- Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και φαντασίας.
- Την απόκτηση πνευματικής ευστροφίας.
- Την αφομοίωση της διδασκόμενης ύλης.
δ. Παροχή κατά τα αρχικά στάδια στερεών βάσεων στα μαθήματα ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, σε τρόπο ώστε να γίνει ευχερής η παρακολούθησή τους από το σύνολο των μαθητών.
ε. Μελέτη, οργάνωση και πραγματοποίηση διαλέξεων προς συμπλήρωση της ακαδημαϊκής κατάρτισης και διεύρυνσης της επαγγελματικής μόρφωσης των υπαλλήλων.
στ. Συνεχής φροντίδα διοικούντων και διδασκόντων για να επιτευχθεί κυρίως με παραδείγματα:
στ. Συνεχής φροντίδα διοικούντων και διδασκόντων για να επιτευχθεί κυρίως με παραδείγματα:
- H αφοσίωση στο καθήκον, στην πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα.
- Η ανάπτυξη υψηλού πνεύματος συναδελφικότητας.
- Η ορθή αντίληψη στις σχέσεις με τους συναδέλφους.
ζ. Συνεχής βελτίωση της εκπαίδευσης με την υποβολή από τους καθηγητές αναφορών για την πορεία των διδασκομένων από αυτούς μαθημάτων και προτάσεων επί συγκεκριμένων γεγονότων ή αντικειμένων που αφορούν την όλη εκπαίδευση των υπαλλήλων.
3. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Η φοίτηση στη Σχολή Αρχιπυροσβεστών διαρκεί έξι (6) μήνες και χωρίζεται:
α. Σε τρεις μήνες θεωρητικής εκπαίδευσης.
β. Σε τρεις μήνες πρακτικής εκπαίδευσης.
α. Σε τρεις μήνες θεωρητικής εκπαίδευσης.
β. Σε τρεις μήνες πρακτικής εκπαίδευσης.
Σχολή Πυροσβεστών
Η συνεχώς αυξανόμενη εξάρτηση της κοινωνίας από τις φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές, επιβάλλει την εκπαίδευση που παρέχεται στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με σκοπό να συμβάλλει ουσιαστικά στην επιστημονική, τεχνολογική, κοινωνική και
οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
1.ΕΔΡΑ – ΥΠΑΓΩΓΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Η Σχολή Πυροσβεστών υπάγεται στην Πυροσβεστική Ακαδημία, συστεγάζεται στις εγκαταστάσεις της στην Κάτω Κηφισιά, Μάτσα 32 και διοικείται από την Διοίκηση της Ακαδημίας με Διοικητή και Υποδιοικητή Ανώτερους Αξιωματικούς που ορίζονται με απόφαση του Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος.Τμήματα της Σχολής λειτουργούν αναλόγως των αναγκών της εκπαίδευσης στα Βίλια Αττικής και στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης της Σχολής Πυροσβεστών σκοπό έχει την προετοιμασία του ανθρωπίνου δυναμικού, σε επιστημονικές βάσεις που να προάγουν την πυροσβεστική τεχνογνωσία.
Το πρόγραμμα της Σχολής Πυροσβεστών καταρτίζεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία – Γραφείο Μελετών Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Π.Δ. 174/83,όπως αυτό τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει σήμερα, τις οδηγίες και κατευθύνσεις της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, εγκρίνεται από τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος και καθορίζει:
Το Αναλυτικό Πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει:
i. το διάγραμμα προγραμματισμού εκπαίδευσης ii. το χρονοδιάγραμμα iii. την κατανομή των ωρών διδασκαλίας κατά μάθημα
3. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Η φοίτηση στη Σχολή Πυροσβεστών διαρκεί τέσσερις (4) μήνες.
|
Σχολή Ξένων Γλωσσών
1. Η Σχολή Ξένων γλωσσών έχει σαν αποστολή τη διαρκή εκπαίδευση, επιμόρφωση και εξάσκηση των Πυροσβεστικών υπαλλήλων στις ξένες γλώσσες.
2. Για το σκοπό αυτό και ανάλογα με το επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας των εισαγομένων για εκπαίδευση, μπορούν να λειτουργήσουν οι παρακάτω τάξεις:
3. Η λειτουργία μιας ή περισσοτέρων τάξεων, η χρονολογία έναρξης και λήξης της εκπαίδευσης, οι γλώσσες που θα διδαχθούν, ο αριθμός των σπουδαστών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, καθορίζονται με απόφαση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος.
4. Η διάρκεια της εκπαίδευσης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των εννέα (9) μηνών, ο δε αριθμός των σπουδαστών σε κάθε τάξη μικρότερος των δέκα (10) και μεγαλύτερος των είκοσι (20). Σπουδαστής ο οποίος απουσίασε από την εκπαίδευση για οποιοδήποτε λόγο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το 1/8 της συνολικής εκπαίδευσης δεν μπορεί να συνεχίσει την εκπαίδευση.
5. Οι ξένες γλώσσες που διδάσκονται στη Σχολή Ξένων γλωσσών είναι η Αγγλική, η Γαλλική και η Γερμανική. Οι σπουδαστές κατά το χρόνο της εκπαίδευσής τους παρακολουθούν μια μόνο γλώσσα.
Εισαγωγή-Φοίτηση
|
Περισσότερα θέματα για Πανεπιστήμια εδώ.