Ιστορία Β' Λυκείου - Θέματα προαγωγικών εξετάσεων

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Αποτέλεσμα εικόνας για Ιστορία Β' Λυκείου

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ  


ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
      ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2000
               EΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : ΙΣΤΟΡΙΑ
     ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ:ΕΞΙ (6)
     
ΘΕΜΑ Α1
Α.1.1. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
"Το Πνεύμα των Νόμων" (1748) ήταν έργο του:
α. Βολταίρου
β. Μοντεσκιέ
γ. Ρουσσό
δ. Κεναί                                                                                                                                                                         Μονάδες 2
Ποια μορφή πολιτεύματος προτείνει ο συγγρα-φέας στο συγκεκριμένο έργο;                                                                                                                                                                                                            Μονάδες 3Α.1.2. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση.
Στη γαλλική κοινωνία του 18ου αιώνα:
α. Η τάξη των ευγενών ήταν ομοιογενής.
β. Οι μεγαλοαστοί πλούτιζαν από το εμπόριο και τη βιομηχανία.
γ. Η οικονομική ισχύς του κλήρου στηριζόταν στο φόρο της δεκάτης. δ. Η εκπαίδευση και η νοσοκομειακή περίθαλψη βρίσκονταν στα χέρια των ευγενών.
ε. Οι αγρότες αποτελούσαν το 80% του γαλλικού πληθυσμού.
στ. Η Τρίτη Τάξη ήταν απαλλαγμένη από φόρους.                                                                                                                                      Μονάδες 6

Α.1.3. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της πρώτης στήλης και δίπλα τους αριθμούς των προτάσεων της δεύτερης στήλης, που το περιεχόμενό τους αντιστοιχεί σωστά σε αυτά.                                           
α. Φαναριώτες1. ΄Ηταν υπόλογοι για την κατανομή, είσπραξη και απόδοση των φόρων.
β. Προεστοί ή δημογέροντες ή κοτσαμπάσηδες2. Διορίζονταν οσποδάροι (ηγεμόνες) της Βλαχίας και της Μολδαβίας.
γ. έμποροι, πλοιοκτήτες, χρηματομεσίτες3. Έγιναν φορείς επαναστατικών ιδεών.
 4. Αποτελούσαν ένα είδος διοικητικής και κοινωνικής αριστοκρατίας.
 5. Συνδέθηκαν με το ευρωπαϊκό κεφάλαιο (εμπορικό, τραπεζικό, ναυτιλιακό).
 6. ΄Ηταν αιρετοί.
                                                                                                Μονάδες 6 
Α.1.4. Να απαντήσετε στην ακόλουθη ερώτηση: Ποια ήταν τα στοιχεία που ευνοούσαν μια επαναστατική οργάνωση, όπως ήταν η Φιλική Εταιρεία;                                                                                           Μονάδες 8ΘΕΜΑ Α2
Α.2.1. Να δώσετε με συντομία το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων: α. Νεοελληνικός Διαφωτισμός
β. Ιερή Συμμαχία
γ. Βιομηχανική Επανάσταση                                                                                                                                                                                                            Μονάδες 9 
Α.2.2. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Ο Ιωάννης Καποδίστριας εκλέχθηκε πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας από την: α. Α΄ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου (1821-1822)
β. Β΄ Εθνοσυνέλευση του ΄Αστρους Κυνουρίας (1823).
γ. Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας (1827).
δ. Δ΄ Εθνοσυνέλευση του ΄Αργους (1829).
                                                                                                                              Μονάδες 2 
Ποια ήταν η σημασία της εκλογής του Καποδίστρια ως πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας;
                                                                                                                            Μονάδες 8 
ΘΕΜΑ Β1
Β.1.1. Να διαβάσετε προσεκτικά τα κείμενα που ακολουθούν: Α. Από οικονομική άποψη, τι χρειάζονται οι αποικίες; Αρχικά προσφέρουν ένα άσυλο και εργασία στους κατοίκους των φτωχών χωρών ή στους κατοίκους των χωρών που παρουσιάζουν υπερπληθυσμό. Αλλά υπάρχει κι ένας δεύτερος λόγος, που προσιδιάζει στους λαούς οι οποίοι διαθέτουν περίσσευμα από κεφάλαια ή από προϊόντα. Αυτός ο δεύτερος λόγος εναρμονίζεται περισσότερο με τη σημερινή πραγματικότητα. Κύριοι, υπάρχει κι ένα άλλο σημείο που πρέπει επίσης να θίξω είναι η ανθρωπιστική και πολιτιστική πλευρά του θέματος. Πρέπει να πούμε καθαρά ότι οι ανώτεροι φυλετικά λαοί έχουν καθήκον απέναντι στους κατώτερους λαούς να τους εκπολιτίσουν. (Λόγος του Ζυλ Φερύ, υπουργού Εξωτερικών της Γαλλίας, στη Βουλή στις 28 Ιουλίου 1885). Β. Αποδοκιμάζουμε την αποικιακή πολιτική γιατί σπαταλά τον πλούτο και τις δυνάμεις των χωρών που θα έπρεπε να αφιερωθούν στη βελτίωση της μοίρας των λαών. Την αποδοκιμάζουμε σαν την απαισιότερη συνέπεια του καπιταλιστικού συστήματος, το οποίο εμποδίζει, στις χώρες που επικράτησε, την κατανάλωση με τους χαμηλούς μισθούς που προσφέρει στους εργάτες, ενώ αντίθετα αναγκάζεται να δημιουργεί σε μακρινές χώρες, με την κατάκτηση και τη βία, καινούριες αγορές. Την αποδοκιμάζουμε τέλος, γιατί σε όλες τις αποικιακές επιχειρήσεις η καπιταλιστική έννοια της δικαιοσύνης συνοδεύεται από μια πλήρη διαφθορά. (Λόγος του Γάλλου πολιτικού Ζαν Ζορές). Ποια διαφορά θέσεων διαπιστώνετε στα παραπάνω κείμενα και με ποια επιχειρήματα διατυπώνεται αυτή η διαφορά;
                                                                                                                            Μονάδες 25
ΘΕΜΑ Β2
α. Ποιες ήταν οι αντιλήψεις του Ιωάννη Καποδίστρια για την εκπαίδευση (στοιχειώδη και πανεπιστημιακή) και ποια κατεύθυνση πήρε η εκπαίδευση στην περίοδο της Αντιβασιλείας;
                                                                                                                            Μονάδες 10
β. Ποια είναι, κατά την άποψή σας, τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία του εκπαιδευτικού συστήματος που εφάρμοσε η Αντιβασιλεία;
                                                                                                                            Μονάδες 15


Δείτε επίσης θέματα και απαντήσεις εξετάσεων προσομοίωσης για το Λύκειο εδώ: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2013/08/blog-post_5752.html

Δείτε επίσης τα ενδεικτικά θέματα της τράπεζας θεμάτων εδώ: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/11/2014-2015.html




ΙΙ.3. Κοινωνία

Λήψη

Ιστορία - Προαγωγικές 2012 (Λύκ. Κύκκου)

Λήψη

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)