Είναι απόλυτα φυσιολογικό οι γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες να έχουν δεύτερες σκέψεις και αμφιβολίες για το αν πρέπει το παιδί τους να ξεκινήσει την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Σκεπτόμενοι ότι δυσκολεύεται στην μητρική του γλώσσα αναρωτιούνται αν θα τα καταφέρει και στην ξένη.
Σε τέτοιες περιπτώσεις το πιο σημαντικό είναι η αυτοεκτίμηση και η εμπιστοσύνη του παιδιού στον εαυτό του. Όταν το παιδί έχει δυσκολίες στο σχολείο και αγχώνεται ή νοιώθει άσχημα κάθε φορά που σηκώνει το χέρι για να δώσει μία απάντηση τότε είναι λογικό πως σε μία τάξη ξένης γλώσσας θα νοιώθει ακόμα πιο άβολα. Φοβούμενος την απόρριψη από τους συμμαθητές του ή και την κοροϊδία που είναι πολύ συχνό φαινόμενο σε αυτές τις ηλικίες είναι πιθανό να κλειστεί στον εαυτό του και να πηγαίνει στο φροντιστήριο χωρίς να θέλει, νοιώθοντας άσχημα, απλά για να κάνει το χατίρι των γωνιών του. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο λοιπόν να νοιώθει καλά με τον εαυτό του για αυτό που κάνει.
Ποια είναι η λύση λοιπόν;
Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην κοινωνία μας είναι πλέον πολύ σημαντική για το μέλλον ενός παιδιού άρα δεν μπορούμε έτσι απλά να του στερήσουμε την δυνατότητα να την μάθει. Υπάρχουν δύο λύσεις λοιπόν.
- Η διδασκαλία να είναι εξατομικευμένη ώστε το παιδί να σημειώνει πρόοδο με τον ρυθμό που μπορεί και χωρίς να αγχώνεται για να ακολουθήσει τον ρυθμό ενός τμήματος. Απαλλαγμένο από άγχος λοιπόν και με επιβράβευση σε κάθε τι που καταφέρνει είναι πιθανό να δει την ξένη γλώσσα με καλή διάθεση και η πρόοδος του να είναι συστηματική.
- Πολλά φροντιστήρια πλέον φτιάχνουν ολιγομελή τμήματα που αποτελούνται από παιδιά με ανάλογες μαθησιακές δυσκολίες. Η ένταξη σε ένα τέτοιο τμήμα εκτός από το ότι θα κάνει το παιδί να νοιώσει μέρος ενός συνόλου με παιδιά που μπορούν να καταφέρουν παρόμοια πράγματα θα το βοηθήσει και στην κοινωνικοποίηση του. Θα κάνει νέες παρέες που είναι πολύ σημαντικές στην πορεία της ζωής του.
Από εκεί και πέρα ο κάθε καθηγητής ξένης γλώσσας με το κατάλληλο υλικό (επαναλήψεις, λεξιλόγιο μέσω εικόνων, οπτικοακουστικό υλικό),με τον κατάλληλο τρόπο και πάνω από όλα με συνεχείς επιβραβεύσεις θα βοηθήσει ώστε το παιδί να βάλει τις βάσεις και στην συνέχεια να μάθει όσο καλύτερα μπορεί οποιαδήποτε ξένη γλώσσα.
Οι γονείς λοιπόν δεν πρέπει να αγχώνονται. Τα παιδία με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να μάθουν ξένες γλώσσες. Το κάθε ένα με τον δικό του ρυθμό και με έναν καθηγητή που δουλεύει ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του παιδιού έχοντας καταρτίσει ένα σωστό πρόγραμμα διδασκαλίας.
Βαλταδώρος Θέμης: Λογοθεραπευτής
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.