Με την έναρξη του παιδιού στο δημοτικό σχολείο γίνεται και ένα νέο συναισθηματικό ξεκίνημα.
Το κάθε παιδί από την μέχρι τώρα εξέλιξη του σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης έχει δημιουργήσει ένα ατομικό προφίλ με τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του. Ο τρόπος με τον οποίο το κάθε παιδί διαχειρίζεται αυτές τις ικανότητες ως ένα βαθμό καθορίζεται και από την αυτοεκτίμηση που νιώθει μέσα του. Το νέο στοιχείο τώρα είναι ότι το παιδί βρίσκεται πλέον στη σχολική ηλικία και κρίνεται όχι μόνο από τους γονείς, για τις δεξιότητες του, αλλά και από τους δασκάλους και τον κοινωνικό περίγυρο γενικότερα. Η στάση τους (κυρίως τον γονιών και των δασκάλων) απέναντι του θα πρέπει να είναι υποστηρικτική και ενθαρρυντική σε κάθε του προσπάθεια, αλλιώς θα αισθάνεται μια ζωή μειονεκτικά για τον εαυτό του και για τις δυνατότητες του.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για την βελτίωση της αυτοεκτίμησης στα παιδιά σχολικής ηλικίας
Οι γονείς βοηθάνε το παιδί να οργανώνει μόνο του τις σχολικές του υποχρεώσεις:
• Να γνωρίζει και να κρατάει το ωρολόγιο πρόγραμμα, να προετοιμάζεται μόνο του και να έχει αντίληψη του χρόνου
• Να δείχνει υπευθυνότητα τόσο στις φιλικές σχέσεις αλλά και σε όλες τις άλλες δραστηριότητες
• Να υπερασπίζει τον εαυτό του αλλά και να δίνει εξηγήσεις σε θέματα που τον αφορούν ή θέματα που έχει κοινή συμμετοχή
• Να επιλύει μόνος του διαφορές με φίλους - συμπαίκτες
• Να του δίνουν καθημερινά καθήκοντα και υποχρεώσεις
• Να τον εμπιστεύονται και να τον ενθαρρύνουν να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες
Όλες οι παραπάνω οδηγίες βοηθάνε στο παιδί να αυτό-οργανωθεί και να μάθει να διαχειρίζεται από μόνο του τις προσωπικές του υποθέσεις. Όλη η διαδικασία του τονώνει την αυτοεκτίμηση.