Ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο αντανακλάται στα γραπτά των δυσλεκτικών παιδιών είναι το «φτωχό» λεξιλόγιο και η δυσκολία ανάκλησης λέξεων από τη μνήμη τους. Λέξεις που ήδη γνωρίζουν δεν θα φανούν σχεδόν ποτέ στο γραπτό τους, εφόσον επαναλαμβάνουν συνήθως το ίδιο περιορισμένο λεξιλόγιο. Ασκήσεις όπως και η παρακάτω, που σκοπό έχουν να κάνουν το παιδί να κατηγοριοποιήσει τις λέξεις που γνωρίζει, να τις θυμηθεί και να τις χρησιμοποιήσει, αποδεικνύονται πολύ βοηθητικές. Ένα πρόγραμμα παρέμβασης πρέπει να εφοδιάζει το δυσλεκτικό παιδί με μεγάλη ποικιλία από τέτοιες ασκήσεις.
Άσκηση
Γράφουμε ουσιαστικά που δηλώνουν επαγγελματίες. Εξηγούμε ότι όλοι αυτοί χρειάζεται να έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ώστε να θεωρούνται «καλοί» ή «κακοί» στη δουλειά τους. Έπειτα, ζητάμε από το παιδί να σκεφτεί και να γράψει τέτοιες λέξεις. Για να το βοηθήσουμε να θυμηθεί περισσότερες λέξεις, πρέπει να του κάνουμε ερωτήσεις κατεύθυνσης. Για παράδειγμα: «Σκέψου όλα αυτά που ΔΕΝ πρέπει να κάνει ένας οδηγός στο δρόμο». Μετά βοηθήστε το να μετατρέψει αυτά που είπε σε επίθετα!
Tip:
Αν κάποιο δυσλεκτικό παιδί αδυνατεί έντονα να θυμηθεί λέξεις, δείξτε του εικόνες που απεικονίζουν τους ανθρώπους που γράψατε και βοηθήστε το να φανταστεί!
Αν κάποιο δυσλεκτικό παιδί αδυνατεί έντονα να θυμηθεί λέξεις, δείξτε του εικόνες που απεικονίζουν τους ανθρώπους που γράψατε και βοηθήστε το να φανταστεί!
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.
Περισσότερα θέματα για τις μαθησιακές δυσκολίες εδώ.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/