Η Ελένη του Ευριπίδη σε κόμικς

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

Έγραψα την «Ελένη»  για να καταδικάσω τον πόλεμο  ως πρόξενο όλων των δεινών του ανθρώπου.  Στο παράλογο της άποψης ότι γι...
Πρόλογος ●  Τα βάσανα της Ελένης ●  Η είσοδος του Τεύκρου
Να ο Νείλος. Εδώ βασίλευε ο Πρωτέας, που γέννησε το Θεοκλύμενο και τη Θεονόη. Ο δικός μου τόπος είναι η ξακουστή Σπάρτη, Ε...
Εγώ βραβείο παλικαριάς στους Έλληνες και Τρώες ποτέ δεν ήμουν, ήταν το όνομά μου. Με πήρε ο Ερμής και μ’ έφερε στου Πρωτέα...
Τον άντρα μου τιμώντας, στου Πρωτέα το μνήμα, ικέτισσα προσπέφτω, καθάρια να κρατήσει την τιμή μου. Γιατί, αν κακό όνομα έ...
Το κάστρο τούτο ποιος εξουσιάζει; Άα! Θεοί, κοιτάζω την πολυμίσητη θωριά κακούργας γυναίκας, που ξεκλήρισε κι εμένα κι όλο...
Με λένε Τεύκρο, γιος του Τελαμόνα. Με διώξαν οι δικοί μου από την πατρίδα, τη Σαλαμίνα, γιατί δεν εκδικήθηκα το θάνατο του...
Ωω δυστυχία! Κι η μάνα της Ελένης; Τα αδέρφια της; Η Λήδα; Πήγε στον Άδη μια θηλιά περνώντας στο λαιμό της για της ντροπές...
Ήρθα σε αυτό το παλάτι, να βρω τη μάντισσα Θεονόη, να μου μαντέψει πώς θα πάω στην Κύπρο, όπου με πρόσταξε ο Φοίβος να ιδρ...
Θα σε οδηγήσει το ίδιο το ταξίδι. Μα φύγε από τη χώρα, γιατί ο βασιλιάς Θεοκλύμενος, ο γιος του Πρωτέα, σκοτώνει όποιον Έλ...
Πάροδος ●  Η είσοδος των γυναικών του χορού
Ποιο μοιρολόγι να πιάσω για τα μαύρα μου δεινά; Κοντά στην ακροθαλασσιά άπλωνα ρούχα να στεγνώσουν και άκουσα το μοιρολόι.
Γυναίκες της Ελλάδας, αχ! Ήρθε ένας ναύτης Αχαιός και μου είπε πως την Τροία τώρα την τρώει φωτιά και πως φταίω εγώ για έν...
Με καράβι ήρθε ο Πάρης στη χώρα μου γι αυτή τη δύσμοιρη ομορφιά, τον έρωτά μου να κερδίσει. Μαζί του και η δολοπλόκα  Αφρο...
Καλές μου, ολάκερη η ζωή μου είναι αλλόκοτη. Δύο οι φταίχτες, η Ήρα και η ομορφιά μου. Μακάρι να είχα μεγάλη ασκήμια και ν...
Α΄  ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ●  Η είσοδος του Μενέλαου ●  Η αφιλόξενη γερόντισσα
Εγώ ο Μενέλαος που κάποτε οδήγησα το στράτευμα στην Τροία, τώρα είμαι ναυαγός, ο δόλιος, σε αυτή τη χώρα. Συντρίμμια γίνηκ...
Ποιος είναι εκεί έξω; Αν είσαι Έλληνας φύγε, γιατί θα σε σκοτώσουν. Μη σπρώχνεις ντε. Τους ναυαγούς κανείς δεν τους πειράζ...
Λείπει και είναι μέγας εχθρός των Ελλήνων, γιατί φέρανε εδώ την Ελένη από τη Λακεδαίμονα προτού να πάνε οι Αχαιοί στην Τρο...
Επιπάροδος Β΄ Επεισόδιο ●  Η επιστροφή του χορού και της Ελένης ●  Η εμφάνιση του Μενέλαου ●  Η Ελένη αναγνωρίζει τον Μενέ...
Η μάντισσα Θεονόη μέσα στο παλάτι το είπε ξάστερα. Ο Μενέλαος δεν πήγε στον Άδη μα στο πέλαγο παραδέρνει χωρίς φίλους από ...
Άα, ποιος είναι αυτός; Κάποιος με κυνηγά για να με πιάσει. Ο ανόσιος γιος του Πρωτέα, ο Θεοκλύμενος, μηχανεύεται για με πα...
Μη φεύγεις, στάσου. Ως είδα τη θωριά σου σάστισα. Όμοια, απαράλλαχτη με την Ελένη!  Κι εσύ με το Μενέλαο! Είμαι η γυναίκα ...
Σε γύρευα, Μενέλαε, έγινε θαύμα τρανό. Εχάθηκε η γυναίκα σου, ανέβηκε στα ουράνια κι άφησε τη σπηλιά αδειανή που μέσα της ...
Ω! λαμπρή μέρα, που μες στην αγκαλιά μου σ’ έχει φέρει! Πάλι μαζί. Τώρα πια μαθαίνω τις δολοπλόκες τέχνες της θεάς. Τα δάκ...
Ικέτισσα σου προσπέφτω και σε παρακαλώ να μη χάσω τον άντρα μου τώρα που τον βρήκα. Στον αδερφό σου μην τον μαρτυρήσεις. Ο...
Μενέλαε, για να σωθούμε θα λέω πως τάχα έχεις πεθάνει. Εσύ θα πεις πως είδες το Μενέλαο να πεθαίνει. Σαν πεθαμένο εγώ θα ζ...
Α΄ Στάσιμο Η ματαιότητα του πολέμου και η ανεξερεύνητη βούληση  των θεών
Αηδόνα, κλάψε τον πόνο και τα δάκρυα των γυναικών της Τροίας. Πλήθος χάθηκαν οι Αχαιοί Ανέμυαλοι όσοι αποζητούν τη δόξα στ...
Γ΄ Επεισόδιο ●   Η είσοδος του Θεοκλύμενου ●  Το «πένθος» της Ελένης ●  Το αίτημα της Ελένης ●  Η συμβολή του Μενέλαου ●  ...
Γιατί φόρεσες μαύρα; Ο Μενέλαός μου πάει. Άταφος μένει. Μου το’ πε ξάστερα αυτός του ανδρός μου ο ναύτης. Τον πήραν τα κύμ...
Πριν ετοιμάσεις τον γάμο μας, σε παρακαλώ τον πεθαμένο άντρα μου να θάψω. Συνήθεια των Ελλήνων για τους πνιγμένους να σκορ...
Β΄ Στάσιμο Μέσα από την ανατροπή η αποκατάσταση της ισορροπίας
Κάποτε η Δήμητρα χύθηκε απάνω στα βουνά, ζητώντας ανωφέλευτα την κόρη που δολερά είχαν κλέψει. Ελένη πάνω από το μέτρο η ο...
Δ΄ Επεισόδιο ●  Τα νέα από το παλάτι ●  Η παρέμβαση του Θεοκλύμενου και οι  αντιδράσεις της Ελένης ●  Οι οδηγίες του Θεικλ...
Δούλοι, με τη σειρά να προχωράτε, καθώς ο ξένος όρισε, κρατώντας τις προσφορές που θα ριχτούν στο κύμα. Στο πλοίο θα είναι...
Γ΄ Στάσιμο Οι ευχές του χορού
Ω! μακρόλαιμα λυβικά πουλιά διαλαλήστε το μαντάτο ετούτο: «ο Μενέλαος γρήγορα στο σπίτι του θα φτάσει». Γοργοτάξιδο καράβι...
Έξοδος ●  Η είσοδος του αγγελιαφόρου ●  Η αγγελική ρήση: τα νέα από  το λιμάνι ●  Η άφιξη των συντρόφων του  Μενέλαου ●  Η...
Σε βρίσκω αφέντη για κακό μαντάτο. Έφυγε από τη χώρα πια η Ελένη. Ο Μενέλαος την πήρε με καράβι, αυτός που ήρθε και σου εί...
Είμαστε οι Διόσκουροι. Θεοκλύμενε, συγκράτησε το θυμό σου. Δεν ήταν γραφτό να γίνει γυναίκα σου η Ελένη. Η Θεονόη δε σε αδ...

Περισσότερο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)