Το σπίτι μου - Έκθεση Δημοτικού - Σχεδιάγραμμα και παράδειγμα έκθεσης

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Το σπίτι μου

Σχεδιάγραμμα Έκθεση  
ΠΡΟΛΟΓΟΣ: 
  • Θα γράψεις γενικά για το σπίτι σου (πως το αγαπάς πολύ και γιατί).
  • Θέση: Πού βρίσκεται. Σε ποια περιοχή είναι (κοντά σε ποιο γνωστό σημείο: πλατεία, δημαρχείο, εκκλησία, στάση λεωφορείων κ.α.). Εντυπώσεις απ' αυτή την περιοχή.
  • Από πότε κατοικείτε σ' αυτό.
  • Πότε χτίστηκε (πόσο παλιό ή καινούριο είναι).
Απ' όλα τ' άψυχα, εκείνο που αναμφίβολα αγαπώ περισσότερο είναι το σπίτι μου. Σ' αυτό γεννήθηκα, σ' αυτό πρωτοπερπάτησα, σ' αυτό έμαθα τα πρώτα μου γράμματα. Είναι για μένα ό,τι σημαντικότερο και πολυτιμότερο, γιατί σ' αυτό ουσιαστικά πρωτογνώρισα τη ζωή, τη χαρά, την οικογενειακή αγάπη και θαλπωρή.
Το σπίτι, όπου μένω μαζί με την οικογένειά μου, βρίσκεται στο κέντρο του χωριού, κοντά στην πλατεία και τα καφενεία και σε απόσταση μόλις εκατό μέτρων από το σχολείο. Η γύρω περιοχή είναι πραγματικά ωραία, καθώς είναι γεμάτη από καλλωπιστικά φυτά και δέντρα. Υπάρχουν επίσης λιγοστά καταστήματα, ένα ταχυδρομείο και μια πανέμορφη εκκλησία, που είναι αφιερωμένη στην Παναγία.
 
ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ:Εξωτερική περιγραφή:
  • Πώς φαίνεται από μακριά και πώς είναι από κοντά.
  • Είδος (μονοκατοικία, διαμέρισμα σε πολυκατοικία, διώροφο).
  • Μέγεθος, σχήμα, πρόσοψη, στέγη, υλικά κατασκευής του, χρωματισμός, κατάστασή του.
Εσωτερική περιγραφή:
  • Πόσα δωμάτια έχει και σε τι χρησιμεύει το καθένα.
  • Αν υπάρχουν άλλοι βοηθητικοί χώροι (αποθήκες, βεράντα).
  • Τα κυριότερα έπιπλα και τα ηλεκτρικά είδη.
  • Η θέα από τα παράθυρα και τις βεράντες.

  • Εντυπώσεις, αναμνήσεις και σκέψεις από τη ζωή σου σ' αυτό (κάποια ευχάριστα ή δυσάρεστα περιστατικά).
  • Ποιο μέρος του σπιτιού σ' αρέσει περισσότερο και γιατί.
  • Δεσμοί σου με τους διάφορους χώρους του (το δωμάτιο σου, τη βιβλιοθήκη κ.λ.π.).
  • Τα συναισθήματα που τρέφεις για το σπίτι σου.
  • Σκέψεις για τις ανέσεις της σημερινής κατοικίας του ανθρώπου και σύγκριση με τα παλιά σπίτια προηγούμενων εποχών.
Το σπίτι μας χτίστηκε πριν από είκοσι περίπου χρόνια, όταν εγώ ήμουν ακόμα αγέννητη. Είναι μια όμορφη και αρκετά μεγάλη μονοκατοικία. Το σπίτι είναι φτιαγμένο από πέτρα, ενώ η στέγη του είναι σκεπασμένη με κόκκινα κεραμίδια. Η πρόσοψη του βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο του χωριού. Η εξώπορτα, στην οποία φτάνει κανείς αφού πρώτα ανέβει έξι μεγάλα σκαλοπάτια, έχει χρώμα σκούρο πράσινο. Το ίδιο και τα παράθυρα με τα παραθυρόφυλλα. Ακριβώς πάνω από την εξώπορτα, κοντά στη στέγη, έχουν χτίσει τις φωλιές τους μερικά χελιδόνια, τα οποία κάθε άνοιξη και καλοκαίρι γεμίζουν με τα γλυκά τους κελαηδήματα όλο το σπίτι.Η αυλή του σπιτιού είναι περιφραγμένη με σιδερένια ψηλά κάγκελα. Είναι γεμάτη από αμυγδαλιές, πορτοκαλιές, λεμονιές, ροδιές και άλλα οπωροφόρα ή καλλωπιστικά δέντρα και φυτά.. Η μεγάλη κληματαριά που φύτεψε ο πατέρας βρίσκεται στο πίσω μέρος του σπιτιού, όπου βρίσκεται και ο μικρός μας λαχανόκηπος. Πραγματικός παράδεισος είναι βέβαια ο κήπος του σπιτιού, ο οποίος είναι κατάφυτος από κάθε λογής όμορφα και πολύχρωμα λουλούδια.
Αν και χτίστηκε πριν από αρκετά χρόνια, εντούτοις το σπίτι μας βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, καθώς ο ίδιος ο πατέρας μου φροντίζει για τη συντήρησή του. Είναι πολύ άνετο και φωτεινό. Το χειμώνα είναι ζεστό και το καλοκαίρι δροσερό. Είναι επίσης αρκετά μεγάλο και ευρύχωρο, δίνοντας απ' έξω την εντύπωση ότι εδώ κατοικεί μια πολυμελής οικογένεια.
Το σπίτι μου αποτελείται από τρία υπνοδωμάτια, μια μεγάλη κουζίνα, το σαλόνι και την τραπεζαρία. Μπαίνοντας από την κύρια είσοδο στο σπίτι, το πρώτο δωμάτιο στα δεξιά είναι το δικό μου. Δίπλα του ακριβώς βρίσκεται το δωμάτιο των δύο μικρότερων αδελφών μου, ενώ το δωμάτιο των γονιών μου βρίσκεται στο τέρμα του διαδρόμου. Στην κουζίνα, το βασίλειο της μητέρας μου, υπάρχουν όλες οι απαραίτητες ηλεκτρικές συσκευές: ψυγείο, φούρνος, πλυντήριο. Πίσω από την κουζίνα υπάρχει μια μικρή αποθήκη. Το τηλέφωνο και η τηλεόραση βρίσκονται στο καθιστικό, όπου μαζευόμαστε τα βράδια όλη η οικογένεια, για να δούμε τηλεόραση και να συζητήσουμε για διάφορα θέματα.
Το εσωτερικό του σπιτιού είναι περιποιημένο και διακοσμημένο με πολλή καλαισθησία. Όλα είναι ταχτοποιημένα και συγυρισμένα, λάμποντας από φρεσκάδα και καθαριότητα. Οι τοίχοι είναι πεντακάθαροι και στολισμένοι με ωραία κάδρα, πίνακες ζωγραφικής και οικογενειακές φωτογραφίες. Τα έπιπλα του σπιτιού είναι λιτά αλλά καλόγουστα. Η βιβλιοθήκη, που βρίσκεται σε μια γωνιά του σαλονιού, έχει λίγα αλλά διαλεχτά βιβλία, τα οποία συχνά μ' αρέσει να ξεφυλλίζω και να διαβάζω στον ελεύθερό μου χρόνο. Από τα παράθυρα και τις βεράντες του σπιτιού μου βλέπω τα γύρω σπίτια, την πλατεία και τα καφενεία του χωριού, καθώς και τους φίλους μου που παίζουν.
Κάθε μέρος του σπιτιού μου έχει μεγάλη σημασία για μένα. Κάθε γωνιά του έχει κάτι να μου θυμίσει, το οποίο μπορεί να με κάνει να γελάσω ή να κλάψω, να χαρώ ή να λυπηθώ. Το σαλόνι του μου θυμίζει τις οικογενειακές γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, τις ευχές και τα φιλιά, καθώς και την τούρτα με τ' αναμμένα κεριά για τα γενέθλιά μου. Η αυλή μας πάλι μου θυμίζει τα ατέλειωτα παιχνίδια με τ' αδέλφια μου και τα άλλα παιδιά της γειτονιάς. Το μέρος όμως του σπιτιού μας που αγαπώ περισσότερο είναι το δωμάτιό μου. Εκεί περνώ τις περισσότερες ώρες της μέρας μου, είτε διαβάζοντας, είτε παίζοντας με διάφορα παιχνίδια, είτε ονειροπολώντας ξαπλωμένη στο κρεβάτι μου.
 
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
  • Γενικές εντυπώσεις, κρίσεις και συναισθήματα για το σπίτι σου.
Δεν θα μπορούσα να περιγράψω με λόγια τα βαθιά συναισθήματα που νιώθω για το αγαπημένο μου σπίτι. Πόσες φορές δεν έτρεξα να βρω καταφύγιο εκεί στις δύσκολες περιστάσεις! Μέσα στο σπίτι μου νιώθω γαλήνη, ζεστασιά και πάνω απ' όλα ασφάλεια. Τίποτα δεν μπορεί να με τρομάξει ή να με ανησυχήσει. Το νιώθω σαν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού μου. Όταν φέρνω στο νου μου τον πρωτόγονο άνθρωπο, που ζούσε μέσα στα σπήλαια χωρίς καθόλου ανέσεις και ευκολίες, καταλαβαίνω σε πόσο πλεονεκτική θέση βρισκόμαστε εμείς σήμερα.Είμαι τόσο ευτυχισμένη που είχα την καλή τύχη να γεννηθώ και να μεγαλώσω μέσα σ' ένα τόσο ωραίο, ζεστό και φιλικό σπίτι, που με τίποτα στον κόσμο δε θα το άλλαζα. Για μένα το σπίτι μου είναι ο ίδιος ο παράδεισος, γι' αυτό και θα το αγαπώ και θα το θυμάμαι πάντα, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Περισσότερο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το Δημοτικό εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)