Επιχειρηματολογία στην Έκθεση

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0


Αν και εκφράζουμε συχνά τη γνώμη μας (θετική ή αρνητική) για κάποιο θέμα, δεν το κά­νουμε πάντοτε με τον σωστό τρόπο. Πολλές φορές προσπαθούμε να πείσουμε τους άλ­λους για την άποψή μας χωρίς να έχουμε ένα απαραίτητο «εφόδιο»: επιχειρήματα!


Οι συνομιλητές μας θα πειστούν για την ορθότητα της γνώμης μας μόνο αν χρησιμοποιή­σουμε τα κατάλληλα επιχειρήματα, αν δηλαδή έχουμε κάθε φορά τη σωστή επιχειρημα­τολογία. Διαφορετικά ο καθένας λέει τα δικά του και η συζήτηση ναυαγεί...

Παράλληλοι μονόλογοι


Για να πείσουμε κάποιον ότι έχουμε δίκιο και ότι η άποψή μας είναι σωστή:

 1  Αρχικά αναφέρουμε ποια είναι η άποψή μας, λέμε ποια είναι η θέση μας πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Χρησιμοποιούμε φράσεις όπως: Η άποψή μου είναι... Η γνώμη μου είναι... Πιστεύω ότι... Νομίζω ότι... Θεωρώ πως... κ.ά.

 2  Στη συνέχεια αναλύουμε ένα ένα τα επιχειρήματά μας, δηλ. τις προτάσεις που στηρί­ζουν λογικά τις απόψεις μας.
Παρουσιάζουμε τους συλλογισμούς μας, φροντίζοντας κάθε φορά να τους δικαιολογούμε με τις κατάλληλες αιτιολογικές προτάσεις (γιατί, επειδή, αφού...).

 3  Ταυτόχρονα χρησιμοποιούμε φράσεις που δηλώνουν τα συναισθήματά μας ή φρά­σεις με τις οποίες προσπαθούμε να προκαλέσουμε κάποια ανάλογα συναισθήματα σε αυ­τόν που μας ακούει ή μας διαβάζει.
Παραδείγματα: Είναι κρίμα να... Είναι άσχημο... Είναι ευχάριστο... Είναι σπουδαίο... Είναι ασήμαντο... Δε συμφωνείτε ότι...;

 4  Για να δηλώσουμε ότι αυτό που πιστεύουμε έχει καθολική και διαρκή ισχύ στηριζόμα­στε στην οριστική του ενεστώτα.

 5  Τέλος, καταλήγουμε σε ένα αιτιολογημένο και λογικό συμπέρασμα με τη βοήθεια λέ­ξεων και φράσεων όπως: Γι’ αυτό... Έτσι... Κατά συνέπεια... Επομένως...



ΠΗΓΕΣ: Γλώσσα ΣΤ' τάξης, egpaid.blogspot.com, blogs.sch.gr/anianiouris | ΕΙΚΟ-
ΝΕΣ: podilato98.blogspot.gr, theagepage.typepad.com, Γραμματική Ε'-ΣΤ' τάξης


Περισσότερο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το Δημοτικό εδώ.

Περισσότερο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο εδώ.

Περισσότερο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)