ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

21/7/17

Επίθετα σε -ων, -ουσα, -ον - Θεωρία και ασκήσεις

Ενικός αριθμός
Ον.ο       ενδιαφέρωνη       ενδιαφέρουσατο      ενδιαφέρον
Γεν.του    ενδιαφέροντοςτης    ενδιαφέρουσαςτου    ενδιαφέροντος
Αιτ.τον    ενδιαφέροντατην    ενδιαφέρουσατο      ενδιαφέρον
Κλ.-        –       –        
Πληθυντικός αριθμός
Ον.οι       ενδιαφέροντεςοι      ενδιαφέρουσεςτα       ενδιαφέροντα
Γεν.των    ενδιαφερόντωντων   ενδιαφερουσώντων     ενδιαφερόντων
Αιτ.τους   ενδιαφέροντεςτις     ενδιαφέρουσεςτα       ενδιαφέροντα
Κλ.–        –       –         


Έτσι κλίνονται :   πρωτεύων, δευτερεύων, μέλλων, εποπτεύων, υπάρχων, φλέγων, επείγων κ.ά.

Ενικός αριθμός
Ον.ο       ευγνώμων/-οναςη       ευγνώμωντο      ευγνώμον
Γεν.του    ευγνώμονος/-ονατης    ευγνώμονοςτου    ευγνώμονος
Αιτ.τον    ευγνώμονατην    ευγνώμονατο      ευγνώμον
Κλ.-        –       –        
Πληθυντικός αριθμός
Ον.οι       ευγνώμονεςοι      ευγνώμονεςτα       ευγνώμονα
Γεν.των    ευγνωμόνωντων   ευγνωμόνωντων     ευγνωμόνων
Αιτ.τους   ευγνώμονεςτις     ευγνώμονεςτα       ευγνώμονα
Κλ.–        –       –         


Έτσι κλίνονται :   δεισιδαίμων, αγνώμων, αλλόφρων





Ασκήσεις

1) Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω φράσεων με το σωστό τύπο των επιθέ­των που βρίσκονται στις παρενθέσεις και στη συνέχεια να μεταφέρετε τις φράσεις στον άλλο αριθμό.

το............................................ περιστατικό (επείγων, -ούσα, -ον)
.................................................................................................................................
του............................................ ζητήματος (δευτερεύων, -ούσα, -ον)
..............................................................................................................................
την............................................. περίσταση (παρών, -ούσα, -όν)
...................................................................................................................
τους.......................................... μαθητές (απών, -ούσα, -όν
     ……………………………………………………………………………………………………………….

2) 
Ä Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων, βάζοντας το κατάλληλο επίθετο από την παρένθεση:

ð  Οι __________________ (παρών) συνθήκες δε βοηθούν να βρεθεί λύση. Είμαστε όλοι __________________ (παρών) και προσπαθούμε, ακόμα και τα κόμματα είναι __________________ (παρών), αλλά η __________________ (παρών) κατάσταση είναι δύσκολη.
ð  Η Τόνια και ο Νίκος είναι _____________________ (πτυχιούχος) φοιτητές του Πανεπιστημίου. Και τα δυο αδέρφια είναι ___________________ (ενεργός) μέλη της φιλοζωικής εταιρείας και ______________________ (επιτυχών) στο διαγωνισμό σταυρόλεξου, που οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία ο Δήμος.
ð  Το ____________________ (ενδιαφέρων) στοιχείο του νόμου είναι ότι οι ____________________ (αριστούχος) μαθητές θα πάρουν υποτροφία.
ð  Το προϊόν δίνεται σε _______________________ (συμφέρων) τιμή. Το __________________ (πρωτεύων) πράγμα όμως πρέπει να είναι η ποιότητα, αλλά αυτή έρχεται σε ______________________ (δευτερεύων) θέση στο μυαλό ενός καταναλωτή.


Περισσότερα θέματα για τη Γλώσσα εδώ.


Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger