Μαθαίνω να γράφω εκθέσεις - Οδηγίες, παράδειγμα έκθεσης και έκθεση για εξάσκηση για παιδιά Γ' Δημοτικού

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Οδηγίες για την έκθεση:


Τι πρέπει να προσέξω για να γράψω μία σωστή έκθεση:                                    

Κατ’ αρχάς διαβάζω προσεχτικά το θέμα για να το καταλάβω όσο γίνεται καλύτερα. Ύστερα, σκέφτομαι και φέρνω στο μυαλό μου, όλα όσα γνωρίζω για το θέμα. Πρέπει να ξέρω ότι η έκθεση, χωρίζεται σε τρία μέρη: τον πρόλογο, το κύριο θέμα και τον επίλογο.

Προσέχω επίσης τα εξής:

Ø   Δεν ξεχνάω  να αφήνω παραγράφους. (Αλλάζω παράγραφο όταν αλλάζει το νόημα).
Ø   Προσέχω να μην κάνω ορθογραφικά λάθη, συμβουλεύομαι το λεξικό μου ή ρωτάω την κυρία μου.
Ø   Κάνω μικρές και όμορφες προτάσεις.
Ø   Κάνω ωραία και καθαρά γράμματα για να φαίνεται όμορφο το γραπτό μου.
Ø   Δε βγαίνω έξω από τα περιθώρια
Ø   Προσέχω να βάζω σωστά τα σημεία της στίξης ( κόμματα, τελείες, ερωτηματικά, θαυμαστικά, παύλες, αποσιωπητικά ).
Ø   Αφού τελειώσουμε την έκθεσή μας, τη διαβάζουμε και την ξαναδιαβάζουμε με μεγάλη _προσοχή.

Παράδειγμα έκθεσης… Συμπληρώνω  κάθε φορά  την ημερομηνία, το όνομα, το επώνυμο και το θέμα της έκθεσής μου στο φύλλο ντοσιέ.

25.09.2018  
Χριστίνα Τ.
                                                                       
Θέμα: Οι διακοπές του καλοκαιριού.                                                                                                                                                            

Φέτος το καλοκαίρι ήμουν πολύ τυχερή, γιατί μόλις έκλεισαν τα σχολεία οι γονείς μου με έστειλαν κατασκήνωση στην Κόρινθο στη Σάμερφαν .Ήταν η πρώτη φορά που θα πήγαινα κατασκήνωση και είχα μια τεράστια αγωνία.            
       Όταν έφτασα δε πίστευα στα ματιά μου. Ένας τεράστιος χώρος γεμάτος παιδιά, γήπεδα ,παιδική χαρά, πισίνα και πολλά ,πολλά σπιτάκια. Εγώ έμεινα στην κοινότητα των Κυκλάδων και είχα για ομαδάρχισσα την κυρία Μήτιδα .Όλη μέρα κάναμε διάφορα παιχνίδια και αθλητικές δραστηριότητες. Το μεσημέρι τρώγαμε στην τραπεζαρία και τραγουδούσαμε. Μετά ξεκουραζόμασταν στα σπιτάκια μέχρι τ΄ απόγευμα που είχε πάλι παιχνίδι. Η μέρα μου ήταν τόσο γεμάτη, που δεν ήθελα να φύγω. Ήθελα να μείνω όλο το καλοκαίρι εκεί.                  
            Ήταν τόσο ωραία στην κατασκήνωση, που θέλω να ξαναπάω του χρόνου. 


Διάβασε με προσοχή το παρακάτω κείμενο Καλοκαιρινές Διακοπές. Προσπάθησε και εσύ στο ντοσιέ να γράψεις  τις εντυπώσεις σου  από τις καλοκαιρινές σου διακοπές. Πού πέρασες το καλοκαίρι σου; Με ποιους πήγες;  Τι είδες; Τι παιχνίδια έπαιξες  με τους φίλους σου;


Καλοκαιρινές Διακοπές
παραγραφος..Κάθε καλοκαίρι οι γονείς μου τ’ αδέλφια μου και εγώ πηγαίνουμε στο χωριό του παππού Ηρακλή και της γιαγιάς Ισμήνης,στο Ξυλόκαστρο.ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Οι διακοπές στο Ξυλόκαστρο κάθε χρόνο μου μένουν αξέχαστες. Συναντάω  κάθε χρόνο ξαδέρφια και φίλους εκεί . Κάθε μέρα πηγαίνουμε στη θάλασσα και κάνουμε βουτιές, φτιάχνουμε κάστρα στην άμμο και τρέχουμε στην παραλία αγώνες ποιος θα βγει πρώτος. Καθόμαστε πολλές ώρες και αυτό μου αρέσει πολύ.Μετά, ο καθένας γυρίζει σπίτι του και αφού πλυθεί και ετοιμαστεί παίρνει το ποδήλατο και έρχεται στην πλατεία. Εκεί δίνουμε ραντεβού και παίζουμε κρυφτό ή κυνηγητό. Πολλές φορές χωριζόμαστε σε ομάδες αγόρια κορίτσια και κυνηγιόμαστε μέχρι να πιάσουμε όλη την ομάδα. Όταν αρχίζει να σκοτεινιάζει όλοι πάνε σπίτι τους και περιμένουν μέχρι την άλλη μέρα που θα συναντηθούμε.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ
Για μένα είναι οι καλύτερες μέρες στο Ξυλόκαστρο. Περιμένω κάθε χρόνο πώς και πώς να πάω να τους δω και να περάσω χαρούμενα και ξέγνοιαστα στις διακοπές μου. ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Χρήσιμο Λεξιλόγιο
ταξίδι, παραλία, ξεκούραση, διασκέδαση, παιχνίδια, ξεχωριστός-ή-ό, αξέχαστα, διαδρομή, κουβαδάκια, ήλιος, παρέα, φίλοι, συγγενείς, νησί, πλοίο, αυτοκίνητο, καλοκαιρινούς μήνες, κοχύλια, αστερίες, ψάρεμα, βαρκάδα, θείος-α, εξοχικό, ξενοδοχείο ,αυλή, γειτονιά…


Τώρα η σειρά σου…..
Θα σε βοηθήσουν οι ερωτήσεις και το λεξιλόγιο. Μην ξεχνάς τις παραγράφους η μία κάτω απ’ την άλλη, τους τόνους και τη σωστή γραφή των λέξεων. Μη διστάσεις να ρωτήσεις την κυρία σου… Καλή επιτυχία!
Πού πήγες το καλοκαίρι;
Πότε πήγες ;
Με ποιους πήγες;
Ποιους συνάντησες εκεί;
Πού έμεινες;
Τι σου έκανε εντύπωση από τις διακοπές;
Τι έκανες κατά τη διάρκεια της ημέρας;




Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)