ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

19/5/20

Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας στα Δημοτικά για τη διδασκαλία των μαθημάτων πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020






Συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020  , για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020, απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Ειδικότερα, οι οδηγίες προβλέπουν τα εξής:
ΙΙ. Προτάσεις βασικών ενοτήτων ανά τάξη, για μαθήματα αρμοδιότητας της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και φιλολογίας, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020», σας αποστέλλουμε συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020.
Για το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό
Σύμφωνα με το ΑΠΣ σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:
α. Ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας με έμφαση στην κατανόηση του κειμένου.
β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά ικανοποιητική επάρκεια (δομή, σύνταξη, λεξιλόγιο, βασικά σχήματα λόγου).
γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα: σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες (πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ ́ τάξη).
Ειδικά για την Α ́ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου).
Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση της βασικής συντακτικής δομής και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο 4-5 σειρών).
Κυβερνητικός εκπρόσωπος: Δέσμευση του Πρωθυπουργού να ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας
Δημοσιογράφος: Πότε θα ανακοινώσει η Κυβέρνηση τις προθέσεις της για την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων; Εξετάζεται να μην επανέλθουν όλες οι τάξεις του Δημοτικού;
Στ. Πέτσας: Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο θα εξεταστεί τις επόμενες ημέρες. Θα περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα από το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου και από σήμερα, των Γυμνασίων και των υπολοίπων τάξεων του Λυκείου. Η Επιτροπή των ειδικών θα εισηγηθεί ανάλογα στην Κυβέρνηση και η Κυβέρνηση θα αποφασίσει. Δεν μπορώ, αυτή τη στιγμή, να σας πω τι θα γίνει. Το μόνο που κρατάμε είναι η δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι θα ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου, εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας. Αυτό περιμένουμε να το δούμε.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2020 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger