2Η ΕΝΟΤΗΤΑ
Όνομα:...........................................
Ημερομηνία:....................................
ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗ
ΓΕΙΤΟΝΙΑ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.
Συμπληρώνω τα κενά με το σωστό τύπο του ρήματος
είμαι στις παρακάτω προτάσεις.
•
Σήμερα ,....................... επιμελητής.
•
Εσύ πότε
..................... ;
•
Ο Μενέλαος ...................... μαθητής της
τετάρτης τάξης.
•
Εμείς ............................ έτοιμοι να
παίξουμε ποδόσφαιρο.
•
Εσείς
.................. έτοιμοι;
•
Αυτές ................... αθλήτριες του στίβου.
2. Διαβάζω τις προτάσεις και συμπληρώνω τη σωστή
λέξη.
(έχω, έχεις, έχει, έχουμε, έχετε, έχουν)
•
Ο Άλκης ....................ένα καινούριο
ποδήλατο.
•
Τι .................. και κλαις;
•
.................. δέσει τα κορδόνια μου.
•
Τι .................. να ψωνίσουμε από το
βιβλιοπωλείο;
•
Αναστασία, Γεωργία, ..........................
χρόνο για να παίξουμε κυνηγητό;
•
Τα παιδιά
....................... καινούρια ρούχα.
3.
Συμπληρώνω τις καταλήξεις των ρημάτων με -μαι και -ε στις παρακάτω
προτάσεις.
Εγώ πλένομ... και χτενίζομ... πριν φύγω
για το σχολείο.
Εμείς γράφουμ... και διαβάζουμ... στο
γραφείο μας.
Εμείς σκουπίζουμ... και καθαρίζουμ... το
δωμάτιό μας.
Το καλοκαίρι δροσίζομ... με κρύο νερό.
4. Ξεχωρίζω τις παρακάτω λέξεις
και τις γράφω στις στήλες που ταιριάζουν..
( πεύκο, ψηλό, γεράκι, όμορφη, γειτονιά,
δρόμος, λευκά, δυνατός)
Ουσιαστικά
|
Επίθετα
|
5. Φτιάξε
προτάσεις με τις λέξεις της παρένθεσης όπως στο παράδειγμα:
(Γιώργος,
ψηλός, αδερφός.)
Ο
Γιώργος είναι ψηλότερος από τον αδερφό του.
Ή
Ο
Γιώργος είναι πιο ψηλός από τον αδερφό του.
(σκύλος,
φιλικός, λιοντάρι.)
(αεροπλάνα,
γρήγορα, πλοία)
(λαγός,
γρήγορος, χελώνα)
6. Να
γράψεις δίπλα σε κάθε ουσιαστικό ένα ρήμα και ένα επίθετο που να ανήκουν στην
ίδια οικογένεια όπως στο παράδειγμα:
Γειτονιά
- γειτονεύω -
γειτονικός
Φως -
__________________________ - ________________________
Εργάτης -
__________________________ - ________________________
7. Να
γράψεις τα αντίθετα των επιρρημάτων :
Παντού -
_______________________
μέσα - _________________________
Πάνω -
_______________________
εδώ - __________________________
Βόρεια -
_______________________ κάπου
- _________________________
Ψηλά -
_______________________ κοντά
- _________________________
Ψάρι Δρόμος
9. Ξεχωρίζω τα κύρια ονόματα και τα γράφω με κεφαλαίο:
γιορτή, παναγιώτα, όλυμπος,
γόμα, ιούνιος, δωμάτιο, τοίχος,
δευτέρα, καναδάς,
ποτήρι, χριστούγεννα, βιβλίο,
έλληνας, αντωνόπουλος
10.
Συμπληρώνω τα κενά του κειμένου βάζοντας τα
βοηθητικά ρήματα είμαι και έχω στον κατάλληλο τύπο.
βοηθητικά ρήματα είμαι και έχω στον κατάλληλο τύπο.
Η Αναστασία _____________ πολλούς φίλους. Όμως η καλύτερή της
φίλη ____________
η Ειρήνη. Αυτές οι δύο _____________ φίλες εδώ και χρόνια.
______________ μάλιστα γενέθλια την ίδια ημέρα. Θα κάνουν πάρτι και ____________
καλεσμένοι όλοι οι συμμαθητές τους. Τα παιδιά της τάξης τους έφτιαξαν μια ευχετήρια κάρτα
και έγραψαν: «Να ___________ πάντα ευτυχισμένες! Χρόνια πολλά!»
η Ειρήνη. Αυτές οι δύο _____________ φίλες εδώ και χρόνια.
______________ μάλιστα γενέθλια την ίδια ημέρα. Θα κάνουν πάρτι και ____________
καλεσμένοι όλοι οι συμμαθητές τους. Τα παιδιά της τάξης τους έφτιαξαν μια ευχετήρια κάρτα
και έγραψαν: «Να ___________ πάντα ευτυχισμένες! Χρόνια πολλά!»
11.
Συμπληρώνω την ενεργητική και παθητική φωνή στις
παρακάτω στήλες.
παρακάτω στήλες.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
χτενίζω
___________________
δένω
___________________
____________________ κουράζομαι
____________________ γράφομαι
πειράζω
___________________
_____________________ απλώνομαι
12.
Γράφω δίπλα σε κάθε λέξη την αντίθετή της.
εχθρός
____________________
φτωχός _____________________
πηγαίνω
___________________ σκλαβιά _____________________
φασαρία
___________________ αγαπώ
______________________
κατηφόρα
__________________
ακριβός _____________________
13.
Σχηματίζω σύνθετες
λέξεις.
πεζός + δρόμος
_________________________
ποντικός + παγίδα ________________________
χελιδόνι + φωλιά _________________________ άσπρο + μαύρο
__________________________
ανεβαίνω + κατεβαίνω _____________________ μπαλκόνι + πόρτα
_________________________
14.
Γράφω τη γενική
ενικού και τη γενική
πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών.
πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών.
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΕΝΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΥ
ο άνθρωπος _____________________ _________________________
η συνταγή _____________________ _________________________
το χωριό
_____________________ _________________________
ο ναύτης
_____________________
_________________________
το δέμα
_____________________
_________________________
η μέλισσα
_____________________
_________________________
15.
Ξαναγράφω τις προτάσεις αλλάζοντας
τις υπογραμμισμένες λέξεις με το κατάλληλο επίθετο.
τις υπογραμμισμένες λέξεις με το κατάλληλο επίθετο.
Α) Το ποτήρι είναι από γυαλί. Το ποτήρι είναι .
Β) Η ζακέτα είναι από
μαλλί ______________________________________________.
Γ) Τα παράθυρα είναι από ξύλο.
______________________________________________.
Δ) Η τσάντα είναι από δέρμα.
______________________________________________.
Ε) Ο σωλήνας είναι από μέταλλο.
______________________________________________.
16.
Συλλαβίζω
τις λέξεις.
οικογενειακός
________________________ εκκλησία __________________________
καροτσάκι
___________________________
ελπίδα
____________________________
άκρη
_______________________________
σταθμός
__________________________
ευτυχία
_____________________________
κελάηδημα _________________________
αγκάθι
______________________________
παιδιά
_____________________________
ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΥΜΕΝΕΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ..??
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλές ασκήσεις μας βοήθησαν πολυ.Μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλές ασκήσεις. Μας βοηθησαν πολυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ, μας βοηθάτε να εξελιχθούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΥΜΕΝΕΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω εγώ
ΑπάντησηΔιαγραφή