1. Παρατήρησε την παρακάτω εικόνα και μετά γράψε μια
παράγραφο γι’ αυτήν. Θα σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις:
|
Ποιες είναι οι αντιδράσεις των προσώπων;
Τι ακριβώς συμβαίνει;
Ποια είναι τα συναισθήματα που ένιωσες παρατηρώντας τον πίνακα;
Από πού εμπνεύστηκε ο ζωγράφος;
ΛΥΤΡΑΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ-
1875
2. Μπορείς να περιγράψεις τον πίνακα της τάξης;
ΣΧΗΜΑ, ΧΡΩΜΑ, ΜΕΓΕΘΟΣ, ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ!
.........................................................................................................
..........................................................................................................
...........................................................................................................
............................................................................................................
.............................................................................................................
Η δασκάλα ζήτησε από …….. κορίτσι να σηκωθεί στον πίνακα.
Τον χτύπησε ……. αγόρι από το άλλο σχολείο.
……. μέρα είδα ……. παλιό συμμαθητή μου.
……. από τις επόμενες μέρες θα σας επισκεφτώ.
Το ποδήλατο αυτό είναι …….. φίλου μου.
…….. αδέσποτο σκυλί ακολούθησε τον Κώστα.
…….. μαθήτρια έχασε το μολύβι της.
Χθες συνάντησα …….. συμμαθήτριά μου.
4. Στις παρακάτω προτάσεις συμπληρώνω ένα κατάλληλο
επίρρημα.
Ο πίνακας είναι ……………. από τα
θρανία.
Η έδρα του δασκάλου είναι ……………….. από τον πίνακα.
Η Αναστασία κάθεται ……………… από την
Κωνσταντίνα.
Όταν βρέχει, τα παιδιά είναι ……………
στην τάξη.
Όταν ο καιρός είναι καλός, τα παιδιά
είναι …………… στην αυλή.
5. Συμπληρώνω τις παρακάτω προτάσεις και φράσεις με
την κατάλληλη λέξη, στον κατάλληλο τύπο:
γραμμή
λύπη
ζάχαρη
τιμή
Το τρένο ξέφυγε από …………………….
.
Πήρε το λεωφορείο …………………….. .
Κάνει δίαιτα για να διατηρήσει
………………… του .
Η ζωή έχει πολλές …………… .
Δίνω το λόγο ………………… μου.
Συμφωνήθηκε το πάγωμα ………………. . .
Φέτος ……………… είναι τσιμπημένες.
Μου αρέσει το τσάι με λίγη ………………. .
Το εργοστάσιο …………….. θα κλείσει.
6. Να συμπληρώσετε τις προτάσεις με τα άρθρα της ή τις.
Τα παιδιά μαζεύουν ________ πέτρες
________ αυλής.
Κάποιος χτυπά ________ καμπάνες ________
εκκλησίας.
Έβαλαν ιώδιο στις πληγές ________ Κατερίνας.
Πήγαμε στο σπίτι ________
Άννας και παίξαμε με ________ κούκλες ________.
Στην παραλία
_________Αίγινας πέρασα __________ πιο ωραίες μέρες των διακοπών.
7.
Να συμπληρώσετε τις προτάσεις με το οριστικό ή αόριστο άρθρο:
______ πατέρας της Αλίκης
έφερε ______ λουλούδι.
______ βροχή χαλάει ______ φωλιές
______ πουλιών.
______ μαγαζί ______ γειτονιάς
κλείνει ______ μεσημέρι.
______ μωρό ______ μανάβη
γεννήθηκε πέρσι ______ Αύγουστο.
______ βοσκός βόσκει ______
πρόβατά του όλη ______ μέρα.
______ γιαγιά έφυγε με ______
ξάδερφό της για ______ νησί.
______ μαθητές ξεκρέμασαν ______
ζωγραφιές ______ τάξης.
______ δασκάλα φώναξε ______
παππού ______ παιδιών.
8. Κάνε την αντιστοίχιση.
η κοιλιά
|
ö ö
|
γαβγίζει
|
ο σκύλος
|
ö ö
|
γουργουρίζει
|
το βόδι
|
ö ö
|
κακαρίζει
|
η μέλισσα
|
ö ö
|
ζουζουνίζει
|
η κότα
|
ö ö
|
μουγκρίζει
|
το πρόβατο
|
ö ö
|
βελάζει
|