ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΤΑΞΗΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΗΝ 16η ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΘΛΗΜΑΤΑ - ΣΠΟΡ
Γραπτή δοκιμασία τ….. μαθητ…….
………………………………………….
1. Ακούω και γράφω:
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
2. Σχηματίζω τον
παρατατικό τον αόριστο και το συνοπτικό μέλλοντα των ρημάτων :
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
Π Α Ρ Α Τ Α Τ Ι Κ Ο Σ
|
Α Ο Ρ Ι Σ Τ Ο Σ
|
Σ Υ Ν Ο Π Τ
Ι Κ Ο Σ Μ Ε Λ.
|
αναβάλλω
|
|||
καταθέτω
|
|||
υπογράφω
|
|||
αποφεύγω
|
|||
υπομένω
|
|||
παραλείπω
|
|||
μεταθέτω
|
|||
επιστρέφω
|
|||
διασχίζω
|
|||
περιγράφω
|
3.
Αλλάζω τους δυνατούς με τους αδύνατους τύπους της προσωπικής αντωνυμίας:
Δώσε σ’ εμένα το
μολύβι. Δώσε μου το μολύβι. Εσάς φωνάζω. ………………………………………
Έφερα
σ’ αυτούς. …………………………………… Αυτή βρήκα.
………………………………………
Λέω
σ’ εσένα. ……………………………………… Εμάς χαιρέτησε. …………………………………….
4.
Ξαναγράφω τις προτάσεις όπως στο παράδειγμα:
Να αγοράσεις αυτό το
βιβλίο. Να το αγοράσεις.
Να τηλεφωνήσεις τις
φίλες σου. ………………………………………………………
Να δώσεις στα παιδιά
γάλα. ………………………………………………………
Να βοηθήσεις τον
αδερφό σου. ………………………………………………………
Να ακούς τη μητέρα
σου. ………………………………………………………
5.
Παραθετικά επιθέτων, επιρρημάτων:
Μ
Ο Ν Ο
Λ Ε Κ
Τ Ι Κ
Α
|
|||
Θετικός
|
Συγκριτικός
|
Σχετικός
υπερθετικός
|
Απόλυτος
υπερθετικός
|
ωραίος
|
|||
βαθύς
|
|||
σαφής
|
|||
Π
Ε Ρ Ι
Φ Ρ Α
Σ Τ Ι
Κ Α
|
|||
ωραίος
|
|||
βαθύς
|
|||
σαφής
|
Θετικός
|
Συγκριτικός
|
Υπερθετικός
|
ωραία
|
||
ακριβώς
|
||
κάτω
|
6.
Ενώνω
τις παρακάτω προτάσεις με τους κατάλληλους συνδέσμους και τις απαραίτητες αλλαγές, για να κάνω τελικές
ή αποτελεσματικές προτάσεις:
Πήγε
στο σπίτι. Έφερε τη μπάλα του.
………………………………………………………………………………………………………………..
Λέει ψέματα. Κανένας δεν τον
πιστεύει πια.
………………………………………………………………………………………………………………..
Μιλούσε
δυνατά. Τον ακούσαμε όλοι.
………………………………………………………………………………………………………………..
Θυμώνει συχνά. Κάνει κακό
στον εαυτό του.
………………………………………………………………………………………………………………..
7.
Μεταφέρω
τις προτάσεις στον άλλο αριθμό:
Μου αρέσει να ταξιδεύω μόνος
μου.
………………………………………………………………………………………………………………..
Νοιάζεται μόνο για τον εαυτό
της.
………………………………………………………………………………………………………………..
Πηγαίνει η ίδια για τα ψώνια
του σπιτιού.
………………………………………………………………………………………………………………..
Αυτός παινεύει ο ίδιος τον
εαυτό του.
……………………………………………………………
8. Συμπληρώνω τα κενά με οριστικές ή αυτοπαθείς αντωνυμίες :
Παιδιά να προσέχετε …………………………….
Μπορείτε να πηγαίνετε …………………………… στο σχολείο.
Ήρθε ……………………………η συγγραφέας στο σχολείο μας.
Λύνω …………………………… τις ασκήσεις των μαθηματικών.
Είναι πολύ εγωιστές. Σκέφτονται μόνο …………………………….
Δεν πιστεύει ούτε …………………………… τον …………………………….
Όλα αυτά τα έφτιαξε …………………………….
Θα μιλήσω με ……………………………το δήμαρχο για το θέμα αυτό.
Η Ελένη ήταν …………………………… που προσπαθούσε.
9. Γράφω
ολογράφως τους παρακάτω αριθμούς:
22 ……………………………………………………… 55
………………………………………….
13 ……………………………………………………… 84
………………………………………….
14 ……………………………………………………… 99
………………………………………….
15 ……………………………………………………… 67
………………………………………….
10.
Υπογραμμίζω με κόκκινο τις
αντωνυμίες και με πράσινο τα άρθρα:
Μου αρέσει πολύ η ιππασία. Εσένα ποιο σπορ σου
αρέσει;
Ο αθλητής μας ήταν πολύ περήφανος που μας
χάρισε το χρυσό μετάλλιο.
Πάνω απ’ όλα έβαζε τον εαυτό του και την ομάδα
του.
Ήταν το ίδιο αμάξι μ’ αυτό που είδαμε χθες.
Ήρθε η ίδια η πρωταθλήτρια στο σχολείο μας και την
είδαμε από κοντά.
Κανένας δεν τον βοήθησε. Η νίκη ήταν όλη δική του.
Μόνος έβαλες τα χέρια σου κι έβγαλες τα μάτια σου.
11.
Συμπληρώνω τον παρακάτω
πίνακα.
Ενεστώτας
οριστικής
|
Αόριστος
οριστικής
|
Αόριστος
προστακτικής
|
αναθέτω
|
||
παραγγέλνω
|
||
περιγράφω
|
||
υπογράφω
|
12.
Συμπληρώνω τον παρακάτω
πίνακα:
Ενεστώτας
|
Παρατατικός
|
Αόριστος
|
διασχίζω
|
||
υποβάλλω
|
||
αποφεύγω
|
||
διατάζω
|
||
συνδέω
|
||
προβλέπω
|
13.
Σχηματίζω τα παραθετικά
των παρακάτω επιθέτων και επιρρημάτων μονολεκτικά και περιφραστικά:
Θετικός
|
Συγκριτικός
|
Υπερθετικός
|
ωραίος
|
||
καλός
|
||
βαθύς
|
||
κακός
|
||
μεγάλος
|
||
μικρός
|
||
πολύς
|
||
λίγος
|
||
κάτω
|
||
ακριβώς
|
||
σαφώς
|
||