ΓΛΩΣΣΑ Ε΄
ΤΑΞΗΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ 17η ΕΝΟΤΗΤΑ - ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
Γραπτή δοκιμασία τ….. μαθητ…….
………………………………………….
1. Ακούω και γράφω:
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
2. Διαβάζω τις παρακάτω
λέξεις και συμπληρώνω ό,τι λείπει:
υπερ…φάν …
α, αστρ…ν…..της, δ…αστ…μ…πλ…..ο, π…ραμ…δες, λε…φ…ρ…..ο,
μεγέθ…νση, ειδ…κε…..σ… , περ…γ…..α τρ…χ…ά, π…ρ…χ…ρα, π…ρι…γ…σ…,
ανθρ…π…τ…τα, αι …ρούμ….., κ…κκ…ν…πός, ατμ…σφ…..ρα, εξ…γ…..νος,
ημ…σφ…..ρ…ο,
περ…σκ…π…ο, κ…..λάδα, άβ…..σος, ραδ…οκ…ματα
3.
Μετατρέπω τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές και το αντίθετο:
Αυξήθηκε η κατανάλωση
νερού.
………………………………………………………………………………………………………………..
Απεργία
εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
………………………………………………………………………………………………………………..
Προετοιμασία των
αστροναυτών για το διαστημικό ταξίδι.
………………………………………………………………………………………………………………..
Η
Σελήνη κινείται γύρω από τον πλανήτη μας.
………………………………………………………………………………………………………………..
Το σύμπαν
σχηματίστηκε από μια μεγάλη έκρηξη φωτός και θερμότητας.
………………………………………………………………………………………………………………..
Ανακάλυψη
νερού σε κατάσταση πάγου στον Άρη.
………………………………………………………………………………………………………………..
4.
Μετατρέπω τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική και αντίστροφα:
Οι άνθρωποι κατασκεύασαν
διαστημόπλοια.
………………………………………………………………………………………………………………..
Το περιβάλλον μολύνθηκε από
τα καυσαέρια.
………………………………………………………………………………………………………………..
Η τηλεόραση μετέδωσε ζωντανά
τον ποδοσφαιρικό αγώνα.
………………………………………………………………………………………………………………..
Οι γεωργοί θέρισαν και
αλώνισαν τα σιτάρια με τις θεριζοαλωνιστικές μηχανές.
………………………………………………………………………………………………………………..
Οι πλανήτες φωτίζονται και
θερμαίνονται από τον ήλιο.
………………………………………………………………………………………………………………..
Η γιορτή της λήξης της
σχολικής χρονιάς οργανώθηκε από τους μαθητές της Ε΄τάξης.
………………………………………………………………………………………………………………..
5. Γράφω σε συλλαβές τις παρακάτω λέξεις όπως στο
παράδειγμα
διαστημόπλοιο →
δι – α – στη – μό – πλοι – ο
αστροναύτης ……………………………………...
εξερεύνηση ……………………………………...
ανυπαρξία ……………………………………...
ελλειπτική ……………………………………... ηλεκτροκίνηση…………………………………….
ερασιτέχνης ……………………………………... αστεροσκοπείο……………………………………
ραδιοτηλεσκόπιο ………………………………….
έναστρος ……………………………………...
εκτόξευση ……………………………………... πυραυλοκίνητο…………………………………….
μετεωρίτης
……………………………………...
αμμοθύελλα
……………………………………...
6.
Ζαχαρία Παπαντωνίου - ΠΕΖΟΙ ΡΥΘΜΟΙ (
διασκευασμένα αποσπάσματα ):
Συμπληρώνω
τα κενά με αόριστα και οριστικά άρθρα.
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ: Σ……… κάμπο με …… χρυσά
κλήματα, σ…… θάλασσα ………αμπελιών μας πήγαινε …… τρένο ……… Κυριακή πρωί, ………
ρόδινη ανατολή. Εκεί ακούσαμε ………κα-
μπάνα
………λειτουργίας. Γνωρίζεις, ψυχή μου,
αυτόν ……… ήχο;
ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ: Σήμερα είμαι ……κοινός κι
……αλάθευτος προφήτης.
Έφηβε! Ακούω ……… αγώνα ………γεροντικής σου βακτηρίας απάνω σ……… πέτρες.
…… έργο ……… ποιητή
που θαυμάζω σαπίζει σ…… παλαιοπωλείο
……… δρόμου.
Απάνω σ…… συντρίμματα ……… πολιτισμών βηματίζουν …… αρχαιοφύλακες.
ΕΡΓΑΤΕΣ: Σ……… πλάτανου ………
ίσκιο, …… μεσημέρι,
ακουμπισμένοι στο χώμα, ξεκου-
ράζονται αυτοί που δεν έχουν
ιστορία,…… εργάτες .…………μιλά κινώντας ……γροθιά
του.
………… σκουπίζει ………
ιδρώτα
……… προσώπου του. Κανένας δε θα τους μάθει! Ξέ-
ρουν …… δημιουργία
χωρίς υπογραφή.
Ο ΦΑΡΟΣ: Άστρα
που δεν ξέρουν γιατί φέγγουν θα ζήλευαν …… δόξα
……… ταπεινού σου
λύχνου.
ΖΩΗ: Σ……… κόρφο ………
βουνού είν’ ……… κάτασπρο εκκλησάκι.
Σ……… ίσκιο του …… γερο
– πεύκος κοίμισεν ……… κοπάδι. Α! ζωή,
ωραία που είσαι!