Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 1η ενότητα Ε' Δημοτικού (Ο φίλος μας το περιβάλλον).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
17
Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Ε΄
Ενότητα: 1η Ο φίλος μας το περιβάλλον
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:




Α. Ακούω και γράφω
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................





Β. ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1.        Συμπλήρωσε τα ρήματα των προτάσεων με : -τε ή -ται
 
·         Ο Γιώργος διακρίνε..... για την εξυπνάδα του.
·         Μην αργεί..... . Η ταινία έχει αρχίσει κιόλας να παίζε..... .
·         Τι ενοίκιο πληρώνε..... γι’ αυτό το διαμέρισμα;
·         Το σπίτι τους βρίσκε..... δίπλα στο ποτάμι.
·         Η Ελλάδα στο μεγαλύτερο μέρος βρέχε..... από θάλασσα.
·         Φοβάτ..... τα σκυλιά και κρύβε..... όταν τα βλέπει.
·         Τι μαγειρεύ..... εσείς εκεί πέρα;
·         Γιατί χάνε..... διαρκώς τα μολύβια σας;



2.        Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα χωρίς ν’ αλλάξεις το πρόσωπο και τον αριθμό των ρημάτων.

Ενεστώτας
Παρατατικός
Αόριστος
Υπερσυντέλικος
ανεβαίνεις



φτερουγίζει



θυμάται



κρεμιέμαι






3.        Ξανάγραψε το κείμενο μεταφέροντας τα ρήματα σε χρόνο Ενεστώτα.

            Η απαλή αύρα της θάλασσας μας δρόσιζε και νότιζε τα ρούχα μας. Νιώθαμε μια απερίγραπτη ηρεμία καθώς το μυρωμένο αεράκι μας χάιδευε το πρόσωπο. Τα μάτια μας ατένιζαν με συγκίνηση και δέος τον έναστρο ουρανό, που φαινόταν πιο λαμπερός από ποτέ, ενώ ο παφλασμός των κυμάτων ήχησε στα αφτιά μας σαν το τραγούδι των σειρήνων που μας καλούσαν κοντά τους.
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................




4.        Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσετε τα χρονικά επιρρήματα, τις φράσεις με προθέσεις που φανερώνουν χρόνο και τις χρονικές προτάσεις.

α) Αύριο θα πάμε εκδρομή.
β) Σε λίγο θα αρχίσει ο αγώνας.
γ) Δε θα σε ξεχάσω ποτέ.
δ) Ο Γιώργος θα γυρίσει κατά το βραδάκι.
ε) Όταν έμαθε τα νέα ξέσπασε σε κλάματα.
στ) Μόλις γυρίσεις, τηλεφώνησέ μου.



5.        Σχημάτισε σύνθετες λέξεις.

Μηχανή + οδηγός         ...............................................................................................
Όργανο + παίχτης          ...............................................................................................
Κόσμος + πλημμύρα     ...............................................................................................
Μεγάλος + καρχαρίας   ...............................................................................................
Μεγάλος + καρδιά         ...............................................................................................




Γ. ΚΕΙΜΕΝΟ
Η θάλασσα δεν ήταν μακριά, δέκα λεπτά τρεχαλητό [...] Όλοι ξέραμε κολύμπι. Απλωτές, σανίδια, βουτιές. Παραβγαίναμε στο μακροβούτι. Νικούσε πάντα ο Τζούβας κι ερχόμουν δεύτερος εγώ.
            Μας άρεσε να ‘ναι η θάλασσα φουρτουνιασμένη. Ακυμάτιστη ήταν για τους γέρους, για όσους δεν ήξεραν να κολυμπάν, βαρετή. [...] Ριχνόμαστε τ΄ αφρισμένα νερά της με ουρλιαχτά και γέλια. Δίναμε μια, πατώναμε και τιναζόμασταν στον αέρα, πιο ψηλά από τα κύματα που απανωτά έρχονταν καταπάνω μας κοχλάζοντας, μας προσπερνούσαν και ξεφούσκωναν πάνω στα βότσαλα του γιαλού, κουβαλώντας μαζί τους πράσινα γλιστερά φύκια. Όμως εμείς καρτερούσαμε το Μεγάλο Κύμα. Ανάμεσα στ΄ άλλα, το ξεχωρίζαμε από μακριά .Μούγκριζε σαν ζώα αφηνιασμένα κι όσο πλησίαζε τόσο άφριζε.
Ζωρζ Σαρρή, Τα στενά παπούτσια

Δ. Ασκήσεις   

α) Βάζω έναν τίτλο στο παραπάνω απόσπασμα.
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................



β) Πώς ήθελαν τα παιδιά τη θάλασσα; Πώς τους φαινόταν όταν δεν είχε κύμα;
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................



γ) Βρίσκω και γράφω δύο εικόνες από το παραπάνω απόσπασμα.
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
    

    
 
       
          

Δημοσίευση σχολίου

17Σχόλια
  1. θα ηταν καλο να μασ λετε και τις λυσεις ωστε και εμει οι γονοισ να μπορου με να βοηθαμε τα παιδια μας [δεν ειμαστε ολοι δασκαλοι]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ σωστό πρέπει να βάλετε και τις απαντήσεις ώστε εμείς οι γονείς να μπορούμε να βοηθήσουμε και τα παιδιά μας. Όσο πάμε μεγαλώνουμε και εμείς και ξεχνάμε κάποια πράγματα.....................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θέλω να μου απαντήσετε σε κάτι γιατί δεν βάζετε λύσεις διότι με αυτό θα βοηθήσετε και εμάς για να τα θυμηθούμε καλύτερα αλλά και να βοηθήσουμε και τα παιδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μαμα συμφωνω με την Αργυρω θα θελαμε τισ λυσεισ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εγω λεω καλυτερα να εχουμε αυτο μονο να το βγαλουμε φοτοτυπια για να τα μαθαινουμε μονοι μας παρα να τα εχουμε ολα λημενα αν δεν θελεται να μαθεται ουτε την ορθογραφια κακο δικο σας

      Διαγραφή
  5. Πολύ καλό εκπαιδευτικό υλικό! Τα θερμά μου συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ανώνυμος 6 Οκτωβρίου 2015
    Βλεπο σε βοϊθησαι πολη το σηστημα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ.ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι απαντήσεις βρίσκονται μέσα στη θεωρία του βιβλίου και μεσα στην γραμματική, μαθητής ή γονιός, διαβάζει και μετά λύνει σώστά τις ασκήσεις.... Ευχαριστούμε για το υλικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ καλή δουλειά.. συγχαρητήρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου