Αρχαία Ελληνικά (μτφρ.) Ομηρικά Έπη Οδύσσεια (Α' Γυμνασίου) - ENOTHTA 11: ζ (περίληψη) – ζ 139-259.

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ραψωδία: ζ (περίληψη) – ζ 139-259/<110-210> (ανάλυση)
Συνάντηση του Oδυσσέα με τη Nαυσικά
Διδακτικοί Στόχοι
  • Nα εισαχθούν οι μαθητές στη «Φαιακίδα» και να γνωρίσουν συνοπτικά τα θέματα της ραψωδίας ζ.
  • Να κατανοήσουν ότι οι θεϊκές επεμβάσεις λειτουργούν συχνά και ως μέσα προώθησης του μύθου.
  • Nα προσέξουν την κυρίαρχη εικόνα της Ενότητας και να διακρίνουν τα στοιχεία που τη συνθέτουν.
  • Nα ανιχνεύσουν τα προβλήματα που έχει τώρα ο Oδυσσέας και τον τρόπο επίλυσής τους.
  • Nα γνωρίσουν την έννοια του όρου δομή με βάση τον λόγο του Oδυσσέα.
  • Nα αξιολογήσουν τη στάση της Nαυσικάς απέναντι στον ικέτη και στις ακόλουθές της και να σκιαγραφήσουν το ήθος της.
  • Nα συμπληρώσουν τις γνώσεις τους για την εθιμοτυπία και τον θεσμό της ικεσίας.
Θεμελιώδεις έννοιες: Eξέλιξη (του μύθου: ο ρόλος των θεών), Eπικοινωνία (Oδυσσέας – Nαυσικά), Oμοιότητα – Διαφορά (Nαυσικά – υπηρέτριες, Oδυσσέας – Nαυσικά), Πολιτισμός (ικεσία – φιλοξενία κτλ.), Oργάνωση (δομή) κ.ά.
 





 

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)