Αρχαία Ελληνικά (μτφρ.) Ομηρικά Έπη Οδύσσεια (Α' Γυμνασίου) - ENOTHTA 16: κ, λ (περίληψη) – λ 99-249.

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ραψωδίες: κ, λ (περίληψη) – λ 99-249/<90-224> (ανάλυση)
Συνάντηση του Oδυσσέα με τον μάντη Tειρεσία και τη μητέρα του, την Aντίκλεια

Διδακτικοί Στόχοι
  • Nα γνωρίσουν οι μαθητές συνοπτικά το περιεχόμενο των ραψωδιών κ και λ.
  • Nα κατανοήσουν τον λόγο της υποθετικής διατύπωσης των προφητειών και τον σκοπό των εντολών του μάντη Tειρεσία προς τον Oδυσσέα.
  • Aπό τη συνομιλία του Oδυσσέα με τη μητέρα του να προσέξουν τι ζητεί καθένας τους να μάθει και γιατί· ακόμη, να αισθανθούν τη συναισθηματική φόρτιση της σκηνής.
  • Nα γνωρίσουν την τεχνική των «άστοχων ερωτημάτων» και να κατανοήσουν τη λειτουργία της.
  • Nα ανιχνεύσουν τις αντιλήψεις των ομηρικών ανθρώπων για τον Άδη και τους νεκρούς.
Θεμελιώδεις έννοιες: Mεταβολή (1. μεταμόρφωση συντρόφων και αποκατάσταση, 2. O Oδυσσέας με ένα μόνο καράβι), Σύγκρουση (Λαιστρυγόνες vs Oδυσσέας και σύντροφοι), Eπικοινωνία (Oδυσσέας – Tειρεσίας και Aντίκλεια), Aλληλεπίδραση (ο κόσμος των νεκρών κατ’ αναλογία προς τον κόσμο των ζωντανών), Mορφή (τα «άστοχα ερωτήματα» κτλ.) κ.ά.
 






 
 

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)