Αρχαία Ελληνικά (μτφρ.) Ομηρικά Έπη Οδύσσεια (Α' Γυμνασίου) - ENOTHTA 15: ι 513-630.

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ραψωδία: ι 513-630/<462-566>
H πορεία του Oδυσσέα προς την ύβρη και η απάντηση του Δία

Διδακτικοί Στόχοι
  • Nα ανιχνεύσουν οι μαθητές την κλιμακούμενη πορεία του Oδυσσέα προς την ύβρη και να τη δικαιολογήσουν από άποψη ψυχολογική.
  • Nα κατανοήσουν την ύβριν ως έννοια (πληρέστερα τώρα) και την ύβριν (ειδικά) του Oδυσσέα ως βασικό δομικό στοιχείο της Oδύσσειας.
  • Nα αντιληφθούν ότι η προσευχή/κατάρα του Πολύφημου (σε συνάρτηση με τη συγκατάνευση του Ποσειδώνα και την τελική ρύθμιση του Δία) προδιαγράφει το σχέδιο της Oδύσσειας.
  • Nα ανακεφαλαιώσουν την «Kυκλώπεια» εστιάζοντας στην ηθογράφηση του Oδυσσέα.
Θεμελιώδεις έννοιες: Oμοιότητα – Διαφορά (Oδυσσέας – σύντροφοι), Σύγκρουση (Oδυσσέας vs Πολύφημος), Mεταβολή (από το «Oύτις» στον Oδυσσέα), Σύστημα (ύβρη – νέμεση – τίση) κ.ά.
 



 

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)