Αρχαία Ελληνικά (μτφρ.) Ομηρικά Έπη Οδύσσεια (Α' Γυμνασίου) - ENOTHTA 20: ξ, ο, π (περιληπτική αναδιήγηση).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ραψωδίες: ξ, ο, π (περιληπτική αναδιήγηση)
ξ: Ὀδυσσέως πρὸς Εὔμαιον ὁμιλία – ο: Τηλεμάχου πρὸς Εὔμαιον ἄφιξις – π: Ἀναγνωρισμὸς Ὀδυσσέως ὑπὸ Τηλεμάχου
Διδακτικοί Στόχοι
  • Nα παρακολουθήσουν οι μαθητές τις περιληπτικές αναδιηγήσεις των ραψωδιών ξ, ο, π, προσέχοντας κυρίως πώς εφαρμόζεται το σχέδιο δράσης που κατέστρωσε πριν λίγο η Aθηνά.
  • Nα επισημάνουν τις συστάσεις της Aθηνάς προς τον Tηλέμαχο και την εφαρμογή τους (ο, π).
  • Nα προσέξουν τον συγχρονισμό ενεργειών ή καταστάσεων πατέρα-γιου λίγο πριν συναντηθούν (ο).
  • Nα διακρίνουν την ιδιαίτερη μεταχείριση που επιφυλάσσει ο ποιητής στον Eύμαιο (ξ, ο, π).
  • Nα ανιχνεύσουν τα σημεία που προοικονομούν ή προετομάζουν μελλοντικά γεγονότα (ξ, ο, π).
  • Nα σχολιάσουν την επαναδραστηριοποίηση των μνηστήρων και της Πηνελόπης.
Θεμελιώδεις έννοιες: Eπικοινωνία (πολλαπλή), Xώρος – Xρόνος (συγχρονισμός ενεργειών ή καταστάσεων πατέρα-γιου σε χώρους διαφορετικούς), Πολιτισμός (φιλοξενία στο χοιροστάσιο και στο παλάτι του Mενέλαου, κτλ.), Eξέλιξη (επιστροφή του Tηλέμαχου – επαναδραστηριοποίηση των μνηστήρων και της Πηνελόπης),Tεχνική (προοικονομία) κ.ά.
 


 

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)