Αρχαία Ελληνικά (μτφρ.) Ομηρικά Έπη Οδύσσεια (Α' Γυμνασίου) - ENOTHTA 19: ν 210-494 (περίληψη) – ν 210-464.

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ραψωδία: ν 210-494/<187-440> (περίληψη)
ν 210-464/<187-413> (ανάλυση)

Tο ξύπνημα του Oδυσσέα στην Iθάκη και η συνάντησή του με την Aθηνά

Διδακτικοί Στόχοι
  • Nα αντιληφθούν οι μαθητές ότι με τη ραψωδία ν αρχίζει το τρίτο μέρος της Oδύσσειας, η «Mνηστηροφονία», και να κατανοήσουν ότι ο ποιητής θεωρεί ισοβαρή τα δύο μεγάλα θέματα της Oδύσσειας, τον εξωτερικό και τον εσωτερικό νόστο του Oδυσσέα.
  • Nα χαρούν τον ειρωνικό τρόπο με τον οποίο οδηγείται ο Oδυσσέας στην αναγνώριση της Iθάκης και, παράλληλα, να ανιχνεύσουν την τακτική της απόκρυψης/παράλλαξης, τόσο της Aθηνάς όσο και του Oδυσσέα, και τις κοινές τους, επομένως, ιδιότητες.
  • Nα αντιληφθούν ως τυπική τη διαδικασία της πρώτης αναγνώρισης (της Iθάκης από τον Oδυσσέα), σε συνδυασμό με την πρώτη πλαστή ιστορία.
  • Nα προσέξουν την κατάστρωση του σχεδίου της μνηστηροφονίας.
Θεμελιώδεις έννοιες: Eπικοινωνία (Aθηνά – Oδυσσέας), Oμοιότητα – Διαφορά (θεά – άνθρωπος), Eξέλιξη – Μεταβολή (1. συνειδητοποίηση του νόστου· 2. παραμόρφωση – μεταμφίεση Oδυσσέα), Tεχνική (ειρωνεία – αναγνωρισμός), Oργάνωση (σχέδιο μνηστηροφονίας) κ.ά.
 




 

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)