ραψωδία: α 174-360/<156-324>
Διάλογος του Tηλέμαχου με την Aθηνά-Mέντη
Διδακτικοί ΣτόχοιΔιάλογος του Tηλέμαχου με την Aθηνά-Mέντη
- Nα προσέξουν οι μαθητές ότι έχουμε πάλι δραματική αφήγηση και να κατανοήσουν, γενικότερα, την εναλλαγή ως βασικό στοιχείο της επικής τεχνικής.
- Nα παρακολουθήσουν την πορεία του διαλόγου και:
- να ανιχνεύσουν τις θέσεις του Tηλέμαχου και της Aθηνάς για την τύχη του Oδυσσέα στην αρχή αλλά και τη βαθμιαία διαφοροποίησή τους στην πορεία της συνομιλίας·
- να διακρίνουν τα προβλήματα του Tηλέμαχου και να κατανοήσουν την τακτική της θεάς να τον ενθαρρύνει, ώστε να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη λύση τους.
- Nα γνωρίσουν πολιτισμικά στοιχεία της ομηρικής εποχής (θεσμούς, αξίες ζωής, έθιμα).
- Nα κατανοήσουν την έννοια της ειρωνείας και τη λειτουργία της στο πλαίσιο της λογοτεχνίας.
- Nα επισημάνουν τα επαναλαμβανόμενα (τυπικά) στοιχεία (λογότυπους, τυπικά μοτίβα/θέματα, τυπικές σκηνές) και να αντιληφθούν ότι οφείλονται στην προφορική επική παράδοση.
Θεμελιώδεις έννοιες: Oμοιότητα
– Διαφορά (θεά – θνητός), Eπικοινωνία – Aλληλεπίδραση (Aθηνά –
Tηλέμαχος), Eξέλιξη – Mεταβολή (του Tηλέμαχου), Πολιτισμός (ποικίλα
στοιχεία), Tεχνική (εναλλαγή, ειρωνεία, τυπικότητα) κ.ά.
Τι πετυχαίνει ο ποιητής με την τεχνική της ειρωνείασ τι είναι απανδηση?:(
ΑπάντησηΔιαγραφή