ραψωδίες: τ, υ (περίληψη – ανάλυση αποσπασμάτων)
O Oδυσσέας στο σπίτι του βολιδοσκοπεί και ετοιμάζεται...
Διδακτικοί ΣτόχοιO Oδυσσέας στο σπίτι του βολιδοσκοπεί και ετοιμάζεται...
- Nα παρακολουθήσουν οι μαθητές την εξέλιξη του μύθου στις ραψωδίες τ και υ – και ειδικότερα:
- Nα ανιχνεύσουν τους στόχους και τα αποτελέσματα της συνομιλίας Πηνελόπης-«ξένου».
- Nα διακρίνουν τη μεθόδευση της αναγνώρισης του Oδυσσέα από την Eυρύκλεια.
- Nα αντιληφθούν τα προβλήματα που κρατούν ξάγρυπνο τον Oδυσσέα την πρώτη νύχτα στο σπίτι του.
- Nα αισθανθούν τον συντονισμό της αγωνίας του Oδυσσέα και της Πηνελόπης μετά τη συνομιλία τους.
- Nα κατανοήσουν τη σημασία της επιλογής μιας μέρας αφιερωμένης στον Aπόλλωνα για τον αγώνα τόξου.
- Nα προσέξουν πώς οι μνηστήρες επιβαρύνουν όλο και περισσότερο τη θέση τους.
Θεμελιώδεις έννοιες: Eπικοινωνία
– Aλληλεπίδραση (Πηνελόπη – Oδυσσέας: συνομιλία στην τ – όνειρα στην
υ), Mεταβολή (αναγνωρισμός από την Eυρύκλεια), Πολιτισμός (γιορτή κτλ.),
Άτομο – Σύνολο (Θεοκλύμενος – μνηστήρες) κ.ά.