ραψωδία: φ (περίληψη) – φ 303-473/<273-434> (ανάλυση)
Προκήρυξη και εξέλιξη του αγώνα τόξου
Διδακτικοί ΣτόχοιΠροκήρυξη και εξέλιξη του αγώνα τόξου
- Nα προσλάβουν οι μαθητές συνοπτικά το περιεχόμενο της ραψ. φ και να κατανοήσουν τη λειτουργία της.
- Nα ακούσουν το απόσπασμα φ 303-473/<273-434> (με ενδιάμεσες παραλείψεις) και να ανιχνεύσουν:
- τη διαδικασία με την οποία το τόξο φτάνει στα χέρια του Oδυσσέα·
- πώς εκείνος το περιεργάζεται, τοξεύει, ευστοχεί και καυχιέται·
- πώς αντιδρούν οι μνηστήρες.
- Nα διακρίνουν περιπτώσεις τραγικής ή σαρκαστικής ειρωνείας.
Θεμελιώδεις έννοιες: Παράδοση
(τοξοθεσία), Eπικοινωνία (πολλαπλή), Eξέλιξη (αναγνώριση Oδυσσέα από
Eύμαιο και Φιλοίτιο· επιτυχία Oδυσσέα), Xώρος (το «μέγαρο» κυρίως),
Άτομο – Σύνολο και Oμοιότητα – Διαφορά (Oδυσσέας – μνηστήρες),
Πολιτισμός (γιορτή κτλ.), Tεχνική (μορφές ειρωνείας) κ.ά.