Ανακαλύπτω τα κλάσματα | |||||||||||||
Πώς φτιάχνουμε κλάσματα;
| |||||||||||||
Έχουμε μια πίτσα και θέλουμε να τη μοιράσουμε σε 4 παιδιά.
Όλα τα κομμάτια πρέπει να είναι ίσα μεταξύ τους.
| |||||||||||||
Πώς θα χωρίσουμε την πίτσα σε ίσα μέρη;
| |||||||||||||
Για να χωρίσουμε την πίτσα σε ίσα μέρη χαράζουμε άξονες συμμετρίας.
|
Τι είναι ο άξονας συμμετρίας;
| ||||||||||||
Τώρα δίνουμε σε κάθε παιδί από ένα κομμάτι.
| |||||||||||||
Πώς το λέμε;
| |||||||||||||
Λέμε πως κάθε παιδί πήρε το ένα τέταρτο της πίτσας
| |||||||||||||
Πώς το γράφουμε;
| |||||||||||||
Και το γράφουμε
| |||||||||||||
Τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί;
| |||||||||||||
|
Μελέτησε με προσοχή τον παρακάτω πίνακα;
Το γράφω με λέξεις
|
Το σχεδιάζω
|
Το διαβάζω
|
Το γράφω με
αριθμούς |
Κόβω έναν κύκλο σε δύο ίσα μέρη και παίρνω το ένα.
|
ένα δεύτερο
| ||
Η σημαία της Γερμανίας αποτελείται από τρία ίσα κομμάτια υφάσματος. Το κίτρινο κομμάτι είναι το ένα από τα ίσα μέρη.
|
ένα τρίτο
| ||
Μοιράζω μια σοκολάτα σε τέσσερα ίσα μέρη και παίρνω το ένα
|
ένα τέταρτο
| ||
Έχω μια ταινία πέντε εκατοστών και κόβω το ένα εκατοστό.
|
ένα πέμπτο
| ||
Σε μια αυγοθήκη έχουμε δώδεκα αυγά. Βάφουμε κόκκινο το ένα.
|
ένα δωδέκατο
|
Παίρνω περισσότερα από ένα ίσα μέρη | |||||||||||||
Σε προηγούμενο μάθημα μοιράσαμε μια πίτσα σε τέσσερα (4) παιδιά ... και κάθε παιδί πήρα από ένα τέταρτο της πίτσας.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
Τώρα ας υποθέσουμε πως ...
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
Ισοδύναμα κλάσματα | |||||
Α. Η Βιολέτα και η Νίκη έφαγαν κομμάτια από 2 ίδιες σοκολάτες.
|
Βιολέτα
| ||||
Νίκη
| |||||
Όπως βλέπετε τα δύο κορίτσια έφαγαν την ίδια ποσότητα σοκολάτας.
Λέμε πως τα κλάσματα αυτά είναι ισοδύναμα , δηλαδή ίσα μεταξύ τους, και γράφουμε:
| |||||
Β. Ο Μάριος και ο Κώστας έβαψαν ένα μέρος από τους ίδιους κύκλους που σχεδίασαν.
|
Κώστας
| ||||
Μάριος
| |||||
Ο Μάριος και ο Κώστας έβαψαν το ίδιο μέρος των κύκλων.
Λέμε πως τα κλάσματα αυτά είναι ισοδύναμα , δηλαδή ίσα μεταξύ τους, και γράφουμε:
Πηγή: http://users.sch.gr/salnk/didaskalia/fract_c/fract_c_index.htm
|