Το Μπιζζζ!
Μαζεύονται τα παιδιά και αποφασίζουν ποιος θα τα "φυλάει". Αυτός που τα φυλάει κάθεται σ' ένα σκαμνί ή στέκει σκυφτός και βάζει το δεξί του χέρι κάτω από την αριστερή του μασχάλη, κρατώντας την παλάμη ανοιχτή προς τα επάνω, ενώ με το αριστερό του χέρι κρατάει κλειστά τα μάτια του.
Οι άλλοι παίκτες στέκονται προς τ' αριστερά του και ένας απ' αυτούς τον πλησιάζει, του χτυπάει την ανοιχτή παλάμη και ύστερα απομακρύνεται μαζί με τους άλλους. Όλοι χοροπηδούν γύρω του και στριφογυρίζουν το δάχτυλο τους φωνάζοντας "Μπιζζ!" όπως κάνει η μέλισσα. Αυτός που τα φυλάει πρέπει να μαντέψει ποιος τον χτύπησε. Αν τον ανακαλύψει, τότε αυτός παίρνει τη θέση του αλλιώς το παιχνίδι συνεχίζεται κατά τον ίδιο τρόπο.
Μαζεύονται τα παιδιά και αποφασίζουν ποιος θα τα "φυλάει". Αυτός που τα φυλάει κάθεται σ' ένα σκαμνί ή στέκει σκυφτός και βάζει το δεξί του χέρι κάτω από την αριστερή του μασχάλη, κρατώντας την παλάμη ανοιχτή προς τα επάνω, ενώ με το αριστερό του χέρι κρατάει κλειστά τα μάτια του.
Οι άλλοι παίκτες στέκονται προς τ' αριστερά του και ένας απ' αυτούς τον πλησιάζει, του χτυπάει την ανοιχτή παλάμη και ύστερα απομακρύνεται μαζί με τους άλλους. Όλοι χοροπηδούν γύρω του και στριφογυρίζουν το δάχτυλο τους φωνάζοντας "Μπιζζ!" όπως κάνει η μέλισσα. Αυτός που τα φυλάει πρέπει να μαντέψει ποιος τον χτύπησε. Αν τον ανακαλύψει, τότε αυτός παίρνει τη θέση του αλλιώς το παιχνίδι συνεχίζεται κατά τον ίδιο τρόπο.
1.
Προσπαθήστε να γράψετε πάλι τους
κανόνες του παραπάνω παιχνιδιού σαν να δίνετε οδηγίες σε κάποιους να το παίξουν.
Χρησιμοποιήστε τον αόριστο υποτακτικής και τον αόριστο προστακτικής στο πρόσωπο
που ταιριάζει κάθε φορά.
2.
Να συλλαβίσετε τις παρακάτω λέξεις:
θερμότητα ⇨ ................................................... ηλεκτρισμός⇨ ......................................................
παραλία⇨
........................................................ αγκινάρα
⇨............................................................
εκστρατεία⇨..................................................... νεράιδα ⇨
.............................................................
ευγένεια⇨
........................................................ αμμουδιά⇨............................................................
3. Να συμπληρώσετε τις καταλήξεις των παρακάτω
ρημάτων με -είτε, είται, - ήστε, είστε, -ίστε.
⇨
Ακολουθ................ τις οδηγίες του
παιχνιδιού. Πατ............... με δύναμη
το κουμπί και
κερδ............ πόντους.
⇨ Σεβαστ................... το περιβάλλον και διατηρ............... το καθαρό.
⇨ Συνεργαστ.............. με τους συμμαθητές σας και παραμερ.......................
τις διαφορές σας.
⇨ Μη μετακιν................. με τα αυτοκίνητά σας, αλλά χρησιμοποι............... τα μέσα μαζικής
μεταφοράς.
⇨
Ασχολ................ με το διαιτητή και δε συνεννο................. με το συμπαίκτη του .
4. Συμπληρώστε
τα κενά με τον κατάλληλο τύπο των επιθέτων της παρένθεσης:
⇨
Ο αριθμός των
................................................ (συμμετέχων) στην εκδρομή
είναι μεγάλος.
⇨
Το
ιατρικό δελτίο υπογράφηκε από τους ..............................................(θεράπων
) ιατρούς.
⇨ Η δασκάλα του χορού είναι ...............................................................
(απών), γιατί είναι
........................................................(
αδειούχος).
⇨ Οι......................................(ενεργός)
πολίτες συμβάλλουν στην πρόοδο της κοινωνίας.
⇨
Οι εξαρτημένες προτάσεις λέγονται
και ................................................(δευτερεύων).
5. Γράψτε το σχήμα λόγου που υπάρχει σε κάθε
φράση (κυριολεξία, μεταφορά, παρομοίωση)
⇨
Είναι πονηρός όπως η αλεπού (......)
⇨
Η γιαγιά μου έχει χρυσή καρδιά. (......)
⇨
Έχασα τη χρυσή αλυσίδα που μου δώρισε η
νονά μου. (......)
⇨
Οι περιστεριώνες του νησιού μοιάζουν με
πύργους. (......)
⇨
Ο Θανάσης έχει κοφτερό μυαλό. (......)
⇨
Το μαχαίρι είναι πολύ κοφτερό. (.......)
6. Συμπλήρωσε
με :- ι, – η, – υ
Άρχ........σε να μελετάς
προσεκτικά. Προσπάθ.......σε να καταλαβαίνεις αυτά που διαβάζεις. Στο τέλος λ........σε και καμιά άσκηση. Μελέτ........σε με σύστημα και τάξη. Βάδ.......σε σύμφωνα με τις οδηγίες που σου
δίνει το βιβλίο. Σταμάτ........σε όταν
νιώσεις κουρασμένος και κάνε ένα διάλειμμα.
7. Να βρεις
στο παρακάτω κείμενο ,τα απρόσωπα
ρήματα και τα υποκείμενά τους και να τα γράψεις στον πίνακα που ακολουθεί.
« Όταν
πηγαίνουμε εκδρομή είναι καλό να έχουμε μαζί μας τρόφιμα και νερό, αλλά απαγορεύεται να τρώμε μέσα στο λεωφορείο. Πρέπει να ακούμε
τις συμβουλές των εκπαιδευτικών . Δεν επιτρέπεται να βγάζουμε τα χέρια έξω από
τα παράθυρα. Χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί όταν κατεβαίνουμε από το
λεωφορείο .
Αξίζει να
προσπαθούμε όλοι για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.»
Απρόσωπο ρήμα-Απρόσωπη έκφραση
|
Υποκείμενο
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Να κλίνεις τα επίθετα: ο.
η αδειούχος, το αδειούχο
και ο παρών, η παρούσα, το παρόν.
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Ονομ.
|
ο, η
|
|
το
|
|
Γεν.
|
του, της
|
|
του
|
|
Αιτ.
|
τον, την
|
|
το
|
|
Κλητ.
|
-
|
|
-
|
|
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Ονομ.
|
οι
|
|
τα
|
|
Γεν.
|
των
|
|
των
|
|
Αιτ.
|
τους , τις
|
|
τα
|
|
Κλητ.
|
-
|
|
-
|
|
ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Ονομ.
|
ο
|
|
η
|
|
το
|
|
Γεν.
|
του
|
|
της
|
|
του
|
|
Αιτ.
|
τον
|
|
την
|
|
το
|
|
Κλητ.
|
-
|
|
-
|
|
-
|
|
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Ονομ.
|
οι
|
|
οι
|
|
τα
|
|
Γεν.
|
των
|
|
των
|
|
των
|
|
Αιτ.
|
τους
|
|
τις
|
|
τα
|
|
Κλητ.
|
-
|
|
-
|
|
-
|
|
Γεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή η φοτοτιπια
ΑπάντησηΔιαγραφή