Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να διαγωνιστούν και σε ένα πέμπτο μάθημα-μπαλαντέρ, διευρύνοντας τις επιλογές τους στο μηχανογραφικό δελτίο με σχολές και από το 2ο επιστημονικό πεδίο, όπως αναφέρει Το Έθνος.
Για τις επιστήμες Υγείας το μάθημα-μπαλαντέρ είναι η Βιολογία.
Για τα Παιδαγωγικά Τμήματα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Για τα τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών η Φυσική Γενικής Παιδείας
Για τα τμήματα Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Για τα τμήματα Ανθρωπιστικών Επιστημών η Ιστορία Γενικής Παιδείας
Το μάθημα των Στοιχείων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών θα αποτελέσει κλειδί για τη διεκδίκηση μιας θέσης στις αντίστοιχες σχολές, καθώς και στα τμήματα Ψυχολογίας.
Για τα Παιδαγωγικά Τμήματα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Για τα τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών η Φυσική Γενικής Παιδείας
Για τα τμήματα Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Για τα τμήματα Ανθρωπιστικών Επιστημών η Ιστορία Γενικής Παιδείας
Το μάθημα των Στοιχείων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών θα αποτελέσει κλειδί για τη διεκδίκηση μιας θέσης στις αντίστοιχες σχολές, καθώς και στα τμήματα Ψυχολογίας.
Το νέο σύστημα θα ισχύσει στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016.
Στο πλαίσιο του νέου εξεταστικού συστήματος θα γίνουν αλλαγές και στις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, οι οποίες θα αναπροσαρμοστούν, όσον αφορά τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Γ' Λυκείου και θα δώσουν για πρώτη φορά πανελλαδικές με το νέο σύστημα.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας, είναι να αυξηθούν τα τμήματα που μπορεί να επιλέξει ο υποψήφιος , προκειμένου να έχει περισσότερες επιλογές κοντά στον τόπο κατοικίας του καθώς αναμένεται να μειωθεί ο αριθμός των μετεγγραφών.
Οπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης: “Στο πολυνομοσχέδιο, θα δώσουμε ένα σχέδιο, όπου διευρύνεται η δυνατότητα των μαθητών, που βρίσκονται τώρα στη Β’ και θα πάνε στη Γ’ Λυκείου, να απευθύνονται σε περισσότερες σχολές, μέσω ενός συστήματος, χωρίς να διαταράσσουμε, αυτή τη στιγμή, το στάτους στο οποίο βρίσκονται και προετοιμάζονται οι μαθητές. Επίσης, θα φροντίσουμε για τη μείωση της ύλης, γιατί, πραγματικά, η υπερβολική ύλη, δεν βοηθάει κανέναν. Σε πάρα πολλά μαθήματα, η ύλη του πρώτου έτους του πανεπιστημίου είχε μεταφερθεί στην Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να εξοντώνονται τα παιδιά”.
Τι αλλάζει για Α’ και Β’ Λυκείου με το νέο σύστημα
Όπως αναφέρει η εφημερίδα το "ΕΘΝΟΣ" τα επείγοντα θέματα, τα οποία αφορούν κυρίως του φετινούς μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου, συμπεριλήφθηκαν σε νομοσχέδιο για τον αθλητισμό που κατέθεσε ο Στ. Κοντονής, όπου προβλέπονται τα εξής:
- Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α’ τάξης του Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στις Α’ και Β’ Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα, εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής. Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
- Για την προαγωγή των μαθητών στην Α’ τάξης του Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στις Α’ και Β’ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται γενικό μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5) ο οποίος προκύπτει από τον μ.ο. των βαθμών ετήσια επίδοση του μαθητών όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανόμενου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας όπου αυτό διδάσκεται.
- Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους α) περικοπή περιπάτων και εκδρομών β)περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και εορτές και τα μαθήματα).
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.