Αναπνευστικές δυσκολίες όπως το ροχαλητό και η υπνική άπνοια φαίνεται να επιδρούν αρνητικά στις σχολικές επιδόσεις των παιδιών, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Ζηλανδία.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που ροχαλίζουν, που παρουσιάζουν επεισόδια υπνικής άπνοιας ή γενικώς εκδηλώνουν αναπνευστικές διαταραχές στον ύπνο τους παίρνουν συνήθως χαμηλότερους βαθμούς στο σχολείο σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν ροχαλίζουν ή δεν αντιμετωπίζουν άλλα παρεμφερή αναπνευστικά προβλήματα τις νύχτες.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Οτάγκο, με την Μπάρμπαρα Γκάλαντ επικεφαλής, αξιολόγησαν στοιχεία από 16 παλαιότερες έρευνες σε 12 χώρες. Κάθε έρευνα αφορούσε κατά μέσο όρο 550 παιδιά ηλικίας 5 έως 17 ετών. Η νέα μελέτη συσχέτισε τυχόν αναπνευστικά προβλήματα στον ύπνο με τις βαθμολογίες των μαθητών.
Συνολικά, οι βαθμοί των παιδιών που ροχάλιζαν ή είχαν υπνική άπνοια ήταν κατά 12% χαμηλότεροι σε σχέση με τους βαθμούς των συνομηλίκων τους χωρίς αναπνευστικά προβλήματα. Στα γλωσσικά μαθήματα η βαθμολογική υστέρηση ήταν 12,3%, στα μαθηματικά 13,1% και στα άλλα επιστημονικά μαθήματα 11,6%.
Η Γκάλαντ επεσήμανε πως πιθανώς οι γονείς θα έπρεπε να συμβουλευτούν γιατρό για τα νυχτερινά αναπνευστικά προβλήματα του παιδιού τους, καθώς το πρόβλημα ίσως θα μπορούσε να επιλυθεί με κάποια απλή χειρουργική επέμβαση.
Σχετική μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Pediatrics.
Περισσότερα θέματα για το σχολείο εδώ.