Τα περισσότερα παιδιά βλέπουν το διάβασμα για το σπίτι σαν απαραίτητο κακό, αλλά μερικά παιδιά είναι όλο καθυστέρηση, αναβολή και δικαιολογίες.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής επισημαίνει ότι τα πρώτα χρόνια οι σχολικές εργασίες παίζουν μικρό ρόλο στη μάθηση αλλά στην εφηβεία η ικανότητα οργάνωσης, η ικανότητα αφοσίωσης μέχρι την ολοκλήρωση μιας εργασίας και η ικανότητα να διαβάζει ανεξάρτητα είναι τα τρία απαραίτητα συστατικά για την επιτυχία.
Η βάση για σωστή μελέτη από τους γονείς
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, συμβουλεύει οτι οι βάσεις για τη σωστή μελέτη πρέπει να μπούν απο νωρίς και οι γονείς πρέπει να πάρουν ενεργά μέρος.
Οι γονείς συγκεκριμένα:
• Mπορούν να παρέχουν δομή, ενθάρρυνση και ένα μέσο ελέγχου της ποιότητας της εργασίας
• Δεν πρέπει να τα προσφέρουν όλα έτοιμα στα παιδιά ή να κάνουν τις εργασίες οι γονείς
Οι τρόποι για να ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τις εργασίες του σχολείου είναι:
• Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
• Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
• Nα βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
• Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
• Μετά το σχολείο αφήστε είκοσι λεπτά τα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
• Δώστε δεκάλεπτες, πεντάλεπτες, και ενός λεπτού προειδοποιήσεις - μετά αρχίζουμε
• Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν σε ένα μέρος συγκεκριμένο που συνδυάζουν με το διάβασμα του σχολείου
• Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια.
• Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά.
• Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα σκόνης.
• Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την.
• Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, συμβουλεύει οτι οι βάσεις για τη σωστή μελέτη πρέπει να μπούν απο νωρίς και οι γονείς πρέπει να πάρουν ενεργά μέρος.
Οι γονείς συγκεκριμένα:
• Mπορούν να παρέχουν δομή, ενθάρρυνση και ένα μέσο ελέγχου της ποιότητας της εργασίας
• Δεν πρέπει να τα προσφέρουν όλα έτοιμα στα παιδιά ή να κάνουν τις εργασίες οι γονείς
Οι τρόποι για να ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τις εργασίες του σχολείου είναι:
• Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
• Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
• Nα βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
• Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
• Μετά το σχολείο αφήστε είκοσι λεπτά τα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
• Δώστε δεκάλεπτες, πεντάλεπτες, και ενός λεπτού προειδοποιήσεις - μετά αρχίζουμε
• Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν σε ένα μέρος συγκεκριμένο που συνδυάζουν με το διάβασμα του σχολείου
• Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια.
• Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά.
• Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα σκόνης.
• Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την.
• Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης.
Περισσότερες εκπαιδευτικές συμβουλές εδώ.