Η στέρηση του ύπνου, μπορεί να είναι και βασανιστήριο, καθώς σύμφωνα με κορυφαίους Ακαδημαϊκούς στην Οξφόρδη, το σώμα και το μυαλό μας δεν συγχρονίζονται με τα ωράρια που επιτάσσει η κοινωνία, είτε αυτό είναι το σχολείο, είτε η δουλειά.
Η εργασία, ή η εκπαίδευση, θα έπρεπε να συγχρονιστούν με το βιολογικό μας ρολόι, τονίζουν, καθώς τα ωράρια 9-5 ή η έναρξη των μαθημάτων στις 8:30 π.μ. μεγαλώνει τους κινδύνους για διάφορες αρρώστιες.
Το να επιβάλεις στους ανθρώπους να ξεκινούν τη δουλειά πριν τις 10 πμ, είναι βασανιστικό, τους κάνει άρρωστους, εξαντλημένους και αγχωμένους, καθώς μέχρι την ηλικία των 55 ετών, ο κιρκάδιος ρυθμός είναι τελείως ασύγχρονος με το σύστημα 9-5, κάτι το οποίο είναι απειλητικό τόσο για την απόδοση, όσο και την διάθεση και την ψυχική υγεία του εργαζόμενου.
Ο δρ Paul Kelley, τόνισε πως υπάρχει ανάγκη για μια τεράστια κοινωνική αλλαγή, του να μετακινήσουμε τις ώρες δουλειάς και σχολείου έτσι ώστε να συγχρονιστούν με το βιολογικό ανθρώπινο ρολόι.
Τα πειράματα, έχουν αποδείξει πως ο μέσος 10χρονος μαθητής, δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πριν τις 8:30 το πρωί. Ένας 16χρονος, για να έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, πρέπει να ξεκινά τα μαθήματα στις 10 π.μ. ενώ ένας φοιτητής, στις 11 π.μ..
Ο δρ. Κέλι πιστεύει πως μόνο με το να μετακινήσουμε τις ώρες σχολείου, οι βαθμοί συνολικά των μαθητών μπορούν να ανέβουν. Όταν δίδασκε ο ίδιος σε γυμνάσια, άλλαξε την ώρα από 8:30 π.μ. σε 10:00 π.μ. και ανακάλυψε ότι το ποσοστό των άριστων μαθητών ανέβηκε 19% πάνω.
Το ίδιο υποστηρίζει ότι μπορεί να συμβεί με τις εταιρείες, όπου με τα πρωινά ωράρια όχι μόνο δεν αποδίδουν οι εργαζόμενοι όσο καλά θα μπορούσαν, αλλά κινδυνεύει και η υγεία τους.
Ο δρ. Κέλι υποστηρίζει ότι 10:00 π.μ. είναι μια καλή ώρα για να ξεκινάει η δουλειά, καθώς η ηλικία όπου ξανασυγχρονίζεται το σώμα με πιο πρωινές ώρες τύπου 9:00 π.μ. είναι μετά τα 55.
Έχουμε μια ολόκληρη κοινωνία που στερείται τον ύπνο. Αυτό επηρεάζει φυσικές και συναισθηματικές λειτουργίες. Επηρεάζει την καρδιά, το συκώτι, είναι κάτι που επηρεάζει τους πάντες παγκόσμια και πραγματικά μπορεί να αλλάξει. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε το βιολογικό μας ρυθμό, νομίζουμε ότι προσαρμοζόμαστε ενώ στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει αυτό, ενώ ο δρ. Κέλλι υποστηρίζει ότι το τεράστιο αυτό λάθος συνεχίζει και στις φυλακές και στα νοσοκομεία, όπου οι άνθρωποι εξαναγκάζονται να ξυπνήσουν και να φάνε ώρες που κανονικά θα έπρεπε να κοιμούνται.
Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει την απόδοση, την προσοχή, την μνήμη, και ενθαρρύνει τη χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών. Οδηγεί επίσης στην εξάντληση, στο άγχος, στη σύγχυση, στο θυμό, στην παχυσαρκία, στην υψηλή πίεση, στο στρες, και σε πολλές άλλες ψυχικές παθήσεις.
Στην Αγγλία, θα ξεκινήσει ένα πείραμα, βασισμένο σε αυτή τη θεωρία. Δεκάδες χιλιάδες παιδιά από πάνω από 100 σχολεία σε όλη τη χώρα, για τέσσερα χρόνια θα ξεκινούν το σχολείο στις 10 το πρωί αντί για τις 8:30 π.μ., με στόχο να αποδείξουν ότι το να ξεκινούν τα μαθήματα αργότερα, μπορεί να αποδώσει συνολικότερα καλύτερα αποτελέσματα για τους μαθητές. Η ομάδα ελπίζει ότι θα δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα της έρευνας, το 2018.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.