Σύμφωνα με το άρθρο της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» :
Αρχαία Ελληνικά
Δίνεται υποψηφίους απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 12-20 στίχων και τους ζητείται να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική και να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις ερμηνευτικές. Επίσης να απαντήσουν σε μια ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήματα του από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου. Σε αυτή την περίπτωση δίνεται σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα. Ακόμα δίνεται μία ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποί ανήκει το κείμυνο, στον συγγραφέα ή στο έργο του και μια ερώτηση λεξιλογική – σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαία και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα). Δίνεται επίσης αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 10-12 στίχων και ζητείται να το μεταφράσουν στη νέα ελληνική και να απαντήσουν σε μια ερώτηση γραμματικής και μια συντακτικού. Η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου βαθμολογείται με 10 μονάδες και του αδίδακτου με 20. Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες.
Νεοελληνική Γλώσσα
Δίνεται σε φωτοαντίγραφο απόσπασμα κειμένου (δοκιμιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.τλ) μιας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασμένο για τον σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά , πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχει νοηματική πληρότητα. Οι υποψήφιοι καλούνται:
Α) Να δώσουν μια σύντομη περίληψη του κειμένου, της οποία η έκταση καθορίζεται ανάλογα με την έκταση και το νόημά του.
Β) Να απαντήσουν σε ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχονται η κατανόηση του κειμένου , η οργάνωση του λόγου, τα σημασιολογικά στοιχεία και η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών, καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δομές, ανάλογα με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου.
Γ) Να συντάξουν νέο κείμενο έως 600 λέξεις, με το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν κάποια σημεία του δοθέντος κειμένου ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από αυτό.
Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο με 35 και το τρίτο με 40 μονάδες. Λαμβάνονται υπόψη η ορθογραφία, η δομή του κειμένου, ο λεξιλογικός πλούτος, η ακρίβεια, η ορθότητα της διατύπωσης και το περιεχόμενο.
Λατινικά
Δίνεται διδαγμένο κείμενο 10-15 στίχων και ζητείται να το μεταφράσουν στη νέα ελληνική γλώσσα και να απαντήσουν σε δύο γραμματικές και δύο συντακτικές παρατηρήσεις, οι οποίες μπορεί να αναλύονται σε υποερωτήματα. Η μετάφραση κειμένου βαθμολογείται με 40 μονάδες, ενώ κάθε παρατήρηση σε 15 μονάδες.
Ιστορία
Εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες. Στην πρώτη περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων και η κατανόησή τους. Στη δεύτερη περιλαμβάνονται δύο τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα. Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψήφιους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.λπ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας, καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.
Μαθηματικά
Δίνονται τέσσερα θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται υποερωτήματα.
Α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων κ.λπ.
Β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελούνται καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον υποψήφιο ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών.
Γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον υποψήφιο ικανότητες συνδυασμού και σύνθεση προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον υποψήφιο στη λύση.
Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο κάθε θέμα.
Φυσική, Χημεία
Δίνονται τέσσερα θέματα:
Α) Το πρώτο αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.
Β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.
Γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών.
Δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση που απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσή του. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο καθένα.
Βιολογία
Δίνονται τέσσερα θέματα που έχουν ως εξής :
Α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον υποψήφιο βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.
Β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.λπ) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.
Γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μια άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή του. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο καθένα.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.