Συμβουλές για τους γονείς που καλούνται να διαβάσουν τα παιδιά τους στο σπίτι και αδυνατούν να το καταφέρουν λόγω της σοβαρότητας του προβλήματος που αντιμετωπίζουν.
Αρχικά:
- συμφωνήστε από κοινού τους κανόνες που θα ακολουθήσετε και φροντίστε να τους τηρήσετε εσείς και το παιδί σας
- απομακρύνετε από το γραφείο του αντικείμενα που μπορεί να του αποσπάσουν την προσοχή
- κάντε μικρά διαλείμματα, ώστε να ξεκουράζεται το παιδί και να μην δυσανασχετεί συνέχεια κατά τη διαδικασία του διαβάσματος
- βοηθήστε το να οργανώσει τη μελέτη του, την τσάντα του, τον προσωπικό του χώρο.
Έπειτα:
- μιλήστε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και συμφωνήστε μαζί ένα πρόγραμμα παρέμβασης και κοινής αντιμετώπισης
- αντιμετωπίστε το πρόβλημα με ψυχραιμία και σύνεση. Ζητήστε βοήθεια αν απαιτείται.
Τέλος θα θέλαμε να αναφέρουμε στους γονείς που παρατηρούν παρόμοια χαρακτηριστικά στα παιδιά τους να καταγράφουν με αντικειμενικότητα τα περιστατικά που συμβαίνουν και κυρίως τη συχνότητα της συγκεκριμένης συμπεριφοράς. Αν η συμπεριφορά που παρατηρούν εξακολουθεί να είναι ανεπιθύμητη, σύμφωνα με τα παραπάνω, για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω των 6 μηνών) και σε δύο τουλάχιστον περιβάλλοντα (πχ. σχολείο-σπίτι), τότε καλύτερο θα ήταν να ζητήσουν τη γνώμη ενός ειδικού για επιβεβαίωση ή όχι του προβλήματος. Συμπεριφορές που δεν εντάσσονται στα πλαίσια αυτά ή είναι υπερεκτιμημένες εξασθενούν σταδιακά με τη πάροδο του χρόνου και την ανάπτυξη του παιδιού.
Η απροσεξία αναφέρεται:
- αναφέρεται σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες συγκέντρωσης μικρών λεπτομερειών (διάσπαση προσοχής),
- κάνουν απρόσεκτα λάθη όταν ασχολούνται με κάποια δραστηριότητα ή με τα μαθήματά τους
- αποφεύγουν εργασίες που απαιτούν πνευματική προσπάθεια
- αφαιρούνται συχνά κατά τη διάρκεια του μαθήματος
- αδυνατούν να ολοκληρώσουν μια εργασία που τους έχει ανατεθεί
- και τέλος απορροφούνται συχνά από άλλα ερεθίσματα, ενώ ασχολούνται με πράγματα άσχετα από τη δραστηριότητα που κάνουν.
Η υπερκινητικότητα αναφέρεται:
- σε παιδιά που δεν μπορούν να κάτσουν για πολύ ώρα ήσυχα, είναι ζωηρά και ασχολούνται με τα πάντα
- στη σχολική τάξη συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους συνομηλίκους τους
- διακόπτουν ομαδικές δραστηριότητες, γιατί αδυνατούν να συνεργαστούν
- και τέλος αποτολμούν επικίνδυνα εγχειρήματα, όπως να σκαρφαλώνουν σε ψηλά αντικείμενα και θέσεις.
Η υπερκινητικότητα δεν είναι πάντοτε εμφανής στη πολύ νεαρή ηλικία. Το σύμπτωμά της εμφανίζεται εντονότερο, όταν το παιδί αρχίζει το σχολείο και παίρνει μέρος σε οργανωμένες ομαδικές δραστηριότητες.
Η παρορμητικότητα εκφράζεται ως η δυσκολία των παιδιών να περιμένουν τη σειρά τους όταν συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια.
Η παρορμητικότητα εκφράζεται ως η δυσκολία των παιδιών να περιμένουν τη σειρά τους όταν συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια.
Συγκεκριμένα:
- αδυνατούν να συγκρατηθούν κατά την ώρα του μαθήματος και ενεργούν αυθόρμητα και απερίσκεπτα. Αυτή η παρορμητικότητά τους πολλές φορές μπορεί να τα οδηγήσει σε ανεπιθύμητους τραυματισμούς ή ατυχήματα.
- συχνά απαντούν πριν ολοκληρωθεί η ερώτηση που τους γίνεται και δυσκολεύονται να τηρήσουν τις δοθείσες οδηγίες.