Μελέτες και έρευνες έχουν δείξει ότι ο κάθε μαθητής, όπως και ο καθένας από εμάς, μαθαίνει ορθογραφία με διαφορετικό τρόπο.
Προκαλεί σύγχυση η άποψη, ότι η ορθογραφική ικανότητα αποτελεί δεξιότητα ή έμφυτη ικανότητα.
Υπάρχουν ασφαλώς μαθητές, που με μικρή σχετικά προσπάθεια γίνονται ορθογράφοι. Αποτυπώνουν στη μνήμη τους ορθογραφημένα τις λέξεις ή μαθαίνουν με ευκολία και εφαρμόζουν τους ορθογραφικούς κανόνες. Είναι αποδεδειγμένο, ωστόσο, το γεγονός ότι όλοι μπορούν να πετύχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα, έστω κι αν χρειαστεί να καταβάλουν μακροχρόνιες και επίπονες προσπάθειες.
«Πώς θα καλλιεργήσουμε την ορθογραφική ικανότητα των παιδιών μας;»
Α) ΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Β) ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Γ)ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΟΡΦΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
Δ) ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟ
π.χ Ξέσπασε δυνατή μπόρα αργά το μεσημέρι.
------------- δυνατή μπόρα αργά το -------------.
Συμπερασματικά
Βιλιογραφία :Η διδασκαλία του σκέφτομαι και γράφω ,Β. Παπαχρήστου,Γ. Μάνδαλος
Γ)ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΟΡΦΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
Δ) ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟ
π.χ Ξέσπασε δυνατή μπόρα αργά το μεσημέρι.
------------- δυνατή μπόρα αργά το -------------.
Συμπερασματικά
Βιλιογραφία :Η διδασκαλία του σκέφτομαι και γράφω ,Β. Παπαχρήστου,Γ. Μάνδαλος
Περισσότερες συμβουλές εδώ.