Πώς θα μάθουμε το δυσλεξικό παιδί να χρησιμοποιεί κόμμα;
Τα σημεία στίξης για τα παιδιά με Δυσλεξία σχεδόν δεν υπάρχουν! Ο λειτουργικός τους ρόλος στη γλώσσα για αυτά είναι άγνωστος. Για αυτό πρέπει να φροντίσουμε ως ειδικοί θεραπευτές, αλλά και εκπαιδευτικοί να εντάξουμε ασκήσεις που έχουν σκοπό να εξοικειώσουν τα παιδιά με Δυσλεξία/Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες με τη χρήση τους.
Σε αυτή την άσκηση θέλουμε το παιδί να χρησιμοποιήσει το "Κόμμα" σε διαφορετικά ήδη προτάσεων και για άλλη μια φορά τα χρώματα, η κίνηση και η δημιουργία εξασφαλίζουν την αφομοίωση της γνώσης μέσα από τη διαδικασία.
Υλικά: χαρτιά Α4, ψαλίδι, μαύρος μαρκαδόρος
Αρχικά, γράφουμε τις προτάσεις στο Α4 με χρωματιστές γραμματοσειρές. Διαβάζουμε τις προτάσεις προσπαθώντας να έχουμε το μονότονο στυλ ανάγνωσης που ταιριάζει στην έλλειψη κόμματος.
Γράφουμε τις χρωματιστές προτάσεις! |
Μετά, κόβουμε με τη βοήθεια του παιδιού τις προτάσεις.
Κόβει το παιδί τις προτάσεις! |
Τέλος, μπαίνει το κόμμα! |
Tip:
Στην αρχή κάνετε την άσκηση εσείς διαβάζοντας κάποιες προτάσεις πριν και μετά την ένταξη του κόμματος σε αυτές. Είναι πολύ σημαντικό να "ακούσει" τη διαφορά!
Άσπα Μητρακάκη