Η ποιότητα των δυσκολιών που εμφανίζει ένα δυσλεξικό παιδί παρουσιάζεται πιο δυναμικά στην επεξεργασία και την παραγωγή του γραπτού λόγου. Αυτό γίνεται κυρίως εμφανές απο τη χαρακτηριστική του δυσχέρεια στη συγγραφή δομημένων και ολοκληρωμένων κειμένων, ακόμα και απλών παραγράφων.
Το μυστικό για να βελτιώσουν την απόδοση τους είναι οι δομημένες ασκήσεις παραγωγής λόγου. Βοηθούν στο να οργανώνουν αποτελεσματικά τις σκέψεις και ιδέες τους και να ανακαλούν το κατάλληλο λεξιλόγιο. Όλες αυτές οι ασκήσεις μπορούν να αποτελέσουν το κορμό και τη βάση πάνω στην οποία το Δυσλεξικό παιδί θα μάθει να γράφει κείμενα με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας.
Η άσκηση: "Τι έκανα στις διακοπές" είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο που το παιδί με ΜΔ μπορεί εύκολα να αναφέρει όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του στη διάρκεια των διακοπών, χωρίζοντας τις ανάλογα με το μέρος ή τη χρονική στιγμή.
Παιδί Ε' Δημ. με μαθησιακές δυσκολίες |
Παιδί Δ' Δημ. με Δυσλεξία |
Και το αποτέλεσμα ήταν:
Ανάπτυξη σε παραγράφους, παιδί με ΜΔ Ε' Δημοτικού |
Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.