Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όπως είναι η Διάσπαση Προσοχής παρουσιάζουν πολλές φορές έλλειμμα στην ικανότητα μιας άνετης γραφής. Εξαιτίας των ειδικών χαρακτηριστικών της διάσπασης προσοχής στα γραπτά τους εμφανίζουν παραλείψεις, γραμματικά λάθη, φωνημικές αναντιστοιχίες, ανορθόδοξα κενά ανάμεσα στις λέξεις ή κολλημένες λέξεις μεταξύ τους κτλ.
Ένα παράδειγμα τέτοιων γραπτών εκτίθεται παρακάτω όπου οι δυσκολίες εμφανίζονται σε όλες τις μορφές του γραπτού λόγου:
Α. Γραφή κατά υπαγόρευση
Το κείμενο που υπαγορεύτηκε είναι:
"Ο φίλος μου πάει πρώτη τάξη. Τον αγαπώ πολύ. Παίζουμε τρέχοντας στην αυλή."
(υλικό, Δημήτρης Ζάχος)
Τα στοιχεία που δείχνουν την μαθησιακή δυσκολία:
- Ορθογραφικά λάθη πχ. προτη τάξι
- Καθολική έλλειψη τόνων
- Δεν τηρεί κανόνες στίξης πχ. δεν ακολουθεί κεφαλαίο μετά απο τελεία
- "Τρώει" γράμματα πχ. τρεχντας
- Αδυναμία αυτοδιόρθωσης
Β. Αντιγραφή
Στοιχεία μαθησιακής δυσκολίας:
- "Τρώει" γράμματα
- Παραβιάζει τα κενά μεταξύ των λέξεων πχ. κγέλια
- Αδυναμία αυτοδιόρθωσης
Γ. Αυθόρμητη γραφή
Στοιχεία μαθησιακής δυσκολίας:
- Είναι αναπτυγμένο όλο το θέμα σε μια πρόταση.
- Ορθογραφικά λάθη
- Παράλειψη γραμμάτων μέσα στις λέξεις πχ. τρο (τρώω)
- Αντιμετάθεση γραμμάτων μέσα στις λέξεις πχ. κια (και)
- Παραβίαση της αυτονομίας των λέξεων πχ. σκολιομου
- Φωνημικά λάθη πχ. σκολιο (σχολείο)
- Αδυναμία αυτοδιόρθωσης
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες μαθησιακές δυσκολίες εδώ.