Πόσο εύκολο είναι να μάθει ένα πρωτάκι να μάθει να κάνει τα μαθήματά του χωρίς να αποσπάται η προσοχή του; Να μην σηκώνεται από την καρέκλα του κάθε τρία λεπτά, να μην ζητάει διάλειμμα, να μην αφαιρείται;
Οσο δύσκολο και αν φαντάζει αυτό στους γονείς, δεν είναι και τόσο στην πράξη. Οι ειδικοί είναι πεπεισμένοι ότι με όπλα την υπομονή και την οργάνωση το παιδί και δη το πρωτάκι θα μπορέσει γρήγορα να προσαρμοστεί στο νέο του πρόγραμμα.
Πώς να το βοηθήσουμε:
-Επιλέγουμε συγκεκριμένο χώρο για το διάβασμα, όπως το δωμάτιο του παιδιού ή το τραπέζι της κουζίνας, εξασφαλίζοντας όσο το δυνατόν λιγότερους περισπασμούς στο χώρο αυτό.
-Σε έναν πίνακα γράφουμε το καθημερινό του πρόγραμμα (διάβασμα, δραστηριότητες) και βάζουμε ένα ν δίπλα σε κάθε κομμάτι που ολοκληρώνεται.
-Καθόμαστε δίπλα του και του εξηγούμε τι πρέπει να κάνει. Του λέμε ότι θα επιστρέψουμε (καθορίζουμε το χρόνο) για να δούμε αν το έχει κάνει σωστά.
-Παροτρύνουμε τα παιδί να βάζει τίτλους στις ζωγραφιές του ή στις κάρτες.
-Ειδικά στην αριθμητική, χρησιμοποιούμε αντικείμενα για τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις (γόμες,φρούτα, κ.ο.κ.) για να γίνουν πιο κατανοητές οι πράξεις.
-Αν κάνει ορθογραφικά λάθη, δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός. Τα διορθώνουμε και συνεχίζουμε τη μελέτη.
-Φροντίζουμε πάντα να επαινούμε την προσπάθεια του παιδιού χωρίς να εστιάζουμε τόσο στο αποτέλεσμα.
-Επιλέγουμε συγκεκριμένο χώρο για το διάβασμα, όπως το δωμάτιο του παιδιού ή το τραπέζι της κουζίνας, εξασφαλίζοντας όσο το δυνατόν λιγότερους περισπασμούς στο χώρο αυτό.
-Σε έναν πίνακα γράφουμε το καθημερινό του πρόγραμμα (διάβασμα, δραστηριότητες) και βάζουμε ένα ν δίπλα σε κάθε κομμάτι που ολοκληρώνεται.
-Καθόμαστε δίπλα του και του εξηγούμε τι πρέπει να κάνει. Του λέμε ότι θα επιστρέψουμε (καθορίζουμε το χρόνο) για να δούμε αν το έχει κάνει σωστά.
-Παροτρύνουμε τα παιδί να βάζει τίτλους στις ζωγραφιές του ή στις κάρτες.
-Ειδικά στην αριθμητική, χρησιμοποιούμε αντικείμενα για τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις (γόμες,φρούτα, κ.ο.κ.) για να γίνουν πιο κατανοητές οι πράξεις.
-Αν κάνει ορθογραφικά λάθη, δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός. Τα διορθώνουμε και συνεχίζουμε τη μελέτη.
-Φροντίζουμε πάντα να επαινούμε την προσπάθεια του παιδιού χωρίς να εστιάζουμε τόσο στο αποτέλεσμα.
Στόχος μας πρέπει να είναι το διάβασμα να γίνεται όσο το δυνατόν πιο αυτόνομα όσο περνάει ο καιρός, με το γονιό να είναι διαθέσιμος αλλά όχι «από πάνω». Δίνουμε την ευκαιρία στο παιδί να παίρνει αποφάσεις, π.χ. με ποια σειρά θα κάνει τα μαθήματα κλπ. Έτσι νιώθει πιο πολύ έλεγχο πάνω στην κατάσταση και έχει μεγαλύτερο κίνητρο να ασχοληθεί με το διάβασμα.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς το παιδί θα έχει μάθει να διαβάζει απλές προτάσεις γρήγορα και καθαρά.
Περισσότερες συμβουλές εδώ.