Ο Αλεξάντρ Νταβύ ντε λα Παγετρί, ευρέως γνωστός ως Αλέξανδρος Δουμάς ο πατήρ, γεννήθηκε στις 24 Ιουλίου του 1802 στο Βιγιέρ- Κοτρέ της Γαλλίας.
Ο πατέρας του, Θωμάς-Αλέξανδρος, ήταν παιδί ενός Γάλλου μαρκησίου και μιας έγχρωμης όμορφης σκλάβας από την Αϊτή.
Μπήκε στον στρατό και μέχρι την ηλικία των 31 ετών είχε γίνει στρατηγός.
Το ψευδώνυμό του, ίσως από το σκούρο χρώμα του, ήταν «Μαύρος Διάβολος».
Τότε ήταν που άλλαξε και το επώνυμό του και υιοθέτησε αυτό της μητέρας του, που ήταν Δουμά.
Μια άλλη εκδοχή αναφέρει ότι έπειτα από έναν τρομερό καυγά με τον πατέρα του, ο Θωμάς-Αλέξανδρος δεν ήθελε πλέον να ονομάζεται Νταβύ ντε λα Παγετρί.
Παρόλο που πολέμησε με γενναιότητα και κέρδισε διακρίσεις στους Επαναστατικούς Πολέμους, συγκρούστηκε και με τον Ναπολέοντα. Μοιραία παραγκωνίστηκε και τελικά φυλακίστηκε.
Η χρόνια φυλάκισή του αποδυνάμωσε την υγεία του.
Πέθανε το 1806 όταν ο Αλέξανδρος Δουμάς ήταν τεσσάρων χρόνων.
Θεατρικός συγγραφέας
Ο Αλέξανδρος Δουμάς, παρόλο που μεγάλωσε φτωχικά στην Πικαρδία, δεν επηρεάστηκε πολύ από τις κακουχίες.
Το 1822 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τον κόσμο της Λογοτεχνίας.
Αρχικά εργάστηκε σαν γραφέας του δούκα της Ορλεάνης, του μελλοντικού βασιλιά Λουδοβίκου Φίλιππου.
Καθώς τα χρήματα που έβγαζε δεν του αρκούσαν για να ζήσει τη ζωή που επιθυμούσε, ξεκίνησε να γράφει θεατρικά έργα, τόσο κωμωδίες, όσο και δράματα.
Το 1829 το δράμα «Ο Ερρίκος Γ’ και η Αυλή» ήταν το έργο που έκανε γνωστό τον συγγραφέα.
Ακολούθησαν κι άλλα θεατρικά έργα.
Το ρομαντικό ύφος του συγγραφέα- που συχνά συγκρινόταν με το ύφος του Βίκτωρος Ουγκώ- αποδείχτηκε πολύ δημοφιλές κι έτσι από τις σημαντικές πωλήσεις, ο Δουμάς κατάφερε να αποκτήσει μία περιουσία.
Τα κέρδη από τα μυθιστορήματα του ήταν αρκετά, ώστε να χτίσει το μέγαρο Σεν Ζερμέν, που τότε κόστισε το υπέρογκο ποσό των 250.000 φράγκων.
Οι σπατάλες και η ανικανότητα να διαχειριστεί συνετά τα χρήματα, τον άφηναν πάντα απένταρο.
Ζούσε στα άκρα, οργάνωνε μεγάλα φαγοπότια κι έκανε πολλά ταξίδια που και τότε ήταν πολυδάπανα.
Ιστορικός μυθιστοριογράφος
Το 1832 έφυγε από το Παρίσι και ξεκίνησε μια περίοδος κατά την οποία ο Δουμάς ταξίδεψε αρκετά.
Η Αυστρία, η Ολλανδία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Βρετανία, αλλά και η Νότια Αφρική ήταν μερικοί από τους προορισμούς του.
Όταν επέστρεψε, με το ρεύμα του Ρομαντισμού ήδη να φθίνει, ο Αλέξανδρος Δουμάς κατάλαβε ότι έπρεπε να αλλάξει τον τρόπο γραφής του.
Πολύ γρήγορα συνεργάστηκε με τον Μακέ, που του προμήθευε υλικό και ιστορικά στοιχεία. Ο Δουμάς τα επεξεργαζόταν και τα μετέτρεπε σε μυθιστορήματα με ακριβή χρονολογική περίοδο.
Δεν ήταν ακριβώς ιστορικά μυθιστορήματα, αλλά αναφέρονταν σε ιστορικά γεγονότα.
Μάλιστα, ο ίδιος έλεγε ότι «η Ιστορία είναι ένα καρφί πάνω στο οποίο κρεμάω τα μυθιστορήματά μου».
Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, έκανε τον Δουμά ακόμη πιο διάσημο.
Οι «Τρεις Σωματοφύλακες» το 1844, και ο «Άνθρωπος με το Σιδηρούν Προσωπείο» το 1847, αύξησαν ακόμη περισσότερο την δημοτικότητά του.
Το συγγραφικό του έργο
Το 1845, ο Εζέν ντε Μιρκούρ, εξέδωσε εναντίον του το λίβελο: «Βιομηχανία μυθιστορημάτων Αλέξανδρος Δουμάς και Σία», που υπονοούσε ότι τα έργα του Δουμά δεν ήταν προσωπικά του δημιουργήματα.
Αν και σε κανένα έργο του δεν αναφέρθηκε το όνομα του Μακέ, ο Δουμάς ποτέ δεν αρνήθηκε ότι συνεργάστηκαν.
Γενικά, ο Δουμάς κατηγορήθηκε από πολλούς κριτικούς και κλασικούς συγγραφείς ότι ήταν λογοκλόπος.
Είχε το χάρισμα, από πολύ μικρές ιστορίες να δημιουργεί υπέροχα μυθιστορήματα και υπήρχε η φήμη ότι μπορούσε να φτιάξει μια επιτυχημένη ιστορία από το πιο ασήμαντο και μικρό γεγονός.
Το γράψιμο του ήταν πάρα πολύ γρήγορο και προτού ξεκινήσει τη συγγραφή ενός μυθιστορήματος ή ενός θεατρικού έργου, αυτό ήταν ήδη ολοκληρωμένο στο μυαλό του.
Το πάντρεμα του μύθου με την ιστορία, η θεατρικότητα, η πρωτοτυπία, αλλά και οι πολύπλοκοι χαρακτήρες με έντονα στοιχεία ιπποτισμού, είναι τα χαρακτηριστικότερα θέματα που διατρέχουν τις ιστορίες του Δουμά.
Προσωπική ζωή
Το 1840 παντρεύτηκε την Ιντά Φεριέ. Η αγάπη του όμως για το γυναικείο φύλο δεν έσβησε ποτέ κι ο Δουμάς είχε πολλές παράνομες σχέσεις, από τις οποίες απέκτησε τουλάχιστον 4 νόθα παιδιά.
Ο γιος του, Αλέξανδρος Δουμάς ο νεώτερος, ήταν παιδί της γειτόνισσάς του, Κατρίν Λεμπέ.
Έγινε στρατιώτης και πολέμησε σε όλες τις μεγάλες μάχες της εποχής του.
Πάντα περιτριγυριζόταν από πιστωτές και καιροσκόπους.
Κατά κανόνα ξόδευε περισσότερα από όσα είχε.
Βουτηγμένος στα χρέη, το 1850, εγκατέλειψε τη Γαλλία και βρήκε καταφύγιο στη γειτονική Ιταλία.
Στη Νάπολη ήταν σύμβουλος του Τζιουζέπε Γκαριμπάλντι.
Δεν τον αναγνώρισαν ως επιτυχημένο σύμβουλο και πικραμένος γύρισε στο Παρίσι κι έμεινε στο σπίτι του γιου του, Αλέξανδρου Δουμά, στο Πουί.
Το 1870 ένα ατύχημα τον άφησε σχεδόν παράλυτο.
Πέθανε στις 5 Δεκεμβρίου του 1870, έχοντας ζήσει μια ολοκληρωμένη ζωή, γεμάτη εμπειρίες, περιπέτειες, πάθη, συγκινήσεις και επιτυχίες.
Το 2002 η σορός του μεταφέρθηκε στο Παρίσι και βρίσκεται ανάμεσα σε σπουδαίους Γάλλους συγγραφείς, όπως ο Ζολά κι ο Ουγκώ.
Το δημοφιλέστερο έργο του, «Οι Τρεις Σωματοφύλακες», έχει μεταφερθεί πολλές φορές στον κινηματογράφο, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία.
Τώρα ήρθε η ώρα και της τηλεόρασης, με την πετυχημένη βρετανική σειρά, «The Musketeers», που ακολουθεί τις περιπέτειες των γνωστών θρυλικών ηρώων.
mixanitouxronou.gr
Περισσότερες βιογραφίες εδώ.
Ο πατέρας του, Θωμάς-Αλέξανδρος, ήταν παιδί ενός Γάλλου μαρκησίου και μιας έγχρωμης όμορφης σκλάβας από την Αϊτή.
Μπήκε στον στρατό και μέχρι την ηλικία των 31 ετών είχε γίνει στρατηγός.
Το ψευδώνυμό του, ίσως από το σκούρο χρώμα του, ήταν «Μαύρος Διάβολος».
Τότε ήταν που άλλαξε και το επώνυμό του και υιοθέτησε αυτό της μητέρας του, που ήταν Δουμά.
Μια άλλη εκδοχή αναφέρει ότι έπειτα από έναν τρομερό καυγά με τον πατέρα του, ο Θωμάς-Αλέξανδρος δεν ήθελε πλέον να ονομάζεται Νταβύ ντε λα Παγετρί.
Παρόλο που πολέμησε με γενναιότητα και κέρδισε διακρίσεις στους Επαναστατικούς Πολέμους, συγκρούστηκε και με τον Ναπολέοντα. Μοιραία παραγκωνίστηκε και τελικά φυλακίστηκε.
Η χρόνια φυλάκισή του αποδυνάμωσε την υγεία του.
Πέθανε το 1806 όταν ο Αλέξανδρος Δουμάς ήταν τεσσάρων χρόνων.
Θεατρικός συγγραφέας
Ο Αλέξανδρος Δουμάς, παρόλο που μεγάλωσε φτωχικά στην Πικαρδία, δεν επηρεάστηκε πολύ από τις κακουχίες.
Το 1822 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τον κόσμο της Λογοτεχνίας.
Αρχικά εργάστηκε σαν γραφέας του δούκα της Ορλεάνης, του μελλοντικού βασιλιά Λουδοβίκου Φίλιππου.
Καθώς τα χρήματα που έβγαζε δεν του αρκούσαν για να ζήσει τη ζωή που επιθυμούσε, ξεκίνησε να γράφει θεατρικά έργα, τόσο κωμωδίες, όσο και δράματα.
Το 1829 το δράμα «Ο Ερρίκος Γ’ και η Αυλή» ήταν το έργο που έκανε γνωστό τον συγγραφέα.
Ακολούθησαν κι άλλα θεατρικά έργα.
Το ρομαντικό ύφος του συγγραφέα- που συχνά συγκρινόταν με το ύφος του Βίκτωρος Ουγκώ- αποδείχτηκε πολύ δημοφιλές κι έτσι από τις σημαντικές πωλήσεις, ο Δουμάς κατάφερε να αποκτήσει μία περιουσία.
Τα κέρδη από τα μυθιστορήματα του ήταν αρκετά, ώστε να χτίσει το μέγαρο Σεν Ζερμέν, που τότε κόστισε το υπέρογκο ποσό των 250.000 φράγκων.
Οι σπατάλες και η ανικανότητα να διαχειριστεί συνετά τα χρήματα, τον άφηναν πάντα απένταρο.
Ζούσε στα άκρα, οργάνωνε μεγάλα φαγοπότια κι έκανε πολλά ταξίδια που και τότε ήταν πολυδάπανα.
Ιστορικός μυθιστοριογράφος
Το 1832 έφυγε από το Παρίσι και ξεκίνησε μια περίοδος κατά την οποία ο Δουμάς ταξίδεψε αρκετά.
Η Αυστρία, η Ολλανδία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Βρετανία, αλλά και η Νότια Αφρική ήταν μερικοί από τους προορισμούς του.
Όταν επέστρεψε, με το ρεύμα του Ρομαντισμού ήδη να φθίνει, ο Αλέξανδρος Δουμάς κατάλαβε ότι έπρεπε να αλλάξει τον τρόπο γραφής του.
Πολύ γρήγορα συνεργάστηκε με τον Μακέ, που του προμήθευε υλικό και ιστορικά στοιχεία. Ο Δουμάς τα επεξεργαζόταν και τα μετέτρεπε σε μυθιστορήματα με ακριβή χρονολογική περίοδο.
Δεν ήταν ακριβώς ιστορικά μυθιστορήματα, αλλά αναφέρονταν σε ιστορικά γεγονότα.
Μάλιστα, ο ίδιος έλεγε ότι «η Ιστορία είναι ένα καρφί πάνω στο οποίο κρεμάω τα μυθιστορήματά μου».
Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, έκανε τον Δουμά ακόμη πιο διάσημο.
Οι «Τρεις Σωματοφύλακες» το 1844, και ο «Άνθρωπος με το Σιδηρούν Προσωπείο» το 1847, αύξησαν ακόμη περισσότερο την δημοτικότητά του.
Το συγγραφικό του έργο
Το 1845, ο Εζέν ντε Μιρκούρ, εξέδωσε εναντίον του το λίβελο: «Βιομηχανία μυθιστορημάτων Αλέξανδρος Δουμάς και Σία», που υπονοούσε ότι τα έργα του Δουμά δεν ήταν προσωπικά του δημιουργήματα.
Αν και σε κανένα έργο του δεν αναφέρθηκε το όνομα του Μακέ, ο Δουμάς ποτέ δεν αρνήθηκε ότι συνεργάστηκαν.
Γενικά, ο Δουμάς κατηγορήθηκε από πολλούς κριτικούς και κλασικούς συγγραφείς ότι ήταν λογοκλόπος.
Είχε το χάρισμα, από πολύ μικρές ιστορίες να δημιουργεί υπέροχα μυθιστορήματα και υπήρχε η φήμη ότι μπορούσε να φτιάξει μια επιτυχημένη ιστορία από το πιο ασήμαντο και μικρό γεγονός.
Το γράψιμο του ήταν πάρα πολύ γρήγορο και προτού ξεκινήσει τη συγγραφή ενός μυθιστορήματος ή ενός θεατρικού έργου, αυτό ήταν ήδη ολοκληρωμένο στο μυαλό του.
Το πάντρεμα του μύθου με την ιστορία, η θεατρικότητα, η πρωτοτυπία, αλλά και οι πολύπλοκοι χαρακτήρες με έντονα στοιχεία ιπποτισμού, είναι τα χαρακτηριστικότερα θέματα που διατρέχουν τις ιστορίες του Δουμά.
Προσωπική ζωή
Το 1840 παντρεύτηκε την Ιντά Φεριέ. Η αγάπη του όμως για το γυναικείο φύλο δεν έσβησε ποτέ κι ο Δουμάς είχε πολλές παράνομες σχέσεις, από τις οποίες απέκτησε τουλάχιστον 4 νόθα παιδιά.
Ο γιος του, Αλέξανδρος Δουμάς ο νεώτερος, ήταν παιδί της γειτόνισσάς του, Κατρίν Λεμπέ.
Έγινε στρατιώτης και πολέμησε σε όλες τις μεγάλες μάχες της εποχής του.
Πάντα περιτριγυριζόταν από πιστωτές και καιροσκόπους.
Κατά κανόνα ξόδευε περισσότερα από όσα είχε.
Βουτηγμένος στα χρέη, το 1850, εγκατέλειψε τη Γαλλία και βρήκε καταφύγιο στη γειτονική Ιταλία.
Στη Νάπολη ήταν σύμβουλος του Τζιουζέπε Γκαριμπάλντι.
Δεν τον αναγνώρισαν ως επιτυχημένο σύμβουλο και πικραμένος γύρισε στο Παρίσι κι έμεινε στο σπίτι του γιου του, Αλέξανδρου Δουμά, στο Πουί.
Το 1870 ένα ατύχημα τον άφησε σχεδόν παράλυτο.
Πέθανε στις 5 Δεκεμβρίου του 1870, έχοντας ζήσει μια ολοκληρωμένη ζωή, γεμάτη εμπειρίες, περιπέτειες, πάθη, συγκινήσεις και επιτυχίες.
Το 2002 η σορός του μεταφέρθηκε στο Παρίσι και βρίσκεται ανάμεσα σε σπουδαίους Γάλλους συγγραφείς, όπως ο Ζολά κι ο Ουγκώ.
Το δημοφιλέστερο έργο του, «Οι Τρεις Σωματοφύλακες», έχει μεταφερθεί πολλές φορές στον κινηματογράφο, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία.
Τώρα ήρθε η ώρα και της τηλεόρασης, με την πετυχημένη βρετανική σειρά, «The Musketeers», που ακολουθεί τις περιπέτειες των γνωστών θρυλικών ηρώων.
mixanitouxronou.gr
Περισσότερες βιογραφίες εδώ.