Η δυσαριθμησία είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία που σχετίζεται με τα μαθηματικά. Είναι ίσως η λιγότερο γνωστή μαθησιακή δυσκολία, αν και συχνά συνυπάρχει με άλλες μαθησιακές δυσκολίες.
Πότε λέμε ότι ένα παιδί έχει Δυσαριθμησία;
Τα πρώτα σημάδια φαίνονται από το νηπιαγωγείο, όπου μπορεί να παρατηρηθεί έλλειψη ρυθμού, δυσκολία στην τοποθέτηση μιας ιστορίας σε λογική χρονική σειρά και αδυναμία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών όπως μεγαλύτερο-ψηλότερο- περισσότερα - λιγότερα κ.λ.π.
Πότε λέμε ότι ένα παιδί έχει Δυσαριθμησία;
Τα πρώτα σημάδια φαίνονται από το νηπιαγωγείο, όπου μπορεί να παρατηρηθεί έλλειψη ρυθμού, δυσκολία στην τοποθέτηση μιας ιστορίας σε λογική χρονική σειρά και αδυναμία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών όπως μεγαλύτερο-ψηλότερο- περισσότερα - λιγότερα κ.λ.π.
Πηγαίνοντας στην Α' δημοτικού οι δυσκολίες γίνονται πιο εμφανείς και συγκεκριμένες:
• δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή των αριθμών
• παραλείψεις αριθμών, αντιστροφές ή αντικατάσταση ενός αριθμού με κάποιον άλλον αριθμό
• δυσκολία στην ανάγνωση και στη γραφή των αριθμών
• παραλείψεις αριθμών, αντιστροφές ή αντικατάσταση ενός αριθμού με κάποιον άλλον αριθμό
• δυσκολία τοποθέτησης των αριθμών στη σωστή σειρά (προβλήματα σειροθέτησης).π.χ. Να βάλει τους αριθμούς από το μεγαλύτερο στο μικρότερο
• εκτέλεση των μαθηματικών πράξεων με χρησιμοποίηση των δαχτύλων για το μέτρημα των αριθμών, ακόμη και σε ηλικία άνω των 8 ετών που θεωρητικά έχει γίνει η αυτοματοποίηση των πράξεων
• δυσκολία στην εκμάθησης της ώρας
• δυσκολία στην εκτέλεση των πράξεων, παρόλο που τις έχει διδαχτεί
• δυσκολία στην εκμάθηση των χρημάτων και στη καθημερινή τους χρήση
•μεγάλη δυσκολία στην εκμάθηση της προπαίδειας
• αδυναμία να κατανοήσει και να λύσει ένα μαθηματικό πρόβλημα
• συνεχής παράλειψη των κρατουμένων στις μαθηματικές πράξεις
• δυσκολία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών. π.χ. Το παιδί δεν μπορεί να διαχωρίσει εύκολα το μεγάλο από το μικρό, τα πολλά από τα λίγα, τα περισσότερα και τα λιγότερα
• δυσκολία στη γεωμετρία
• δυσκολία στην κατανόηση προμαθηματικών εννοιών. π.χ. Το παιδί δεν μπορεί να διαχωρίσει εύκολα το μεγάλο από το μικρό, τα πολλά από τα λίγα, τα περισσότερα και τα λιγότερα
• δυσκολία στη γεωμετρία
• προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο π.χ. μπερδεύει το δεξιά-αριστερά, δεν μπορεί εύκολα να προσανατολιστεί μέσα στο χώρο
• αδυναμία αίσθησης του χρόνου, δηλαδή το παιδί δυσκολεύεται να κατανοήσει το χθες και το αύριο, το παρόν και το παρελθόν
• δυσκολία στην ενασχόληση με επιτραπέζια παιχνίδια που βασίζονται σε μία λογική σειρά
• αδυναμία αίσθησης του χρόνου, δηλαδή το παιδί δυσκολεύεται να κατανοήσει το χθες και το αύριο, το παρόν και το παρελθόν
• δυσκολία στην ενασχόληση με επιτραπέζια παιχνίδια που βασίζονται σε μία λογική σειρά