Συνεχίζω να γράφω διάφορα πράγματα που θεωρώ ότι μπορείτε να εφαρμόστε αν έχετε παιδί με δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες.
- Για να ξεχωρίζει τα σύμφωνα και να μην μπερδεύει το «β» με το «θ», φροντίστε να ζωγραφίζετε εικόνες που αντιστοιχούν στα γράμματα, όπως, π.χ., «βουνό» και «θάλασσα». Έτσι, θα το βοηθήσετε σημαντικά.
- Η οπτικοποίηση και οι τεχνικές μνημονικής βοηθούν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες γιατί τους δίνουν εναλλακτικούς τρόπους να θυμηθούν κανόνες ορθογραφίας κτλ.
- Να του μιλάτε χωρίς να χρησιμοποιείτε πολύπλοκες προτάσεις και γλώσσα που θα του είναι δύσκολο να επεξεργαστεί
- Να του ζητάτε επίσης να σας απαντάει χωρίς εσείς όμως να το διορθώνετε συνέχεια.
- Να του διαβάζετε συχνά και δυνατά. Μετά, μπορείτε να του διατυπώνετε απλές ερωτήσεις σχετικές με ό,τι διαβάσατε.
- Προσπαθήστε να μετράτε μαζί του, χρησιμοποιήστε παραδείγματα ή και αντικείμενα για να κατανοεί μαθηματικές έννοιες, τους αριθμούς, τα ζεύγη, τις αριθμητικές πράξεις.
- Βάλτε το σε... πρόγραμμα! Καθοδηγήστε το παιδί στην αρχή στην οργάνωση της μελέτης του, του προγράμματός του και δίνοντάς του τα κατάλληλα παραδείγματα, για να τα εφαρμόζει κατόπιν και το ίδιο. Δηλαδή βοηθήστε το να βρει πόση ώρα θα αφιερώνει σε κάθε μάθημα και ποια βήματα θα πρέπει να ακολουθεί στη μελέτη του, για να το κατανοεί και να το μαθαίνει καλύτερα.
Τι πρέπει να αποφεύγετε
Ως γονείς παιδιού με μαθησιακή δυσκολία θα πρέπει να αποδεχτείτε πως το μικρό σας δυσκολεύεται στην κατάκτηση της αναγνωστικής και ορθογραφικής ικανότητας, στην κατανόηση κανόνων και στις μαθηματικές δεξιότητες. Δεν θα πρέπει ποτέ να το αποθαρρύνετε και να το θεωρείτε υπεύθυνο για τις δυσκολίες του δημιουργώντας του συναισθήματα ενοχής. Αντιθέτως, να είστε υποστηρικτικοί Ακόμη, μην υπογραμμίζετε ποτέ τα λάθη του σε ένα κείμενο που γράφει, γιατί το δυσλεξικό παιδί δεν προοδεύει με αυστηρότητα, χρειάζεται παρέμβαση για τη βελτίωση των δυσκολιών του. Διορθώστε μαζί τα λάθη του αφού τελειώσει το γράψιμο. Συζητήστε τους κανόνες γραμματικής ξανά και ξανά αν χρειαστεί.
Ως γονείς παιδιού με μαθησιακή δυσκολία θα πρέπει να αποδεχτείτε πως το μικρό σας δυσκολεύεται στην κατάκτηση της αναγνωστικής και ορθογραφικής ικανότητας, στην κατανόηση κανόνων και στις μαθηματικές δεξιότητες. Δεν θα πρέπει ποτέ να το αποθαρρύνετε και να το θεωρείτε υπεύθυνο για τις δυσκολίες του δημιουργώντας του συναισθήματα ενοχής. Αντιθέτως, να είστε υποστηρικτικοί Ακόμη, μην υπογραμμίζετε ποτέ τα λάθη του σε ένα κείμενο που γράφει, γιατί το δυσλεξικό παιδί δεν προοδεύει με αυστηρότητα, χρειάζεται παρέμβαση για τη βελτίωση των δυσκολιών του. Διορθώστε μαζί τα λάθη του αφού τελειώσει το γράψιμο. Συζητήστε τους κανόνες γραμματικής ξανά και ξανά αν χρειαστεί.
Πού να απευθυνθείτε
Μόλις ανησυχήσετε για την πιθανή ύπαρξη μαθησιακής δύσκολα πρέπει να απευθυνθείτε σε ειδικούς που ασχολούνται με τη διάγνωση και την αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας. Οι πλέον αρμόδιοι είναι οι ειδικοί παιδαγωγοί με εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες (σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών). Να θυμάστε ότι κάποια μαθήματα ή σεμινάρια δεν είναι αρκετά για την απόκτηση των απαραίτητων εφοδίων για τη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών.
Μόλις ανησυχήσετε για την πιθανή ύπαρξη μαθησιακής δύσκολα πρέπει να απευθυνθείτε σε ειδικούς που ασχολούνται με τη διάγνωση και την αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας. Οι πλέον αρμόδιοι είναι οι ειδικοί παιδαγωγοί με εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες (σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών). Να θυμάστε ότι κάποια μαθήματα ή σεμινάρια δεν είναι αρκετά για την απόκτηση των απαραίτητων εφοδίων για τη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών.
Περισσότερες συμβουλές εδώ.