Σακουλάκι αισθήσεων για τα γράμματα! |
Εδώ θα παρουσιαστεί ένα παιχνίδι-άσκηση των αισθήσεων για την αναγνώριση των γραμμάτων σε παιδιά με ανωριμότητα, μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολίες συγκέντρωσης.
Υλικά: σακουλάκι τροφίμων, πλαστικά γράμματα, διαφανές υγρό υλικό (τζελ μαλλιών, σαμπουάν, conditioner, σαπούνι χεριών κα.), κολλητική ταινία.
Υλικά! |
Οδηγίες: Γεμίζουμε το σακουλάκι με το τζελ και τα γράμματα, σφραγίζουμε με τη κολλητική ταινία και αφήνουμε το παιδί να παίξει με το σακουλάκι και την αίσθηση που του προκαλεί. Οι οδηγίες που μπορούμε να δώσουμε είναι πολλές και αλλάζουν πάντα ανάλογα με την ηλικία αλλά και το σκοπό που έχουμε θέσει για ενίσχυση.
Μπορεί να πιάσει το κάθε γράμμα! |
Μπορεί να χαϊδέψει το κάθε γράμμα! |
- Να ακούει το γράμμα και να το βρίσκει.
- Να ακούει περισσότερα από ένα μαζί και να τα βρίσκει.
- Να δουλέψετε με γράμματα που μπερδεύει πχ. φ-θ, χ-γ κτλ.
- Να λέτε λέξεις και να βρίσκει το πρώτο, το δεύτερο ......τελευταίο γράμμα κτλ.
- Να κλείνει τα μάτια του, να βρίσκει τυχαία ένα γράμμα και να λέει λέξεις που αρχίζουν ή περιέχουν το συγκεκριμένο γράμμα.
- Να βάλετε συγκεκριμένα γράμματα και να δουλέψετε την ορθογραφία πχ. σε τι /ι/ τελειώνει η λέξη καλοκαίρι, τάξη, πολύ κτλ.
- Επίσης μπορεί να "κουνήσει" τα γράμματα και να φτιάξει λέξεις.
Οφέλη: Ενεργοποίηση της αφής και διατήρηση του ενδιαφέροντος καθώς και ενίσχυση της κινητικότητας των άνω άκρων (δαχτύλων και μικρών μυών της παλάμης) μέσα απο την προσπάθεια να "πιάσει" τα γράμματα.
Απευθύνεται: Σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσγραφία, μαθησιακές δυσκολίες, ανωριμότητα ως άσκηση ενίσχυσης. Είναι μια άσκηση για γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.