Η πρώτη αριθμητική και συστηματική επαφή με τους αριθμούς ξεκινά απο τη προσχολική ηλικία και ολοκληρώνεται στο Δημοτικό. Η πράξη να αριθμήσω διαδοχικά όλα τα αντικείμενα και ανθρώπους που υπάρχουν γύρω μου προκύπτει σαν επιθυμία ήδη απο όταν το παιδί είναι μικρό. Η πραγματικότητα που το περιβάλλει είναι γεμάτη απο μαθηματικές σχέσεις.
Εδώ θα παρουσιάσουμε την εισαγωγική άσκηση: "Να χωρίσουμε το σακουλάκι"! για τη πρόσθεση και αφαίρεση καθώς και για την ιδιότητα διατήρησης της ποσότητας. Είναι μια άσκηση με πολύ απλά υλικά που μετατρέπει εύκολα σε εικόνα βασικές μαθηματικές σχέσει βοηθώντας τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Υλικά: διαφανές σακουλάκι τροφίμων, μικρά μετρήσιμα αντικείμενα (ξυλομπογιές, κέρματα, μεγάλα κουμπιά, πετρούλες, μπίλιες κτλ.), μαύρος μαρκαδόρος.
Οδηγίες: Σχηματίζουμε μια κάθετη γραμμή κατά μήκος στο σακουλάκι και το χωρίζουμε σε δυο μέρη.
Έπειτα μοιράζουμε στα χωριστά μέρη τα αντικείμενα που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε φτιάχνοντας διάφορα σύνολα και μαθηματικές σχέσεις πχ. 2+3=5
2+3=5 |
Επίσης μπορούμε, μετακινώντας ένα αντικείμενο στο απέναντι σύνολο
3+2=5 |
Επίσης μπορούμε να "παίξουμε" με την έννοια του μισού πχ. 2+2=4 ή το μισό του 4 είναι το 2 κτλ.
Το μισό του 4 είναι το 2 |
Tip: Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δείξουμε και την αφαίρεση και άλλες μαθηματικές σχέσεις ενώ το παιδί συμμετέχει και αντιλαμβάνεται καλύτερα τη διαδικασία της μαθηματικής πράξης.
Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά στη πρώτη αριθμητική και σε παιδιά με ανωριμότητα, μαθησιακές δυσκολίες. Μπορεί να γίνει απο εκπαιδευτικούς, ειδικούς θεραπευτές, γονείς.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.